Miten eroon hilseestä? :(
Nyt meni hermot!
Miten ihmeessä pääsisin hilseestä eroon lopullisesti? Olen 30+ nainen ja nyt huomannut että mullahan on hilsettä päänahassa! Karseaa ja samalla myös noloa! Näkyy lisäksi tosi ikävästi tummissa hiuksissa ja tummia vaatteita käytettäessä. Eikä tosiaankaan ole kyse mistään epähygienisyydestä jos joku tietämätön niin heti luulee. Pesen hiukset suunnilleen joka toinen päivä ihan laadukkailla kampaamoaineilla, mutta hilsettä tuntuu vain tulevan.
Auttakaa nyt epätoivoista! Voisiko joku asiasta tietävä suositella vaikka jotakin tehokasta lääkettä tai shampoota? Mikä olisi paras keino hilseen poistoon ja ehkäisyyn? Kokemuksia?
Entä onko jollakin vaikka jotakin kotikonstia? Onkohan myös esim. ruokavaliolla vaikutusta asiaan, olisiko joku huomannut?
Kommentit (12)
Mulla autto päänahan kutinaan ja hilseeseen, jota ei kylläkään ollu siinä määrin että se olis varissu olkapäille asti. http://www.vihreakosmetiikka.fi/product_info.php?cPath=26&products_id=1…
pää ja olkapäät shampoota??
eli joku hed and shoulder!
Pesetköhän tukkaasi liikaa? Päänahka kuivuu.. ja kuka sanoo, että syy ei voi olla "laadukkaissa kampaamotuotteissa". Onhan nekin tungettu täyteen vähän kyseenalaisia kemikaaleja, kuten silikoneja ja erilaisia säilöntäaineita. Kannattaisi käydä ostamassa hilseshampoota; kun olet päässyt vaivasta eroon, koita jotakin luonnonkosmetiikkaa ja harvenna pesuväliä ainakin niin, että peset korkeintaan kerran-pari viikossa. Luonnonkosmetiikka sopii yleensä niille, ketkä saavat oireita päänahkaansa tavanomaiseen shampooseen lisätystä sodium laureth sulfatesta. En tiedä aiheuttaako kyseinen aine hilsettä, mutta ainakin minulla se saa pään kutisemaan ikävästi.
Kun hilsettä tulee, pesen kuuriluontoisesti tuolla yleensä viikon ajan. Yleensä 1-2 kertaa vuodessa pitää tuo tehdä.
http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/SEBAMED-ANTI-DANDRUFF-SHAMPOO-PH…
Kun hilsettä tulee, pesen kuuriluontoisesti tuolla yleensä viikon ajan. Yleensä 1-2 kertaa vuodessa pitää tuo tehdä.
Pääset eroon hilseestä helpommin niin, että
Älä pese hiuksia liian kuumalla vedellä tai hankaa hiuksia pyyheliinalla, älä käytä liian kovia hiusharjoja äläkä kuivata hiuksia liian kuumalla lämmöllä. Vältä hiusten värjäämistä, permanenttia sekä suoristusraudan käyttöä.
Jos hiuksesi ovat kuivat ja rasittuneet, voi hilseshampoon käyttö kuivattaa niitä entistä enemmän. On tärkeää käyttää hoitoainetta hiustenpesun jälkeen.
Huonot ruokailutottumukset ja/tai stressi voivat pahentaa hiuspohjan hilseilyä.
Mä olen vuosia pähkäillyt tätä ja luulen että ruokavaliolla on vaikutusta. Kenties lisää hyviä rasvoja? Rasvaa, pähkinäitä, avocadoja, kylmäpuristettua oliivi- tai rypsiöljyä ruokavalioon.
Tietysti myös oireita voi hoitaa erilaisilla shampoilla. Mutta ruokavalio siihen syyhyn. Ilmasto vaikuttaa ehkä vähän myös, talvella kuiva ilma ja iho kuivuu.
pää ja olkapäät-shampoota? Aika tehokasta!