Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka montaa hammasta sulla on juurihoidettu?

Vierailija
22.09.2010 |

Olen ollut tällä viikolla kahden hampaan juurihoidossa ja ilmeisesti tänään menen kolmatta hoitamaan... kaikki juurihoidot paikkojen alla, eli on jouduttu kurkistamaan paikan alle, mitä sieltä löytyy...

Täytyy sanoa että pikkasen v*tuttaa....

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikattuja hampaita ei mulla ole yhtään.

Vierailija
22/41 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minullakin oli kyseessä paikattu hammas.

Paikkaan oli tullut niin pieni reikä, että hammaslääkäri vaan ihmetteli, kun sanoin, että hammas jomottaa.

Röntgenkuvsta sitten näkyi, ettei paikan alla ollut hammasta enää lainkaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika karseeta, että joku päästää hampaansa tuohon kuntoon! juurihoidettu hammas vielä lohkeaa helposti ja seuraavaksi sitten tekarit..

- juurihoidetut hampaani ovat sellaisia, jotka on paikattu amalgaamilla joskus 1970-luvulla. (Silloin usein paikattiin olemattomiakin reikiä "varmuuden vuoksi").

Ei myöskään ollut vielä ksylitolit käytössä.

En suostu syyllistymään :) - aikuisena olen hoitanut hampaita hyvin, en voi mitään sille että kouluikäisenä paikattuja hampaita on isojen täytteiden takia haljennut tms.

lapsena oli ihan normi juttu, että aina kun meni hammaslääkäriin, niin jotain paikattiin. Sitten kun itse aloin hoitamaan hampaitani, niin eipä niitä ole juuri paikkailtu...

Vierailija
24/41 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä kumpikin juurihoisettu hammas ei ole kestänyt... Nyt mulla on edessä kevytsilta, kun siihen ei saa implanttia. Ja kuukausi sitten murtu toinen juurihoidettu takaa, joka jouduttiin poistamaan...

Kalliit (ja tuskaiset) juurihoidot olivat vaan pitkitystä. ensikerralla poistatan hampaan samantien, säästyy monta sataa euroa

Vierailija
25/41 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on vaikka 5 hammasta jotka pitäis juurihoitaa ja ne kaikki lähtee irti niin ei hän mulle jää hampaita ollenkaan?!?!?!? Vai kaikkiinko laitetaan jotkut tekohampaat?!?!?!

ap

Vierailija
26/41 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on pari vuotta halkeillut ja kohkeillut. Seuraavaksi varmaan otetaan pois ja keksitään jotain tilalle.

3-4 hammasta odottelee että tehdäänkö juurihoito vai ei.

Vierailija
27/41 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuola on kasi "lovea" hammasrivistössä takana. Pitäisi mennä yksityiselle vissiin

Vierailija
28/41 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on vaikka 5 hammasta jotka pitäis juurihoitaa ja ne kaikki lähtee irti niin ei hän mulle jää hampaita ollenkaan?!?!?!? Vai kaikkiinko laitetaan jotkut tekohampaat?!?!?!

ap

Mulla on vielä vaikka kuinka monta täysin ehjää hammasta vaikka moni poskihammas on juurihoidettu.

Vierailija
29/41 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta paljoltahan toi tuntuu...

Kaikki nää poskiontelo kivut on johtunut hampaista, mutta enpä ole vaatinut hoitoa siis tarpeeksi...

ap

Vierailija
30/41 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeneen tuli poskihampaan yläpuolelle kipeä pallukka ja kun hammas avattiin, niin sieltä vuoti mätää. Juurihoidosta on jo 32 vuotta aikaa ja hammas on vieläkin paikoillaan.

Vierailija
31/41 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hoidoista huolimatta ei parane, ensi viikolla se otetaan pois. Hammaslääkäri sanoi että juurissa on jotain outoa? no pääasia että pääsen tästä eroon.

ikää mulla 29.v

Vierailija
32/41 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ikeneen, täysin "ehjän" hampaan alle kertyi mätää vanhan leukaan osuneen iskuvamman seurauksena. Ja reikiä on nolla! Että juurihoitoon voi olla muitakin syitä kuin huono hampaiden hoito!

aika karseeta, että joku päästää hampaansa tuohon kuntoon! juurihoidettu hammas vielä lohkeaa helposti ja seuraavaksi sitten tekarit..

Vierailija
33/41 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnossa jos pitää juurihoitaa? Miten siihen jamaan päädyit?

Ikää mulla 38 v.

Vierailija
34/41 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 juurihoidettu ja yksi jouduttu poistamaan....hampaat harvenee ja muuten vaan heikkenee...hoidan kyllä, mutta diabetes aiheuttaa sylkeen sokeria... :( Juuri lähdössä hammaslääkäriin, saas nähdä, mitä tällä kertaa.

Vierailija
35/41 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hammas jo tosi huonossa kunnossa jos pitää juurihoitaa? Miten siihen jamaan päädyit?

Ikää mulla 38 v.

Vierailija
36/41 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo íkinä ollu edes hammassärkyä.. tosin sivusta oon nähny mitä se on, miehelle tehtiin juurihoito kahdesti samaan hampaaseen ja lopulta se kipeyty niin, ettei se voinu nukkua, meni kipupäivystykseen ja sanoivat, ettei tänne tarvi tulla, jos ei oo kipeä. No oli vissiin tarpeeksi kipeä, kun lääkäri sitten otti kuvat hampaasta, olis vielä halunnu tehdä juurihoidon, mutta kuvan nähtyään totes, että ei.. otti hampaasta kiinni ja se halkes saman tien...

onneksi ei ole tarvinnu... ja en oo muuten mitenkään yliaktiivinen hampaiden hoidossa, pesen iltaisin ja joskus aamuisin, lankaan ku muistan.. mutta mulla on, onneksi, se hyvä perimä.

Vierailija
37/41 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 30+ ja juurihoitoja 0 (ainakin vielä tällä hetkellä). Epäilen että saattaisi aihetta olla: yhtä muutamia vuosia sitten paikattua hammasta jomottaa noin kerran kuukaudessa aivan sairaasti, mutta sitten muu aika menee täysin vailla tuntemuksia.

Ihme syyllistämis-asenne monella tässäkin keskustelussa. Ei juurihoito ole sen ihmeellisempi juttu kuin mikään muukaan hampaiden operaatio. Jenkeissä juurihoidot ovat tosi yleisiä. Ihmisillä on erilainen hampaisto jo ihan luustonkin tai vaikkapa syljenkoostumuksen puolesta: toisilla on vaan paremmat hammasgeenit ja toisilla huonommat. Toinen saattaa hoitaa hampaitaan ylitunnollisesti läpi elämän ja kärsii silti kaikista mahdollisista ongelmista - joku toinen pesee maksimissaan joka toinen päivä ja hampaat ovat siistit ja ongelmattomat.

Vierailija
38/41 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut ala-asteella laitettu amalgaamipaikka, jonka alla hammas on syöpynyt miltei olemattomiin. Yhdellä kertaa hoitava hml peräti sanoi, että amalgaamipaikan pohjaa ei oltu puhdistettu ennen paikkausta. En tosin tiedä, miten pystyi sanomaan noin, mutta kuitenkin..

Ja se, että ala-asteella on ollut paljon reikiä.. jaa-a. Mun vanhemmat sälytti hampaiden hoidon mulle itselleni jostain 4-5-vuotiaasta ja muistan kun isoveljen kanssa luistettiin hampaiden pesusta aina kun voitiin, aina. Oltiin niin fiksuja, että kasteltiin vain harja hanan alla, että jos porukat käy tsekkaamassa.. Harmi vaan, että mulle tuli ne kaikki reiät, veljelle ei yhtään.

Parikymppisestä näitä hampaita on sit korjailtu isolla rahalla, ensin maksoin kaiken itse, mutta sitten pääsin duuniin, jonka sairauskassa korvaa jäsenelle tietyn määrän hammashoitoa. Ja oon muuten käyttäny joka euron, mitä on ollu tarjolla.. Silti, implanttia tässä on harkittava itsekin, sen verran lahoja nuo juurihoitohampaat on.

Vierailija
39/41 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tällaista tapahtuu vaikka syy ei jotenkin ole minun... mistä mä olisin voinut tietää että siellä on juurihoitoa tarvitseva hammas kun tarkastuksessa kaikki on todettu olevan ok.

Harmittaa vaan että kärsin poskisäryistä ja nyt tajuan että ne johtuu noista hampaista. Hampaat on vielä röntgenkuvattu ja niissäkään ei näy mitään eli paikka on tarvinnut irroittaa ja todeta tilanne.

No eipä tässä muuta kuin heippa rallaa lähden taas hammaslääkäriin. Neljännen kerran tällä viikolla ja toivon saavani juuri hoidon tai hampaan poiston!

sen verta särkee!

Vierailija
40/41 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ikeneen, täysin "ehjän" hampaan alle kertyi mätää vanhan leukaan osuneen iskuvamman seurauksena. Ja reikiä on nolla! Että juurihoitoon voi olla muitakin syitä kuin huono hampaiden hoito!

vaan vanhat paikat alkaa esim halkeilemaan ja päästää sieltä sitten bakteereita muhimaan sinne hampaaseen. ei auta vaikka pesisiti kymmenen kertaa päivässä hampaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi