Suoria kannanottoja kaipaava...
Mitä mieltä olette seuraavasta? Hoidan kotona 4v. esikoista ja 9 kk vauvaa. Suuren painostuksen vuoksikaan, joka tullut lähipiiriltä, en ole isompaa hoitoon viennyt. Esikoisella kavereita samassa pihapiirissä, ulkoilee heidän kanssaan lähes päivittäin itsenäisesti, siis ilman vanhempiaan, sekä käy kerran viikossa harrastuksesssa. Olen saanut arvostelua kun en ole häntä "ryhmä oppimaan" viennyt puolipäivähoitoon... Teenkö nyt kauheasti hallaa lapselleni? Ajattelin vielä hetken jatkaa kotona oloani, en raaskisi vauvaa hoitoon viedä ihan vielä. Kokemuksi? Ajatuksia?
Kommentit (5)
Kaikesta sitä nykyäidit jaksaa stressata. Hallaa tehdään ihan muilla tavoin kuin kotihoitamalla lasta.
että kaipaisi oppimista ryhmän jäsenenä? Osaako ottaa toiset huomioon, osaako odottaan vuoroaan, osaako myös puolustautua?
Jos sinun mielestäsi ko. taidot ovat iänmukaisia, niin älä stressaa toisten ajatuksista. Mielestäni päiväkoti on hyvä oppimispaikka niille lapsille, jotka oikeasti tarvitsevat kehittää ryhmätaitojaan syystä tai toisesta.
Meillä lapset hoidettu eskariin asti kotona, eikä ole ollut mitään ongelmia mennä yli 20 lapsen eskariryhmään. Päiväkodista on saatu palautetta reippaudesta ja hyvästä sopeutumisesta ryhmään. Ongelmia ei ole ollut.
kukaan ei kyseenalaistanut tai painostanut, tarhastakin sanoivat, että hyvä homma!
Kavereita oli naapurustossa, mutta yksin ei ulkoillut!!!
Itse olen pitkään ollut kotiäitinä ja hoitanut isommat myös kotona.
Minusta aivan normaali elämäntapa.