G: Perheenne nettotulot?
Kommentit (44)
ja verottajan mielestä bruttotulot on noin 400€/kk.
Tai sitten isotuloisten miesten kotirouvia. Esim. jos kahden ihmisen nettotulot kahden lapsen perheessä on 6700 euroa, niin ainakin toisen tulonsaajan on tienattava bruttona reilusti yli 7000 euroa. Jos lasketaan, että 6500 euron netto (2 lapsen lapsilisä miinustettu) koostuu kahden tasapalkkaisen henkilön tuloista, se tekee 3250 euron nettopalkkaa per tulonsaaja. Bruttopalkan on silloin oltava vähintään 4400 euroa.
Tässähän ei nyt sitten ollut huomioitu niitä tuloja, joita tulee mm. sijoitusasuntojen vuokrista, vaan laskutoimitus perustui pelkästään ansiotuloon.
av-mammat muuttaa mielellään noita tuloja tuplasti tai triplasti! Että olisi coolimpi!
ole ainakaan tarvetta keksiä tuloja.. Jos nettotulomme olisi 2000e niin sanoisin sen kyllä. Ei ole tarvetta muunnella totuutta.
Omassa tuttavapiirissä uskon liki kaikkien tienaavan sen verran. Meillä miehen bruttoansio on n. 6500 euroa/kk, on johtajatasolla IT-alalla. Mulla on töissä ollessani 3300 euroa. Lisäksi miehellä on autoetu ja vuosittain saa osinkoja yrityksestä n. 20-30000 euroa.
Emmekä ole edes mikään kummallinen perhe tuttavapiirissämme, vaan ihan normaalitasoa niissä, joissa on kaksi it-alalla tai kaupallisella olevaa töissä käyvää vanhempaa
2 aik, toinen hoitovapaalla + 3 lasta
Säästöjä syödään.
Omassa tuttavapiirissä uskon liki kaikkien tienaavan sen verran. Meillä miehen bruttoansio on n. 6500 euroa/kk, on johtajatasolla IT-alalla. Mulla on töissä ollessani 3300 euroa. Lisäksi miehellä on autoetu ja vuosittain saa osinkoja yrityksestä n. 20-30000 euroa.
Emmekä ole edes mikään kummallinen perhe tuttavapiirissämme, vaan ihan normaalitasoa niissä, joissa on kaksi it-alalla tai kaupallisella olevaa töissä käyvää vanhempaa
Ainakin poliisin mukaan. Mulla ei ole tuloja, noin on vaan miehen tulot ja siis palkatulot.
Tosin mun mies on yrittäjä ja nostaa sitten osinkoja ja firman kautta kierrätetään laskuja jonkun verran jne.
Hyvin pärjätään. Meillä on 2 lasta.
vuokratuloja n 1500€/kk
ja kylläm tämä tarina on tosi
Minä äitiyslomalla ja mies tavallinen duunari.
Minun bruttotuloni n. 6500 e/kk ja miehen 3300 €/kk, en edes tiedä kuinka paljon kahdesta lapsesta maksetaan lapsilisää. Nettotulot ovat siinä 6000 euron paikkeilla, en ole niitäkään tarkemmin laskenut.
Suomalaisten TYÖSSÄKÄYVIEN keskiansio on noin 2700 €/kk, ei suinkaan mitään neljää tonnia. Edes pk-seudulla. Koko väestön keskiansio onkin sitten paljon surkeampi.
ja vuosittain siihen päälle bonukset, vaihtelee 10 000 eurosta 30 000 euroon. Mä en ole työelämässä, mutta mulla on pääomatuloja, keskimäärin ollut viime vuosina nnoin 80 000 euroa vuodessa.
Kolmesta lapsesta lapsilisät, eikä velkaa. Syytä olla tyytyväinen.
siinä on molempien osa-aikatyön palkat ja kolmen lapsen lapsilisä. Ihan hyvin tullaan toimeen, kun ei ole asuntolainaa.
Kadehdituttaa tuommoiset lukemat, huh heijaa. Itselle yh:na jää kuussa n. 2000 euroa käteen, tiedän kyllä että hyvin sekin on verrattuna moneen, ja hyvin pärjätäänkin, mutta kun ikänsä on ollut köyhä... ja laiskakin, ettei opiskelu ole maittanut. Enkä rikkaisiin naimisiinkaan päässyt. Vittu!
siinä on molempien osa-aikatyön palkat ja kolmen lapsen lapsilisä. Ihan hyvin tullaan toimeen, kun ei ole asuntolainaa.
Asuntolainahan ei ole sen kalliimpi kuin vuokra.
rahaa noin 4100 Euroa + kaksi autoa+ puhelinlaskut firmojen piikkiin.
Seka mina etta mies tehdaan talla hetkella 4pva/tyoviikkoa.
Olen aina luullut etta me ollaan suhteellisen hyvatuloisia, mutta talla palstalla paljastuu totuus :-)
Tosin tämän lisäksi on tullut viimeiset 4 vuotta bonuksia 20 000-50 000 e vuodessa käteen. Mutta näistä ei koskaan tiedä kovin paljon etukäteen ja niitä ei meidän perheen säännöllisiin tuloihin lasketa. Tällä rahalla on sitten maksettu asuntolainaa, tehty remonttia ja reissattu.
Suomalaisten TYÖSSÄKÄYVIEN keskiansio on noin 2700 €/kk, ei suinkaan mitään neljää tonnia. Edes pk-seudulla. Koko väestön keskiansio onkin sitten paljon surkeampi.
Uudenmaan keskiansiot olivat vuonna 2008 kaikkein suurimmat, 3 202 euroa. Mitkään muut maakunnat eivät yltäneet maan keskimääräiseen ansiotasoon. Pienimmät ansiot olivat Etelä-Savossa (2 550 euroa) ja Etelä-Pohjanmaalla (2 574 euroa). Parhaiten palkattu kymmenesosa ansaitsi Uudellamaalla vähintään 2,62-kertaa enemmän kuin vähiten ansaitseva kymmenesosa. Pohjois-Karjalassa desiilien välinen palkkaero oli maakunnista pienin, ainoastaan kaksinkertainen. Maakuntien väliset erot ansioiden hajonnassa johtuvat suurimmaksi osaksi palkansaaja- ja tehtävärakenteiden eroista eri alueilla.
Pääkaupunkiseudulla keskipalkka on taatusti vielä jonkin verran suurempi kuin Uudellamaalla, joka sisältää paljon pieniä kuntia.
Eihän tuosta tule kuin keskituloista väkeä, vaikka kuinka laskee. Uskokaa nyt että yllättävän moni henkilö tienaa 4000-5000 euroa kuukaudessa ihan duunaritason hommissakin. Suomessa ovat palkat nousseet kovasti.