Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää! Miksi pitäisi olla aina omakotitalo!!!!

Vierailija
21.09.2010 |

Ostimme vuosi sitten kerrostaloasunnon, pienkerrostalosta ja juuri sopivan kokoisen meille. Naapuritalossa asuu nainen jolla on myöskin omistusasunto ja aina kun näen hänet, hän sanoo että viihdyttekö, miksi ette ostaneet omakotitaloa, niitähän on kanssa täällä myynnissä (joo hintaan 300.000 e ja enemmän!) ja hän niin haluaisi omakotitalon ja kävi katsomassa yhtä joka maksoi 69.000 muka tältä seudulta. En usko tai sitten se oli lahoamispisteessä ja täynnä hometta.

Hän kertoo aina nähdessämme miten ihanaa on asua omakotitalossa ja miten se on paras ratkaisu kun on lapsia. Heillä ja meillä on 3.

Minua suorastaan harmittaa vähän. Me viihdymme hyvin täällä asunnossa. Mutta jos meillä olisi noin 300.000 e tai huvittaisi ottaa sellainen laina, niin olisimme varmaan ostaneet omakotitalon, sillä oma piha olisi kiva ja se, että melu ei häiritse naapureita. Muita syitä en oikein näe.

Mutta kun emme halunneet ottaa isoa lainaa niin päätimme ostaa asunnon. Enkä ole hyvä istuttamaan kukkia tms. mutta jos olisi oma piha niin siihen olisin laittanut lapsille keinua ja liukumäkeä tms.

Minua harmittaa vähän naisen puheet aina miten omakotitalossa on parempi asua. Minä viihdyn tässä mutta kun joku koko ajan selittää tuollaista niin alan itsekin huokailla että no miksi mentiin ostamaan asunto jos se okt on niin paljon parempi lapsille :(

Muuttamaan emme tästä enää ryhdy. Me asumme tässä nyt ja pysymme. Kaikki palvelut, koulut, päiväkodit, kirjasto jne on ihan kävelymatkan päässä. On tällä seudulla siis omakotitalojakin mutta hinta on tuplasti enemmän kuin mitä kerrostaloasunnosta!

Mitä mieltä te olette asiasta? Harmittaako teitä kerrostaloasujat joskus okt-ihmisten puheet? Kyllähän oma piha on kiva ja se että vaikka juoksee yöllä tms ei häiritse naapuria.. Mutta kyllä me näinkin tykätään asua :/

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos se talo olisi jossain Nurmijärvellä tai vielä kauempana Helsingistä niin ei millään ehdoilla sinne! Tältä alueelta missä asumme ei omakotitalo irtoa alle 500 000 euron. Maallahan ne ovatkin puoli-ilmaisia.

ja ihastuin tämän kerrostaloasunnon pohjaan. Kaikki huoneet samassa tasossa, ei portaissa kiipeilemistä pyykkikorin tai pienten lasten kanssa. Ei pelottavaa, pimeää kellaria. Minä kun pelkään niitä vähän. Ei tarvitse luoda lunta tai istuttaa kukkia. Parvekkeellekin saa pari kukkaa jos haluaa. Ei tarvitse leikata ruohoakaan.

Tietenkin se on ihanaa että ei tarvitse hyssytellä lapsia. Se on kerrostalon huono puoli.

t. ap

Vierailija
22/26 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mutta jos olisi oma piha niin siihen olisin laittanut lapsille keinua ja liukumäkeä tms.

" ELI SIIS HALUAISIT PIHAA JA OMAN TALON =oD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa on kesällä ruohonleikkuu,talvella lumityöt!Onhan se kiva kun on oma piha mutta kallista lystiä pitää se kunnossa/siistinä!

Vierailija
24/26 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu vaan että ei se kerrostalo asuminen ole elämää. Suurinpiirtein kuule kun naapuri pukkaa torttua vessassa ja se kulkee sun keittiön läpi:D Ei kiitos.

Vierailija
25/26 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun pitäisi yrittää saada hänet lopettamaan noi puheet jollain keinoin. Olisiko jotain kommenttia? tai pelkästään että ei kiinnosta noi puheet, lähdet pois, vaihdat puheenaihetta. Ymmärrän kyllä, että sitä alkaa itse miettiä. En pannut 3v.tä kerhoon, niin heti kun naapuri sanoi omansa onnistuneesti aloittaneen ym., niin aloin taas miettiä, olisiko pitänyt, vaikka oikeasti minusta sen voi aloittaa myös vasta vuoden päästä. Silti on 3 talvea ennen koulua.

Ei oktalo ole parempi lapsille, jos siihen maksettava velka kiristää vanhempien hermoja ja aiheuttaa vielä lisätöitä ja ainahan ne pihanhoitoajatkin saattavat olla lapsilta poissa.

Täytyy keksiä jotain kommenttia tälle naiselle. Minä olen itsekin kasvanut kerrostalossa ja kyllä minä niistä pidän. Mutta saahan niitä omakotitaloja silti ihastella, mutta ei, sellaisen lainan kanssa se ei tule kuuloonkaan! Me ollaan alle 10 v. maksettu tämä takaisin ja voidaan nytkin matkustella ja ostaa vaikka mitä, ei tee yhtään tiukkaa. :) Se on kyllä kiva juttu.

t. ap

Vierailija
26/26 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä jotkut äänet kuuluu naapuriasunnosta, mutta todella vähän. Lähinnä iltaisin kun omat lapset nukkuu jo, kuulen jos alakerrassa lapset hyppii ja juoksee. Mutta se ääni on niin pieni ettei häiritse.

Ulostamis-tai oksentamisääniä en ole kuullut.

Ja hei, kuka ei toivoisi omaa keinua tai liukumäkeä omille lapsilleen? :D Toki haluaisin heille sellaiset niin ei tarvitsisi jonottaa leikkipuistossa! Mutta onneksi tuossa meillä ei ole paljon ruuhkaa.

t. ap