Ärsyttää! Miksi pitäisi olla aina omakotitalo!!!!
Ostimme vuosi sitten kerrostaloasunnon, pienkerrostalosta ja juuri sopivan kokoisen meille. Naapuritalossa asuu nainen jolla on myöskin omistusasunto ja aina kun näen hänet, hän sanoo että viihdyttekö, miksi ette ostaneet omakotitaloa, niitähän on kanssa täällä myynnissä (joo hintaan 300.000 e ja enemmän!) ja hän niin haluaisi omakotitalon ja kävi katsomassa yhtä joka maksoi 69.000 muka tältä seudulta. En usko tai sitten se oli lahoamispisteessä ja täynnä hometta.
Hän kertoo aina nähdessämme miten ihanaa on asua omakotitalossa ja miten se on paras ratkaisu kun on lapsia. Heillä ja meillä on 3.
Minua suorastaan harmittaa vähän. Me viihdymme hyvin täällä asunnossa. Mutta jos meillä olisi noin 300.000 e tai huvittaisi ottaa sellainen laina, niin olisimme varmaan ostaneet omakotitalon, sillä oma piha olisi kiva ja se, että melu ei häiritse naapureita. Muita syitä en oikein näe.
Mutta kun emme halunneet ottaa isoa lainaa niin päätimme ostaa asunnon. Enkä ole hyvä istuttamaan kukkia tms. mutta jos olisi oma piha niin siihen olisin laittanut lapsille keinua ja liukumäkeä tms.
Minua harmittaa vähän naisen puheet aina miten omakotitalossa on parempi asua. Minä viihdyn tässä mutta kun joku koko ajan selittää tuollaista niin alan itsekin huokailla että no miksi mentiin ostamaan asunto jos se okt on niin paljon parempi lapsille :(
Muuttamaan emme tästä enää ryhdy. Me asumme tässä nyt ja pysymme. Kaikki palvelut, koulut, päiväkodit, kirjasto jne on ihan kävelymatkan päässä. On tällä seudulla siis omakotitalojakin mutta hinta on tuplasti enemmän kuin mitä kerrostaloasunnosta!
Mitä mieltä te olette asiasta? Harmittaako teitä kerrostaloasujat joskus okt-ihmisten puheet? Kyllähän oma piha on kiva ja se että vaikka juoksee yöllä tms ei häiritse naapuria.. Mutta kyllä me näinkin tykätään asua :/
Kommentit (26)
ei kaikki, mutta suurin osa varmaankin
mutta kun se ei ole mahdollista, emme halua sitä jättilainaa tai pois täältä päin missä on halpoja mökkejä, niin asunto on meille paras. Mutta harmittaa kun tämä tuntuu olevan monista niin huono vaihtoehto.
Heh, taidat sittenkin haluta omakotitaloon
Muuten et tuttavasi puheista piittaisi. Mut älä välitä, niin haluaa moni muukin: muistaakseni yli 80 prossaa suomalaisista haluaa asua omakotitalossa.
Minun unelmani olisi iso kerrostaloasunto, muuttaisin pois tästä uudesta ok-talosta oikein mielelläni. Ihanaa kun tulee talvi eikä tarvi tuonne pihalle edes katsoa.
Asun mieluummin kerrostalossa kohtuullisen matkan päässä keskustasta ja palveluista. Minusta se on miellyttävää ja henkilökohtaisesti pidän sitä parempana kasvuympäristönä myös lapsilleni.
Suomi nyt vaan on yhden mielipiteen maa, ja se nyt vaan on se Nurmijärveläisen omakotitalon ihanuus.
Minulle on melko sama, miten ihmiset asuvat, mutta yleensä jos joku alkaa erityisen ärsyttävästi aukomaan päätään asiasta, vittuilen takaisin vihjailemalla omakotitaloasujan itsekkyydestä. Ihan hauskaa välillä, kun tulee mitta täyteen.
asuisin kerrostalossa. En tykkää okt-asumisesta muuten, kuin ettei tarvitse hyssytellä lapsia eikä itseään muiden asukkaiden vuoksi. Mieheni rakastaa tätä täloa, mutta ei hänkään kenellekään tyrkytä omia mielipiteitään asumismuodosta. Mä olen kateellinen ihmisille, jotka asuvat esim. Helsingin keskustassa, jossa on kaikki lähellä. Itselläni ei ole varmaan koskaan varaa moiseen ylellisyyteen. Tuskin edes sen jälkeen, jos oltais myyty talo ja mökki.
omakotitaloon, mutta kun ei ole tarpeeksi rahaa!
Niinhän se kirjoitti.
Samaa mieltä. Eivät nuo puheet haittaisi, jos olisit täysin tyytyväinen kerrostaloasumiseen.
ei haittaa, että tehtyjä ratkaisuja kyseenalaistetaan päin naamaa?
Eikö sinua ärsyttäisi se, että 75% tapaamistasi lapsetommista kääntäisi puheen siihen, kuinka paljon parempaa elämä on lapsettomana ja kuinka sinäkin varmaankin haluaisit olla oikeasti lapseton, mutta joudut tyytymään perhe-elämään. Oletko oikeasti sitä mieltä, että tuollainen käy hermoon vain, jos haluaa salaa olla lapseton?
Kyllä ainakin minua tuollainen siinä kuin asumisratkaisujeni arvostelu korpeaisi, vaikka olen erittäin tyytyväinen mieheeni, lapsiimme ja kerrotaloasuntoomme. Sekä tietysti polkupyöriimme. ;)
Samaa mieltä. Eivät nuo puheet haittaisi, jos olisit täysin tyytyväinen kerrostaloasumiseen.
ei haittaa, että tehtyjä ratkaisuja kyseenalaistetaan päin naamaa?Eikö sinua ärsyttäisi se, että 75% tapaamistasi lapsetommista kääntäisi puheen siihen, kuinka paljon parempaa elämä on lapsettomana ja kuinka sinäkin varmaankin haluaisit olla oikeasti lapseton, mutta joudut tyytymään perhe-elämään. Oletko oikeasti sitä mieltä, että tuollainen käy hermoon vain, jos haluaa salaa olla lapseton?
Kyllä ainakin minua tuollainen siinä kuin asumisratkaisujeni arvostelu korpeaisi, vaikka olen erittäin tyytyväinen mieheeni, lapsiimme ja kerrotaloasuntoomme. Sekä tietysti polkupyöriimme. ;)
Joillain ihmisillä katsos on taito jättää tuollaiset puheet omaan arvoonsa.
ei haittaa, että tehtyjä ratkaisuja kyseenalaistetaan päin naamaa?Eikö sinua ärsyttäisi se, että 75% tapaamistasi lapsetommista kääntäisi puheen siihen, kuinka paljon parempaa elämä on lapsettomana ja kuinka sinäkin varmaankin haluaisit olla oikeasti lapseton, mutta joudut tyytymään perhe-elämään. Oletko oikeasti sitä mieltä, että tuollainen käy hermoon vain, jos haluaa salaa olla lapseton?
että se lainan suuruus on se este, miksi emme edes harkinneet omakotitalon ostamista! Lainan pitäisi olla niin suuri että sitä maksaa ainakin 25 vuotta takaisin! Tästä minkä otimme selviämme alle 10 vuodessa yhdellä palkalla. Katsotaan miten nopeasti menee kun olen itsekin töissä. Omakotitalot on todella kalliita, tällä seudulla ainakin!
t. ap
Siinä on pikku pläntti pihaa, mitä voi "leikisti" hoitaa ja kukkia laittaa... Mutta ei vie tolkuttomasti aikaa.
Omakotitaloon en koskaan haluaisi muuttaa, ellei olisi varaa omaan talonmieheen, joka loisi lumet ja hoitaisi muut "vastenmieliset" omakotitaloasujan pakolliset hommat.
Niin, ja puutarhuri siihen vielä kaupan päälle!
Tämä ratkaisu sopii meille, emmekä muuta haluaisikaan! :)
Kaverit yrittivät houkutella rakentamaan paritaloa, lupasivat jopa hoitaa kaikki "talonmiehen hommat".
Melkein lähdimmekin jo projektiin mukaan.
Löysimme kuiten uudiskohteen haluamaltamme alueelta, elämä hymyilee!! :)
että se lainan suuruus on se este, miksi emme edes harkinneet omakotitalon ostamista! Lainan pitäisi olla niin suuri että sitä maksaa ainakin 25 vuotta takaisin! Tästä minkä otimme selviämme alle 10 vuodessa yhdellä palkalla. Katsotaan miten nopeasti menee kun olen itsekin töissä. Omakotitalot on todella kalliita, tällä seudulla ainakin!
t. ap
Moni ottaa sen saavuttaakseen haaveensa.
mielestäni 25 v. on aivan liian pitkä aika. Ehkä ajattelemme erilailla kuin perussuomalaiset mutta en minä niin pitkään halua maksaa lainaa! Korkeintaan 10 vuotta sopii minulle, pidempään ei.
onnelinen omakotitalosta johon muutettiin rivitalosta.
Mutta nyt haluaisin takaisin rivitaloon. Ei tarvisi olla aina kesäisin kuokkimassa pihalla, leikkaamassa nurmikkoa jne... Eikä talvisin olisi lumenluontia ym..
Mies reissaa paljon ja minä sitten yksinäni täällä kaikkea mitä omakotitaloon liittyy.
11: sinä saat siis kyseenalaistaa, mutta kukaan muu ei saa? Justiinsa...
Sanoin olevani tyytväinen omaan elämääni, en että se olisi parasta elämää muille.
-11
Ei ärsyttäisi. On varmaan meidänkin ratkaisuja arvosteltu, mutta ei se minua haittaa. Joillain ihmisillä katsos on taito jättää tuollaiset puheet omaan arvoonsa.
Jos sun ratkaisujasi arvosteltaisiin jatkuvast, et joutuisi arvailemaan, onko niin käynyt vai ei.
Eli jos se talo olisi jossain Nurmijärvellä tai vielä kauempana Helsingistä niin ei millään ehdoilla sinne! Tältä alueelta missä asumme ei omakotitalo irtoa alle 500 000 euron. Maallahan ne ovatkin puoli-ilmaisia.
sinun pitäisi yrittää saada hänet lopettamaan noi puheet jollain keinoin. Olisiko jotain kommenttia? tai pelkästään että ei kiinnosta noi puheet, lähdet pois, vaihdat puheenaihetta. Ymmärrän kyllä, että sitä alkaa itse miettiä. En pannut 3v.tä kerhoon, niin heti kun naapuri sanoi omansa onnistuneesti aloittaneen ym., niin aloin taas miettiä, olisiko pitänyt, vaikka oikeasti minusta sen voi aloittaa myös vasta vuoden päästä. Silti on 3 talvea ennen koulua.
Ei oktalo ole parempi lapsille, jos siihen maksettava velka kiristää vanhempien hermoja ja aiheuttaa vielä lisätöitä ja ainahan ne pihanhoitoajatkin saattavat olla lapsilta poissa.
Muuten et tuttavasi puheista piittaisi. Mut älä välitä, niin haluaa moni muukin: muistaakseni yli 80 prossaa suomalaisista haluaa asua omakotitalossa.