Annan 8-kuiselle vauvalleni 4-5-kuisten soseita. Kommentteja?
Kommentit (16)
meillä ainakin kun nuo muksut olleet suht hampaattomia siihen 8 kk ikään, ei ne karkeat 8 kk soseet olisi onnistunut syödäkään:DAina tuli oksennusrefleksi.
Jos lapselle ei ikäiselleen tarkoitetut soseet maistu. Tai omatekoiset. Aika löysiä ja mauttomia ne "vauvasoseet" kyllä on. Hedelmäsoseet toki on ihan yhtä hyviä :)
mennä vaan! Mitäs pahaa siinä on?!
Oon 39 v ja syön niitä kanssa! Samoin syö meidän perheen 12 v ja 6 kk.
joka päivä yhden annoksen
tai voiko sitä edes määritellä 4kk: soseeksi, itsetehtyä mutta syödäänhän me muutkin kasviksia(ei soseutettuna)
toki vielä pitää haarukalla muusata.
Mutta kokeileppa soseuttaa 8kk ruokaa sauvasekoittimella. Näin minä tein muutaman viikon. Pikkuhiljaa muussasin vähempi ja nyt tosiaan haarukka käytössä.
Jos keittää perunan, soseuttaa sen niin lisää myös PALJON nestettä että siitä saa nieltävän mössön, joka ei tartu liisterinä kurkkuun!
Ravinteita saa purkkiompusta siinä missä soseutetusta ompusta. ;) Tänään otin omenoita ja soseutin lapselle, hyvä irvistys tuli, vähän olis voinu laimentaa makua.
Meillä 7 kk ikänen lyyli syö mukavasti vuoden ikäsellekin tarkotettuja pöperöitä kahdella hampaalla, lihapullapurkit ei mene läpi -tai kotitekosena ruoka jossa selvästi isoja paloja mutta meillä ipanat 1- vuotiaana syö samaa ruokaa kuin muukin perhe ja harvemmin tarttee makarooneja pilppoa. :)
myöhään mitään hampaita, joten minäkin syötin ihan vauvasoseita pitkään. Ongelmana vaan oli, että lapsi piti jo pienestä pitäen hyvin maustetusta ruoasta. Tein siis yrttisiä lihaperunasoseita, joita soseutin hienoksi sauvasekottimella jne. kun lapsi oli vielä noin 10 kk vanha. Nyt 1,5-vuotiaana syö ihan samaa ruokaa kuin me muutkin. Allergioita ei ole ja pitää nimenomaan maustetusta ruoasta (käytän tuoreita yrttejä ja mausteita, mutta en lisää suolaa, koska mausteissa on jo suolaa).
Eikö se ole alkaen ikä? Mäkin annoin omalleni, ekat hampaat kun puhkes vuoden vanhana...
Mun yli 60v.työnantajakin syö niitä.=) Ravintoarvo ei vaan välttämättä riitä 8 kuiselle jos et muuta anna.
Meidän neuvolatädin mielestä 5 kk soseet ei täytä 8 kk ikäisen ravintotarpeita. ja olen samaa mieltä, suurimmaksi osaksi ne on vettä. Soseuta mukaan lihaa ja jotain hiilihydraattipitoista. Tai tee mieluumin kotiruokaa.
Oli ns. sihtikurkku, karkeamman ruuan syöttäminen oli mahdotonta. Vasta noin vuoden ikäisenä hoksasi syömisen jujun (hampaatkin tulivat kyllä tosi myöhään).
Nyt on 11-vuotias, pitkä ja hyvinkehittynyt poika. Jos jokin ravintoaine jäi saamatta, niin voi voi.
vuoden ikäinen syö 4-kuisen hedelmäsoseita. Mikäs siinä.