Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkatuki ja työpaikan etsiminen

Vierailija
11.09.2024 |

Olen oikeutettu palkkatukeen ja mietin mihin paikkoihin hakisin. Ajattelin pientä myymälää missä ei hirveästi ole tungosta, mutta kysyisin ottaako työnantaja minut tuollaiseen ns. yksin työskentelyyn vai mitä paikkoja olisi, että mahdollinen työllisyys olisi jatkossa? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, tuo palkkatuki on ansa. Halpatyövoimaa yrityksille ja veronmaksajat maksavat tämänkin lystin. Kunhan palkkatuen saanti loppuu niin hei hei ja olet taas työtön.

Vierailija
2/13 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsevää, että työnantajat käyttää palkkatukilaisia, 9 euroa päivä ja työkokeilijoita.

Kun yhteiskunta ei osallistu enää kustannuksiin, saa työntekijä kengänkuvan peppuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata, tuo palkkatuki on ansa. Halpatyövoimaa yrityksille ja veronmaksajat maksavat tämänkin lystin. Kunhan palkkatuen saanti loppuu niin hei hei ja olet taas työtön.

En pääse yli vuoden työttömyyden jälkeen töihin. Seuraavat vuodetko olen työtön? 

Vierailija
4/13 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatukipaikka on ok. Vaikea vaan löytää kun työnantajat eivät halua osallistua palkkakustannuksiin.

Vierailija
5/13 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuella kannattaa hakea rekisteröityihin yhdistyksiin. Veikkaanpa, että palkkatuetkin loppuu kokonaan pian!

Vierailija
6/13 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatukityö ei enää oikeuta ansiosidonnaiseen päivärahaan, kun palkkatukityö loppuu.

Vierailija
7/13 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöjä kirjoitatte. Kaksi henkilöä olen palkkatuella palkannut ja molemmat saivat meiltä sitten vakipaikan. Molemmille avautui  yli 10 vuoden uusi työura ja jotka päättyivät  aikanaan eläkkeelle lähtöön. 

Vierailija
8/13 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna etsisin työnantajan, joka myy hyvin, muttei niin hyvin, että olisi varaa palkata uusi työntekijä.

En tiedä, miten palkkatukityöntekijät valitaan, mutta ihmettelen sitä, että minusta yksikään työnantaja ei kiinnostunut, vaikka tarjolla oli 100 % palkkatuki. Hain muun muassa tehtävään, joka oli ollut olennainen osa uraani 25 vuoden ajan, mutta en päässyt yhteenkään haastatteluun. Hain myös töitä, joihin ei pahemmin tarvittu kokemusta tai koulutusta, mutta en kelvannut niihinkään.

Epäilen, että palkkatukipaikkojen jaossa on elementtejä, joita siinä ei pitäisi olla. Ainakin Helsingissä palkkatukitöiden listassa oli muutama vuosi sitten useita hyvin kokeneen ammattilaisen paikkoja auki koko ajan, eikä niihin otettu ketään. Työnantajat kai myös ajattelevat, että palkkatukeen oikeutettu on lähtökohtaisesti niin surkea, ettei häntä kannata ottaa.

Vierailija
9/13 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin palkkatuella töissä, nyt samassa firmassa osaaikaisena. Joten oli hyötyä!

Vierailija
10/13 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vielä tosiaan käytellä ne palkkatuetkin pois, sillä näillä leikkausinnoilla ne on pian seuraavana vuorossa. Ei valtiolla ole varaa maksella yksityisille yrityksille niitten työntekijöitten palkkoja. Uskokaa mitä haluatte, mutta näin vielä tulee käymään!!!

Vierailija
11/13 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin oikeutettu 70 prosentin palkkatukeen, mutta yksikään työnantaja ei ole halunnut tarttua siihen. Erikoisen tilanteesta tekee se, että samat yritykset ovat palkanneet minut joko normaaliin työsuhteeseen tai keikkatyöhön. Palkkatuesta ovat vain sanoneet, että eivät halua lähteä siihen.

Sairauden takia olen siihen tukeen oikeutettu ja työnantaja voisi saada sitä Max  2 vuoden pätkissä vaikka loputtomiin. Ei ole edes mitään työttömyysvaatimusta pätkien välillä.

Vierailija
12/13 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olisin oikeutettu 70 prosentin palkkatukeen, mutta yksikään työnantaja ei ole halunnut tarttua siihen. Erikoisen tilanteesta tekee se, että samat yritykset ovat palkanneet minut joko normaaliin työsuhteeseen tai keikkatyöhön. Palkkatuesta ovat vain sanoneet, että eivät halua lähteä siihen.

Sairauden takia olen siihen tukeen oikeutettu ja työnantaja voisi saada sitä Max  2 vuoden pätkissä vaikka loputtomiin. Ei ole edes mitään työttömyysvaatimusta pätkien välillä.

Olen myös oikeutettu 70% palkkatukeen. 

Ap

Vierailija
13/13 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni palkkatuki on loppu tältä vuodelta eli kassa tyhjä ja ei enää saa. Jos joku tietää tämän varmaksi, niin voi kertoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan