**LOKALAHJOJEN PERJANTAIPINO 14.10**
Kommentit (60)
Nyt saatte oikein perusteellisen selvityksen, halusitte tai ette :D
Kukun täällä ja seurailen suppareita edelleen. Eli siis siitä aamuisesta lääkärikäynnistä asti (n. klo 11-->) on supistellut, neljältä aloin katsoa kellosta välejä. Kahdeksaan asti tuli epäsäännöllisesti ja alkuun hennompia suppareita niin, etten aina ollut ihan varma olivatko vai eivätkö. 20-21 välillä tulivat säännöllisesti n.15 minuutin välein ja sitten lähdettiin kävelemään miehen kanssa. Tunnin olin siinä sitten jatkuvassa liikkeessä, käveltiin, kävin suihkussa ym. ja samalla seurailin välejä. Suppareita tuli muutaman minuutin välein siinä 21-22 aikana. Sitten asetuin sohvalle taas lepäämään. 22-23 maatessa tuli suppareita n.8 minuutin välein ja alkoi olla jo vähän tuntuvampiakin, mutta sitten lähti hiipumaan. Nyt tulee taas noin vartin välein. Mitenkähän saisi lisää potkua noihin?
Pahoin pelkään, että häviävät yön aikana. Vaikka voihan tietysti olla, että käykin päinvastoin. Saa nähdä.
Se siitä, jätän muillekin pinotilaa :)
-Coppola ja Nuutti rv 40+2
On sulla kestämistä kyllä noiden suppareiden kanssa, [b]Coppola[/b], jos ei ne nyt siitä yhtään tiheenny!!!
Kurjaa tuollanen ettei tule tiheemmin et pääsis jo synnyttämäänkin. Ja ei tarttisi kotona kärsiä. Toivon, että pian pääset tosi toimiin!!! bd bd
Oliskohan nyt hyvä esim. koittaa sitä parasta [b]S[/b]ää?? Jos se vaikka alkais auttamaan... :)
-Kaisa-
Ei mulla sikäli " hätää" , että kivut on aika lieviä. Ja nyt näyttävät valitettavasti hiipuneen entisestään. Rasittavaa tämä kyllä on, kun koko päivän on tarkkaillut ja tuntuu, että ollaan niin lähellä, mutta ei kuitenkaan...
Ei taida ässät onnistua, kun mies meni jo nukkumaan :)
Taidan luovuttaa itsekin tältä illalta ja katsoa mitä yö tuo tullessaan.
Kauniita unia!
Piti vaan tulla vielä nopsaan sanomaan et nyt tuli taas outo kipu... =/
Alaselkään alkoi ikävästi särkeä ja alamahaan kans vähän, mut ei mitään kipeitä supisteluja kuitenkaan... Hieman liitoskipuja kylläkin!
Mut nyt on jo aika mennä nukkuun!!! Eihän tästä muuten tule mitään jos täällä koko yön vaan olen! ;)
-Kaisa-
Lapsi heräsi " Äiti hänellä on nälkä" .Vähän arvasinkin etukäteen, kun söi mummilla kevyemmän iltapalan, joten eikun puuron keittoon.Söi ja meni takaisin nukkumaan jo.Minä juon tässä kahvikupposen, ja petiin sitten itsekin takaisin.Masuvauvakin oli heti hereillä kun noustiin.*sydän*
COPPOLA: Kovasti nyt suppareita sinnepäin, jotta pääsisit pian nyyttiä hakemaan.Lupausta taitaa jo olla ilmassa.
Täällä ei suppareita eilisen jälkeen.Höh ! Nyt vaan siis maltilla odottamaan.
Ponnyt rv 39+3 ja masunasukki :)
Suhteellisen hyvät 6,5 tunnin yöunet takana (vain yksin vessareissu välissä). Muutamia kipakoita supistuksia olin bongailevani unien keskeltä, muttei mitään säännöllisiä tai erityisen kipeitä -plääh... Tänään on kuitenkin toiveikas olo, sillä eka yliaikaiskontrolli TAYS:iin heti aamusta klo 9.30. Nyt heräämisen jälkeen masu on ollu koko ajan kuin kivipallo ja alaselkää jäytää...Tiedä vaikka synnytys olisi jo pikku hiljaa itsekseen käynnistymässä (joo joo tiedän, että näillä viikoilla nyt EHKÄ pitäisi alkaa jo jotain tapahtumaankin, mutta itsellä alkanut jo ihan oikeasti usko mennä, että syntyykö koskaan...no, vitsi vitsi...). Tänään olisi " keskiarvoinen" syntymäpäivä vauvalle mun aikaisempien raskauksien perusteella. Nimittäin esikoinen syntyi rv41+6 ja toinen rv41+4 eli olen laskenut, että siitä keskiarvo olisi tietysti 41+5 :) No, katsotaan pitääkö paikkansa! Siinäkin mielessä kiva, että on se alakerran tutkimus tänään, kun näyttää täällä monella lääkärin kopeloinnista tuo synnytyksen käynnistyminen saaneen vauhtia! ;)
Tämä on nyt tällaista yleistä oman navan tuijottelua täällä. Yrittäkää ymmärtää. Ja kyllähän te taidattekin ymmärtää. Olen käynyt muuten huvikseni vertailun vuoksi kaksplussan lokakuisien sivuilla kurkkaamassa ja täytyy nostaa hattua tälle palstalle ja ylipäänsä tälle lokakuisten porukalle!!! Hyvä me!! Minusta täällä on ollut aivan mahtava yhteishenki ja hienoa porukkaa!! Oikein ikävä tulee teitä, mutta onneksi vauvapuolella varmasti moni jatkaa!!! Kohta minäkin sinne toivottavasti siirryn :)
KAISA1977: Toivottavasti olotilasi on parempi yöunien jälkeen. Tosin alaselkään sattuminenhan esim. voi olla ihan positiivista synnytyksen alkamisen kannalta. Seuraile verenpainetta ym. ja ota yhteyksiä äitipolille, jos alkaa yhtään huolettaa...
VALLU: Kyllä se sinunkin aikasi tulee vielä, usko pois!!! Ymmärrän kyllä fiiliksesi, kun esikoista jouduit odottamaan ihan " tappiin" asti...Se varmasti kummittelee alitajuisesti mielessä. Mutta koskaan ei voi tietää, että milloin tämä toinen syntyy, vaikkei mitään oireita vielä oliskaan. Ja JOS (siis IIIISO JOS) tämäkin sattuisi menemään roimasti yli la:n selviät siitäkin!! Minäkin olen jo tässä vaiheessa ja hengissä ollaan! ;)
LIIKKEISTÄ: Ihan yleismuistutus vain noista vauvan liikkeistä. Itse en ole sen kummemin liikelaskentaa harrastanut, sillä vauva on päivittäin ollut sen verran aktiivinen, että en ole katsonut siihen olevan tarvetta. Mutta kummasti se pistää huolettamaan, niin kuin esim. äsken tuli tässä istuessa mieleen, että milloinkahan olen edellisen kerran kunnolla tuntenut liikkeet. Yöllä kun niihin ei tule sillai reagoitua, ellei sitten ole vaavilla kunnon jumppaharkat menossa. Eräällä ystävälläni nimittäin kävi 1,5 vuotta sitten niin rv37 tienoilla, että vauvan liikkeet olivat pikku hiljaa hiipuneet. Hän odotti esikoista, eikä liikelaskennasta ollut vielä kuullutkaan (eikä siinä vaiheessa tartte mitään laskentaa edes tehdäkään yleensä). Hän ei ottanut heti huolestuessaan yhteyttä neuvolaan ja odotteli vielä muistaakseni seuraavaan päivään...Vauva oli menehtynyt. Vika ei tietenkään ollut äidissä, eikä kenessäkään, niin vain kävi, mutta silti jos noita juttuja vois jotenkin estää...Vielä mainitsen, että ystäväni tuli heti uudelleen raskaaksi ja nyt heillä on suloinen 5 kuukauden ikäinen tyttö. Tietysti suru esikoisen menetyksestä ei koskaan katoa. Tällä jutulla nyt ollut tarkoitus pelotella ketään. Muistuttaa vain noista liikkeistä ja ennen kaikkea siitä, että nämä vauvat jotka saamme eivät ole itsestäänselviä asioita, vaan suuria lahjoja...
Pirteää perjantaita kaikille!
COPPOLA: todellakin toivon, että tapaamme synnärillä nyt viikonlopun aikana!!!! :)
t.Sinisiipi rv41+5
PS. Hirveä SUONENVETO iski jalkaan tätä kirjoittaessa. Eipä ole onneksi tuota vaivaa ollut, mutta kerkesipä nyt ainakin yhdellä yllättää näin loppuvaiheessa! ;)
Ei näy olevan niin actionintäytteinen tämä aamu ja eilis ilta kuin mitä eilen aamulla sai lukea. No turvataanpahan vielä pinon jatkumista :) Ajatella että alkaa jo olemaan lokakuun puoliväli ja kohta alkaa marraskuiset hehkuttelemaan omia vauvojaan. No kunhan me jakautuisimme ensin ;)
MERITÄHTÖNEN ja muut iltavirkut. Huh... mulla on justiin toisinpäin ja viimeistään yhdeksältä alkaa simmut lurpattaa. Ei jaksa vaikka tulisi kuinka mielenkiintoista ohjelmaa telkkarista, se on " taju" pois kuitenkin. Aamulla sitten vuorostan ollaan jo näihin aikoihin (itseasiassa jo aikaisemminkin) hereillä.
PIPS ihana kuulla että palaute oli mennyt perille ja pääsit niihin tutkimuksiin. Peukut on pystyssä että kaikki ok!
SINISIIPI tervemenoa ya-kontrolliin. Nyt olisikin oivallinen päivä synnyttää ja alkaahan sulla noita viikkojakin olemaan enemmän kuin laki sallii ;) Tulehan seuraavaksi kertomaan vauvauutiset :)
Sellainen juttu tuli mieleen että onko teillä muilla syömisvaikeuksia? Mä en pysty näin aamulla juomaan edes mehua tai alkaa etoa ja " ahdistaa" ja sitten pitäisi vain maata, koska ei pysty tekemään mitään. Eli aamusin pelkkä vesilinja tehoaa ja kaikki muu saa oksetuksen päälle. Tein äsken (taas kerran) virheen ja maistoi pojan murolautaselta teelusikallisen muroja. Nyt etoo ja on tunne että olisi syönyt kilon sokeria!!!??? Ei voi ymmärtää. Vasta tuossa myöhemmin aamupäivällä alkaa pikkuhiljaa maistumaan jokin, mutta kunnolla makeaa en ole syönyt hetkeen. Mieli kyllä tekee, mutta heti kun maistan, alkaa ällöttää?? Ihan outo juttu meikäläisen kaltaiselle herkkuper*eelle :)
Tänään pitäis ehkä jaksaa raahautua itikseen tai Jumboon ruokaostoksille ja tytölle katsomaan 6v lahjaa (ylihuomenna syndet). Pitänee kai laatia oikein lista kun ostettavaa riittänee. Ajattelin ostaa lahjaksi luistimet ja jumppapuvun kun neiti aloitti juuri jumpan ja luisteluvuorotkin alkavat mun laskettuna päivänä 26.10.
Olo siis ällötystä lukuunottamatta hyvä. Sormet nyt temppuilee aina aamuisin ja yöllä oli kurjia lonkkavihlontoja, mutta muuten ei oo pahemmin suppaillu tai muutakaan. Jään siis odottamaan...
Sinilainen 38+2
ps COPPOLA peukut on pystyssä että supparit lätis kovenemaan. Samoin te muut jotka niistä " kärsitte" tai niitä vain haluatte.
[b]COPPOLA[/b]: Pakkohan sulle on peukuttaa *bd bd* !!! Nyt alkaa kyllä kuulostaa toooooooodella hyvältä, nimittäin mulla oli just ton kuulosia suppareita pari päivää ennen kuin tyttö syntyi. Älähän menetä toivoa, voitkin olla jo yllättävän lähellä omaa pientä nyyttiäsi :).
[b]SINISIIPI[/b]: Meitsi on ihan liikkis jo tähän aikaan aamusta noista sinun kauniista sanoistasi :´). Sä olet kyllä urhea, viikkoja on, mutta siitä huolimatta jaksat vaan porskuttaa eteenpäin ja uskoa. Ja ennen kaikkea valaa meihin muihin uskoa! Kiitokset sinulle sanoistasi, ne lohduttavat, vaikka en ihan epätoivoinen vielä olekaan (enpä vähän) ;-D
*halaus*
Mulla on tänään neuvola ja pyörällä ajattelin sinne hurauttaa, vaikka eilen kuulinkin semmoisen saarnan äidiltäni pyöräilystäni loppuraskaudessa ;). Nooooh, täytyy vain säilyttää tasapaino ja toivoa, että sillä saisi edes yhden mahan kovettumisen (supparin siis ei ummetusta ;-P) aikaiseksi.
Mulla se neuvolatäti aikoi ronkkia tuota alakertaa tänään, että saisi vähän vauhtia synnytykseen lähtöön. Voihan sitä kokeilla, esikolta se ei toiminut. Mutta nythän on eri tilanne ja ei synnytyksestäkään vielä niiiiiin älyttömän kauan ole.
Mutta nyt lähden juomaan jotain. Kamalasti en kehtaa syödä, että neuvolan vaakassa riittäisi lukemat mullekin ;).
Kuulemisiin taas ja [b]S.U.P.P.A.R.E.I.T.A[/b] meille kaikille!!!! *bd bd*
*Vallu ja ' paavo' 38+3*
Eka laitetaan huimat peukutukset [b]Coppolalle[/b] *bd bd*
Ja siellä oli sitten [b]Kaisallakin[/b] jo jotakin tuntemuksia! Näin se vaan homma etenee!!
Omaa napaa: Suppareita tuli sit illalla vielä kymmeneen saakka, viimeinen suppari oli jo sellanen että *AUTS* ja ehdinkin jo innostumaan... mutta tosiaan, siihen ne sit loppui eikä edes se ihanin [b]S[/b] saanut niitä tulemaan takaisin!!
No sit tällanen toinen juttu. Eilen aamulla mulla puutui oikean käden kaksi sormea. Ja ne pirulaiset on vieläkin puuduksissa :-O
Voikohan johtua ihan turvotuksesta (jota kylläkin on vähemmän kuin aiemmin) vai onkohan jotakin häikkää jossain (vaikka joku puristuksissa jossakin tjtn...?!). No kai ne siitä normalisoituu aikanaan, on vaan vähän kenkun tuntuista :-/
Nyt hakemaan aamukaffea! Suppiksia kaikille tahtoville
~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~
Emppu 38+4 *nappaa osan tsup-tsupeista itselleen ;D*
Sinisiipi: Onnea ya-kontrolliin. Kertoilehan kuulumiset, jos vielä ilman nyyttiä palailet! Ikävä juttu sille sun kaverille käynyt. :( Mä olen ollut myös huolissani liikkeistä, kun ne näin loppua kohden tuntuu reippaasti vähenevän. Neuvolassakin olen joka kerta sanonut, että tuntuu ettei vauva juuri ollenkaan liiku. Eivät siellä ole reagoineet mitenkään, mutta oon sit itse ollut valppaampi ja pitänyt mielessä, että millon on aina liikkunut. Kerran on äitiyspolillakin käyty liikkeiden takia, mutta onneksi kaikki on tähän asti ollut hyvin. :)
Kaisa1977: Parempia vointeja sinnepäin! Neuvolaan tai äitiyspolille vaan yhteyttä, jos jatkuu..
Mies hieroi eilen illalla niitä vyöhyketerapiapisteitä synnytyksen käynnistämiseksi ja saikin aikaseksi kivuliaita VIHLAISUJA kohdunsuulla. Ei kuitenkaan supparin supparia. Yöllä sainkin nukuttua piiiiiiiitkästä aikaa useamman tunnin sikeästi. Voi että oli levännyt olo, kun heräsin ekan kerran vessaan. Nytkin on hermot levossa, kun on pikkasen saanut nukuttua paremmin. Siinä mielessä niistä ehkä jotain apua oli. Jaksaa taas vähän hymyillä.. ;)
Aikooko joku muuten kokeilla vyöhyketerapiaa tms. ihan ammattilaisella, jos synnytys ei tunnu muuten lähestyvän? Mä ajattelin harkita, jos se ei kauheasti maksaisi..
Nyt takasin pötköttelemään miehen ja koiran viekkuun..
Rv 40+3
Täälläpäs ollaan oltu ahkeria...yöllä jo aloitettu kirjoittelu ;) Ja jokunen
meistä taitaa olla tositoimissa =o)
Täälläpäin on vietetty vaihteeksi karsee yö. Hikoilutti, kroppa ei tahtonut löytää hyvää asentoa sitte millään ja heräilin muutamaan tosi mojovaan suppariin. (kaiken tän keskellä ravasin vessassa ja syömässä) Ai että ois nukuttanut kun kello raksutti seitsemää ja oli aika nousta ylös laittamaan koululaista koulutielle ;/
Kolmen päivän kuluttua on LA... saas nähdä kuinka käy =)
Nyt ois kyllä vaavilla hyvä syntyä,kun miehellä on pitkä viikonloppu-vapaa... ja lapsillekkin ois hoitopaikka tiedossa!
Pitänee lähteä kahvin keittoon ja toivotella porukoille paljon suppareita!
Waimo72 & masuli 39+4
Pino on ehtinyt jo komeaksi näin aamutuimaan.
Ihan aluksi Coppolalle ja Kaisalle kovasti tsemppiä vaihtelevien tuntemusten kanssa; toivotaan, että ovat synnytystä ennakoivia oireita.
Sinisiivelle myös peukutuksia ya-kontrolliin. Hyvin sanottu tuo, että nämä vauvat ovat suuria lahjoja eikä mitään itsestäänselvyyksiä. Sen kun saisi pidettyä mielessään, niin osaisi ehkä sivuuttaa kaikenmoiset pikkuharmit ja epämukavuudet olankohautuksella. Onhan tässä tosiaan menossa ikimuistettavat ajat, uusi ihminen on syntymässä ihan kohta ja me saamme häntä olla tervetulleeksi toivottamassa.
Neuvolaan suuntaan minäkin tästä niinkuin Vallukin. Neuvolantädin tapaan ihan mielelläni, mutta neuvolan vaakaa en - mitkähän armottomat lukemat siellä tällä kertaa tuleekaan..?
Palailen iltapäivällä keritessäni, jos vaikka pikkuneidin päiväunien aikaan pääsisin hipsimään koneen äären.
Supistuksellista perjantaita Lokamammoille!
t. IdaA + Masulius 38+6
Minäkin jaksan pinoutua, ei ookkaan vielä kilometrien pinoa..aletaanko me vähentyä???
Eilen illalla supisteli tuon tuostakin ja alamahassa niitä iänikuisia menkkakipuja..aamuyöstä taas jatkuivat ja edelleen on maha kipeä ja puristaa. Mutta taitaa nääki olla niitä " hiljaisia suppareita" , niinkuin joku (Kaisa??) sanoi. Enpä minä vielä kovin kummoista odottele, yli menee että vinkuu ;)
Alkaa vain hermostuttaan kun koko ajan juilii ja ei kunnollista supparitoimintaa ole että tietäis että nyt tapahtuu. Koko ajan varpaillaan saa vain seurata tilannetta, ei edes uskalla minnekään lähtee :/
No joo..odotellaan tässä meidän kuopukselle (vielä vähän aikaa;)) uutta jatkettavaa sänkyä. Muutaman kerran tullut pinnasängystä pää edellä alas joten päätin että nyt riittää, saa opetella oikeaan sänkyyn. Saapa nähdä pysyykö sitten vain seilaako kaiket yöt pitkin taloa.:) Pinnasänky jää sitten odottamaan vauvaa, meillä kun on isäntä tehnyt kehdon itse ekalle lapselle jossa kaikki on nukkuneet ekat kuukaudet, niinkuin myös tämä tulevakin nukkuu.
Mutta nyt jatkamaan töitä, jos nyt jaksaa mitään tehdä kun on taas niin rähjäinen olo noiden ärsyttävien epämääräisten suppareiden takia. Alkais vaan kunnolla rytistä, olen valmiina taistoon!!! ;)
Lokari 39+5
Sinisiipi: kiitos positiivisestä asenteestasi.Ja onnea yliaikaiskontrolliin.Toivottavasti saat pian oman nyyttisi.:)
LIIKKEISTÄ:Sain viimeksi th:lta varuudeksi(antaa kuulemma kaikille loppuraskaudessa) liikeiden laskentaan liittyvän ohjeen.Ja se on ihan hyvä juttu.
Viikonlopun aikana taitaa tosiaan tulla paljon vauvauutisia, kun niin moni lokakuisista on jo lähtenyt nyyttiä hakemaan.Ihanaa.
Nauttikaa masuistanne ja mukavaa ja supistusrikasta viikonloppua kaikille !
Ponnyt rv 39+3 ja masunasukki
Nyt sit tulee mun henk.koht. raskaus enkka.
Esikoinen syntyi rv 40+2 ja kuopus rv 39+1 ja nyt on siis rv 40+2 joten enkka tulee, ellei ihme tapahdu.
Mies on työmatkalla, joten toivottavasti ei synnytys käynnisty...
Kohta kun kuopus herää niin lähdetään hulluille päiville hulluttelemaan.
Urkki ja Aarre rv 40+2
Taas erittäin huonosti nukuttu yö takana...muutaman kerran torkahdin, mutta pääosin siis hereillä. Jo kahtena iltana maha on käyttäytynyt todella kummallisesti, eli pitää ihan hirveetä lorinaa ja mörinää niin että miehen kanssa ollaan ihan naurettu että mitäköhän siellä tapahtuu?! Möyrii siis todella kovaäänisesti ja tuntuu kummalliselta, olen yrittänyt miettiä, että olenko syönyt jotain tavallisuudesta poikkeavaa mutta ei nyt heti tule ainakaan mieleen...joten hassua tämä on.
Kiristelee, supistelee ja jomottelee lievästi koko ajan, mutta tehoa tarvitsisi saada lisää, että synnärille pääsisi. Mieskin on jo alkanut tulemaan kärsimättömäksi (olen siis tartuttanut sen jo häneenkin) eli joka ilta nukkumaan mennessä puhutaan, että josko tänä yönä...siskoni veikkasi viime viikolla, että syntyisi 14. tai 15. päivä, joten saa nyt nähdä onko hänessä yhtään ennustajan vikaa, TOIVOTTAVASTI!
Coppola taitaakin päästä pian tositoimiin, toivottavasti Taysiin suunnattaisiin täältäkin tämän viikonlopun aikana! Seuraavan neuvola-ajan sain ensi perjantaille ja sinne en tosiaan halua enää mennä!!! Neuvolassa kaikki oli muuten ok, mutta veri on edelleen huono eli nytkään ei ollut kuin 113. No, pääasia että kaikki muuten kunnossa ja vauva vilkas. Terkkari sanoi, että on pitkä vauveli tulossa, mitä se sitten tarkoittaakin, varmaan tulee joku 55 senttinen hujoppi...ja painoakin on jo ihan kivasti, joten saisi jo suostua tulemaan ulos eikä kasvattamaan itseään enää ihan hirveästi siellä masussa! Tulee äipälle muuten tukalat paikat...
Perjantain jatkoja lokamasuille ja viikonlopunalkuja myös...minusta viikonloput eivät tunnu enää samanlaisilta kuin töissä ollessa...yllätys, yllätys...tosin se on mukavaa kun mies on koko ajan kotona.
TA1KA 38+6
...Tai no pakkohan sen on, kun eihän vauva voi mahaankaan jäädä ikuiseksi ;)
Yöllä nukkumaan mentäessä selkäkipu (alaselässä) vaan jatkui ja tajusin et nyt tais alkaa supistelemaankin, mutta ne oli vaan hyvin (hmmm miten sen nyt sanois...) " lieviä" . Ei ollut kovia kipuja etten olisi kestänyt, mutta aika kauan kuitenkin.
Ja kun yöllä heräsin käymään pissillä, ne toistui taas, lievinä. Mutta nyt ei tunnu missään mitään. Mut eihän täs kiirettä! Hitaasti hyvä tulee ;) Auetkoon paikat vaan rauhassa, sopii mulle :)
Mutta onneksi se kurja huimaus olo on tällä hetkellä poissa (koputtaa puuta!!)
[b]_Emppu[/b] kiva et alat nyt sinäkin niitä suppareita saada :)
Mut nyt meen aamupalalle, kun tuli vähän nukuttua!
-Kaisa-
Niin se vaan meni taas yksi yö eikä tullut lähtöä... Supisteli kyllä muutaman kerran nukkumaan mentyä mutta niin ' löysiä' oli ja harvakseltaan, etten niistä edes pahemmin innostunut ja siihenhän ne jäikin sitten. (Mutta oliskohan ollut kuitenkin tulosta kukkapenkissä kykkimisestä? ;) )
Sit valvoin taas aamuyöllä ja kuulostelin pojan rohinaa ja kuorsausta. Yleensä ilmankostutin huoneessa auttaa sitä nukkumaan nuhaisena ihan loistavasti, mutta nyt ei siitäkään ollut paljon apua, vaikka alkoi jo koko talo tuntua ihan trooppiselta ilmastolta... En tiedä, pitäisköhän sitä viedä jonnekin näytille, kun noin pahalta kuulosti (päivällä kuitenkin ihan kunnossa). Välillä kuulosti siltä että hengitys katkesikin hetkeksi ja pompin edestakaisin sängystäni tönimässä sitä ja kääntämässä kyljelleen. 2,5-vuotiaana leikattiin kitarisat ja se poisti silloin kuorsausongelman, onkohan ne voineet kasvaa takaisin tai johtuisiko se nyt nielurisoista?
Täs vaiheessa ei kyl yhtään kaipaisi tuollaisia ylimääräisiä huolen aiheita. Mies ei tietty ymmärrä yhtään mistä mä olen huolissani (koska nukkuu kaiket yöt). Hirvittää jättää niitä kaksistaan tänne muutamaksi päiväksi kun on itse sairaalassa, jos poika on vielä tossa kunnossa. Kukas sitä sitten herää yöllä kuulostelemaan?
Tämä ei nyt taas kyllä kiinnostanut ketään eikä liittynyt odotukseen mitenkään, se siitä. Tänään täytyy varmaan Siivota, että taas olevinaan edistäisi jotain. Mattoja en kyllä aio lähteä viemään ulos, niin kuin eräät innokkaat...
Ninnuli rv40+1
Tulin juuri pitkältä lenkiltä. Reippailtiin koiran kanssa monta kilometriä hiekkateitä, muttei tullut supistuksen supistusta. Vähän vihlo ja jalat kipeyty, siinä kaikki. Aamulla vielä siivosinkin ja aion vielä lisää siivota, mutta tuskinpa se asiaa yhtään edistää.. vaikka tiedän, että odottaminen palkitaan, niin alkaa tässä silti pikkuhiljaa kypsyä...saisi edes muutama mojova ja napsakka supistus tulla, että muistaisi mistä tässä olikaan kyse! ;)
Nyt jalkoja lepuuttamaan!
Rv 40+3
Coppola kerkesikin jo aloitteen tehdä!! =)
Tuossa aiemmin tuli outo olotila. Rupes taas särkeen selkään ja närästi hieman (ei mahasta vaan rinta alueelta). Tunne kesti noi 45min. Vauva alkoi liikkua mahassa ja se nyt ei oloa parantanut. Mutta hyvä, että liikkui.
Päätä särki hieman (vähän niinkuin takaraivosta) ja näkyi sekunnin parin ajan tähtiä. Mittasin verenpaineen ja se oli ok (125/75), tuossa klo 21:30 aikaan (mittari lainassa vanhemmiltani tarkoituksella).
Sitten noin 22:30 aikaan rupes tässä koneella vähän pyörryttään...mut en sit tiiä mistä johtui, kun en
sitten soittaa sairaalaan ja kysyä. Ajattelin et jos se pahenee niin soitanpa vasta sitten!
Mut onneksi noi oireet ei tullu kaikki yhtä aikaa! Sit oliskin ollu aika hälyttävää minusta.
Saattoihan se olla jonkin asteinen mikreenikohtaus?!
Mielenkiintoisia tuntemuksia tuntuu alavattassa... Hassuja itseasiassa =-/ Oliskohan et vauva alkaa laskeutumaan enemmän??!
Ja vatsa ihan kovana eli supistelee. Sanonkin näitä supisteluja (jolloin maha kovana ja ei tunnu missään kipuja) [b]
[/b] :)
Voisin kyllä tästä nukkumaan mennä, että sekin vois oloon auttaa! :)
Ja huomenna meen ostaan liput messuille, kun viikonloppuna olis täällä Keskimaan messut. Ja itse olen töissä Keskimaalla, joten silleen vois olla mielenkiintoista mennä. Ja jotenkin jaksaa vielä liikkuakin ja onpahan tekemistä viikonlopuksi :)
Kaisa 38+5
Hyvää Huomenta teille muille (ja Hyvää yötä, jotka vielä ette ole nukkumassa) =D