Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vauvan vaatteet pitää pesun jälkeen silittää?

Vierailija
21.09.2010 |

Voisko joku kertoa, miksi esim. äitiyspakkauksen vaatteita ei voi käyttää suoraan pesun jälkeen vaan pitäisi silittää?

Kukaan lähisuvusta ei osannut vastata, toistelivat vaan, että niin on tapana tehdä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuma silitysrauta "desinfioi" vauvan vaatteet, tarpeetonta nykyään

Vierailija
2/22 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama koskee muutakin elämää vauvan kanssa. Pitää valvoa, siivota ja silittää ja siihen päälle pitää muistaa vielä nopeasti laihtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ainakaan silitä trikoovaatteita ellei ne ole todella ryppyisiä! En ymmärrä miksi pitäisi. Osa collegevaatteista, farkuista, ja lakanoista silitän ihan sen takia että niistä tulee pehmeämmät ihoa vasten.

Vierailija
4/22 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään pidä silittää. Niistä tulee vaan pehmeämpiä, kun silittää. Mä silitin kaikki vauvan vaatteet alkuun, oli mukava pukea vastasyntyneelle pehmoisia vaatteita. Aika nopeesti väsyin kyllä siihen touhuun, varmaan lopetin käytännössä heti kun vauva syntyi ja vaatteita pestiin ekan kerran käytön jälkeen.

Vierailija
5/22 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se oikeasti välttämätöntä ole. Mäkin silitin kaikki vauvaa odottaessani valmiiksi odottamaan mutta kyllä se silittely sitten jäi kun vauva syntyi. Mieluummin lepää tai on vauvan kanssa kun silittää. Olen kuullut että joillekin oikein herkkäihoisille vauvoille vaatteet on hyvä silittää. Kestävät vaattet myös varmaan vähän paremmin mutta kyllä laadukkaat lastenvaatteet muutenkin kestää. Joten jos ei huvita jätä silittämättä vaan ihan reilusti.

Vierailija
6/22 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pese ne kaikki 40 asteessa ja silitä. Ihan pöljää, vaatteet pitää varsinkin eka pesussa pestä just siinä lämpötilassa mikä on suosituksena. Pesin ohjeiden mukaan enkä silittänyt ja hyvät tuli.

Vierailija
7/22 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis olekaan maailman huonoin äiti, vaikka en kaiken muun lisäksi jaksaisi alkaa silittää tuota vaatevuorta.

Ap

Vierailija
8/22 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä ainakaan ole niitä silitellyt. Ja kolme vauvaa olen hoitanut.

3:n äiti

Vierailija
9/22 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä silitä. Muutenkin meillä silityksessä mennään minimi-linjalla. Ne vaatekappaleet silitetään mitkä on pakko muuten ei.

Vierailija
10/22 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitten kun niitä kihomatoja joskus mahdollisesti tulee, niin sitten on hyvä silitellä, että ne munat kuolee...

Mutta saattaa olla tämäkin vanha tieto.

Vierailija
11/22 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silitys tosiaan tekee vaatteet vähän pehmeemmiksi, mutta esim. kuivuri ajaa saman asian!

Vierailija
12/22 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pysty laittamaan päälle ryppyisiä vaatteita.

Silitän kaiken (paitsi sukat, alusvaatteet ja pyyhkeet) AINA. Eli myös aikuisten vaatteet.

Vierailija
13/22 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö se ole nini, että silittämättömästä irtoaa enemmän pölyä? ja lika ei tartu niin helposti silitettyyn?

Vierailija
14/22 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulumaan, niin senkus silittää vaan. Minulle ei olisi tullut mieleenkään :-)

Vierailija
15/22 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan vaatteita... Ainoastaan 1-vuotis juhliin mekon silitin. Tässä perheessä silitetään vaan kun on ihan pakko eikä aina silloinkaan... Olen nyt varmaan joku maailman huonoin äiti.

Vierailija
16/22 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitin vähän aikaa vauvan vaatteet, kun niistä tuli pehmeämpiä sen takia. Sitten en enää jaksanut.

Vierailija
17/22 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siistimpi päällä

enäää en alllekirjoita tuota desinfiointia, vaikka sekin joskus yksi syy ollut

Vierailija
18/22 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat ovat niin pieniä ja söpöjä että ansaitsevat vain parasta. Koskaan eivät ole vielä kellekkään mitään pahaa tehneet ni!

Vierailija
19/22 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut, että vauvan vaatteita tai muitakaan olisi pakko silittää. Kait se on vähän korvien välissä, että silittääkö vai ei.

Itse olen neljän pienen äiti ja yhden ison vaimo ja meillä silitetään kaikkien vaatteet. Mutta jokainen ihan tyylillään.

Vierailija
20/22 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silitän kaiken siis kaiken pyykin... Sukista, alushousuihin ja paitoihin ja housuihin, takitkin

5 lapsen äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän