Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista ruokaa syödään tavallisessa suomalaisessa kodissa?

Vierailija
22.09.2010 |

Olen taitamaton harrastelijakokki mutta joka päivä jotain väsään. Tänään oli ruokana porkkanaperunasosetta, punajuuripihvejä, perussalaattia eli tomaatti-kurkku-jäävuorisalaatti, raejuustoa ja kermaviilikastiketta.

Tyttäreni totesi että ei ihan pahimmasta päästä sinun tekosiasi, välillä on ollut hirvempääkin, lisäsi että on kotona ainakin oppinut syömään ihan mitä vaan. Kavereiden kotona kun ei tehdä mitään kokeiluja. Olin ja olen vieläkin äimänä, millaista ruokaa suomalaisissa kodeissa sitten syödään kun mielestäni meillä syödään ihan tavallista ruokaa mahdollisuuksien mukaan kotimaisista aineksista.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupantäti tietää totuuden...

Kuuden vuoden kokemuksella voin kertoa, että suomalaiset lapsiperheet syövät seuraavasti:

-Jauhelihaa, kuun alusta paistijauhelihaa, lopusta sikanautaa. Vähintään 2-3krt. viikossa. Paitsi jos sikanauta on tarjouksessa, silloin sitä ostaa ihan kaikki ja paljon.

-Hunajamarinoitua broileria. Maustamattomat jää hyllyyn.

-Kalapuikkoja. Ihan mielettömästi kalapuikkoja.

-Nakkeja ja eineslihapullia

-Lohta, mutta vain jos se on tarjouksessa

-Seitä

-Perunaa

-Pakasteranskalaisia. Todella paljon pakasteranskalaisia.

-Makaroonia. Ei mitään täysjyvää vaan perusjauhomättöä.

Lisäksi lapsiperheiden kärryistä löytyy ruispaloja, sämpylöitä, purkkikaupalla mehuja, maustettuja jogurtteja, vanukkaita, muroja... Ikäänkuin vastapainona (?)tälle löytyy myös kevytmargariinia, kevytjuustoa, kevytkermaa ja rasvatonta maitoa.

Kasviksiksi riittää hyvin pari tomaattia, kurkku ja lehtisalaatti kerran viikossa. Niin ja tietenkin keittojuurekset.

Vierailija
62/63 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ennen kun oli koulutusta. Musta olisi tosi mielenkiintoista katsella mitä porukka ostaa. Kyylään jopa vaikka itse olen asiakkaana, että mitä vieruskaveri ostaa, se on kiehtovaa.

Mutta on tässä varmaan kauppakohtaisia eroja. Ei kai ihmiset nyt OIKEASTI osta suuressa määrin seitä ja sikanautaa?? Ruispalat, sämpylät, maustetut jugurtit, murot ja tarjouslohen kyllä tunnustan.

kaupantäti tietää totuuden... Kuuden vuoden kokemuksella voin kertoa, että suomalaiset lapsiperheet syövät seuraavasti: -Jauhelihaa, kuun alusta paistijauhelihaa, lopusta sikanautaa. Vähintään 2-3krt. viikossa. Paitsi jos sikanauta on tarjouksessa, silloin sitä ostaa ihan kaikki ja paljon. -Hunajamarinoitua broileria. Maustamattomat jää hyllyyn. -Kalapuikkoja. Ihan mielettömästi kalapuikkoja. -Nakkeja ja eineslihapullia -Lohta, mutta vain jos se on tarjouksessa -Seitä -Perunaa -Pakasteranskalaisia. Todella paljon pakasteranskalaisia. -Makaroonia. Ei mitään täysjyvää vaan perusjauhomättöä. Lisäksi lapsiperheiden kärryistä löytyy ruispaloja, sämpylöitä, purkkikaupalla mehuja, maustettuja jogurtteja, vanukkaita, muroja... Ikäänkuin vastapainona (?)tälle löytyy myös kevytmargariinia, kevytjuustoa, kevytkermaa ja rasvatonta maitoa. Kasviksiksi riittää hyvin pari tomaattia, kurkku ja lehtisalaatti kerran viikossa. Niin ja tietenkin keittojuurekset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

karjalanpaistia ja potumuussia

Nakkikasviskeitto

broileria riisipesill

Itse tehty pizza monenlaisilla täytteillä

Uunilohta ja keitetyt perunat

Omenainen riisipuuro