Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaa kun koti on aina sekainen vaikka koko päivän siivoaisi

Vierailija
21.09.2010 |

toisesta päästä tulee lisää rojua/likaa/tavaraa/pyykkejä/tiskejä. Ikinä ei ehdi saamaan siistin näköistä. Joo, olen hidas ja vähän laiskakin, mutta silti turhauttaa. Tai ehkä juuri sen vuoksi. Mälsää. Äskenkin laitoin puolitoista tuntia pyykkejä kaappiin ja vieläkin on pyykkejä laitettavana.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikat täynnä että vaikka kuinka siivoo niin ikinä ei ole siistiä

Vierailija
2/20 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

karsikaa tavaraa

laitan tarpeetonta pois sitä mukaa kun ei tarvita. Siihen tarpeettoman seulomiseenkin menee oma aikansa. Ulkona sataa ja on synkkää. väsyttää. Ai että kun on kiva syyspäivä. plääh ja plääh. vali vali.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joutusitkin keskeyttämään välillä sen tekemisen.

Alkaa varmasti näyttämään paremmalta.

Johonkin kaappiin laitat kassin tai laatikon, jonne kiikutat poislähtevän tavaran heti kun tulee käteen.

Ja opettele vanha tapa, vie mennessäs, tuo tullessas. Kun menet yläkertaan vie sinne kuuluva tavara mukanasi ja alastullessa tuo esim. pyykit koneeseen jne.

Tee hommat aina heti, äläkä vetkuttele. Astiat heti koneeseen kun likaantuvat, lelut, lehdet, paperit paikoilleen jne jne

Vierailija
4/20 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joutusitkin keskeyttämään välillä sen tekemisen. Alkaa varmasti näyttämään paremmalta. Johonkin kaappiin laitat kassin tai laatikon, jonne kiikutat poislähtevän tavaran heti kun tulee käteen. Ja opettele vanha tapa, vie mennessäs, tuo tullessas. Kun menet yläkertaan vie sinne kuuluva tavara mukanasi ja alastullessa tuo esim. pyykit koneeseen jne. Tee hommat aina heti, äläkä vetkuttele. Astiat heti koneeseen kun likaantuvat, lelut, lehdet, paperit paikoilleen jne jne

Muutama miespuolinen sottapetteri saa uskomatonta tuhoa aikaa pienessä ajassa.

ap

Vierailija
5/20 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joutusitkin keskeyttämään välillä sen tekemisen. Alkaa varmasti näyttämään paremmalta. Johonkin kaappiin laitat kassin tai laatikon, jonne kiikutat poislähtevän tavaran heti kun tulee käteen. Ja opettele vanha tapa, vie mennessäs, tuo tullessas. Kun menet yläkertaan vie sinne kuuluva tavara mukanasi ja alastullessa tuo esim. pyykit koneeseen jne. Tee hommat aina heti, äläkä vetkuttele. Astiat heti koneeseen kun likaantuvat, lelut, lehdet, paperit paikoilleen jne jne

Muutama miespuolinen sottapetteri saa uskomatonta tuhoa aikaa pienessä ajassa.

ap

Kyllä pojiltakin voi vaatia.... ja mieheltä.

Vierailija
6/20 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksatteko te tehdä aina kaiken heti? Itse ihmettelen tätä kun en aina jaksa heti tarttua toimeen, vaikka sotku olisi siinä silmien edessä. Joskus jää ruokapöytä siivoamatta ja tiskit laittamatta tai pyykit pariksi päivää viikkaamatta kun en vaan jaksa tarttua toimeen. En ymmärrä miten joku lapsiperheellinen jaksaa rutiininomaisesti pitää yllä jatkuvaa siisteyttä ja järjestystä.

Vierailija
7/20 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta tavoille ne sottapetterisi

Muutama miespuolinen sottapetteri saa uskomatonta tuhoa aikaa pienessä ajassa. ap

Kyllä pojiltakin voi vaatia.... ja mieheltä.

ap

Vierailija
8/20 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksatteko te tehdä aina kaiken heti? Itse ihmettelen tätä kun en aina jaksa heti tarttua toimeen, vaikka sotku olisi siinä silmien edessä. Joskus jää ruokapöytä siivoamatta ja tiskit laittamatta tai pyykit pariksi päivää viikkaamatta kun en vaan jaksa tarttua toimeen. En ymmärrä miten joku lapsiperheellinen jaksaa rutiininomaisesti pitää yllä jatkuvaa siisteyttä ja järjestystä.

Vierailija
9/20 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harmittaa, useimmiten kuitenkin armahdan itseni kun tajuan, että, liian pieni, remontissa oleva vanha omakotitalo ja keskeneräinen piha, 3 alle kouluikäistä lasta + aikuiset, isot karvaiset koirat jne.asettaa rajansa. Vai pitäisikö tällainen vielä hallita?

Itsepä en halunnut uuteen kerrostalo asuntoon ilman elämää ympärillä...

Vierailija
10/20 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan ole syntynyt.

Kaaos syntyy sitten viikkojen jälkeen, jos on jostain syystä ollut kyvytön tekemään mitään.

Parin päivän sotkut siivoa kyllä vaikka viikonlopun aikana.

Vierailija
11/20 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä en ollut vuoteen tarvinnut.

Tiukkana vaan niin onnistuu.

Aamulla laitan makuuhuoneet kuntoon ja niihin ei päivällä mennä, paitsi nukkumaan.

Leikkihuone on erikseen ja siellä leikitään.

Mitä tahansa teenkin niin laitan kaiken paikalleen ennen kuin siirryn muualle.

Meillä siivotaan enää kerran viikossa ja koko ajan on kaikki paikallaan. Tosi viihtyisää.

Vierailija
12/20 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aamuihminen ja teen aamuisin viikkaukset ja keittiön siivouksen ja lakaisen eteisen jne. Iltaisin kerään kamat lattioilta ja pesen pyykit ruoan jälkeen ja lapset tietysti tekevät osansa.

Vierailija
13/20 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivoan ja lapsi levittää. Onneksi 6v:n saa välillä lahjottua apuriksi ;)

Vierailija
14/20 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koreja, laatikoita ja hyllyjä niin paljon että kaikelle löytyy oma paikkansa.

Osassa laatikoita on pienet tarralaput kertomassa muillekin perheenjäsenille mitä laatikko sisältää, ja ennen kaikkea mitä sinne kuuluu laittaa.

Kun muutimme tähän asuntoon, minun vimmani ostaa koreja ja laatikoita oli koko perheen naurunaihe, mutta aika hyvin ne ovat tehneet kauppansa ja vieläkin tarvitsisi lisää. Näkyvillä on kivoja ja siistejä luonnonmateriaaleista tehtyjä koreja esimerkiksi eteisessä ja kaapeissa ja komeroissa sitten pahvisia ja muovisia.

Järjestyksen pysymistä helpottaa tosi paljon, kun kaikki eivät tunge tavaroita mihin sattuu vaan etsivät sen laatikon tai korin missä lukee esimerkiksi "Villen villasukat ja pipot".

Vierailija
15/20 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt lanseerata tätä tuo tullessas, vie mennessäs -ajattelua meille ja että tavarat laitettaisiin heti paikalleen, eikä aina lähdettäisi alusta raivaamaan kaaosta, kun ikinä mitään ei laiteta saman tien paikoilleen. Olen vaatinut, pyytänyt, nalkuttanut, lahjonut, esittänyt välinpitämätöntä, raivonnut, lepyttänyt, mutta ei auta. Mies kyllä siivoaa, mutta vasta sitten kun koti on jo räjähtänyt. En jaksa enää, eletään sitten läävässä :( Kaipaan siisteyden tuomaa selkeyttä ympärilleni niin paljon, että joskus mietin jopa lähtemistä sen takia..

Vierailija
16/20 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me puolestaan ei haluta asua reomontin keskellä ja eläimiä ei ole, eikä tule. Mies piti "uudelleen kouluttaa" ja lapset kasvatettu laittamaan tavarat takaisin paikoilleen käytön jälkeen. Meillä on suht pieni asunto, joten kaikille tavaroille pitää olla suht omat paikkansa.

Tiskit koneeseen, likaiset vaatteet pesukoppaan (mä hoidan pesut, kuivaukset, silitykset, kaappiin viikkauset), puhtaat tiskit kaappiin, TISKI PÖYTÄ KIILTÄMÄÄN jokaisen välipalankin jälkeen ;) jne.

Viikkosiivous tehdään yhdessä. Lapset pyyhkii pölyjä (vaihtelevalla menestyksellä). Mä imuroin, mies luuttuaa perästä. Mies pesee vessan ja mä kylppärin. Max tunti!

Vierailija
17/20 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos pesee vaikka pykkikorit tyhjiksi niin sitten pyykit ei enää mahdu kaappeihin :(. Pitäisi karsia ihan kauheasti tavaraa, mutta siltikin suurin ongelma on etten osaa ylläpitää järjestystä vaan mun pitää aina tehdä sitä erikseen, ihan omien jälkien siivoamisesta alkaen.

Vierailija
18/20 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaveri, joka on neuroottisen tarkka siitä että lapsi siivoa huoneensa aina leikkien jälkeen ja iltaisin. Myös keittiön ja olohuoneen jne pitää olla aina siisti. Hän henkuttaa juuri tuota "tuo tullessas, vie mennessäs" -ajattelua. itse olen aika sottainen ihminen enka jaksa pitää yllä sellaista siisteyttä, mutta yksi asia tuon kaverin luona kyläillessa pistää aina silmään. WC:n lavuaari, lattia, seinät ja pytty ovat aina törkyisessä kunnossa. Meillä ne ovat puolestaan aina yllätysvieraan tullessakin siistit.

Ihmiset siis panostavat siivouksessa eri asioihin. Jonkun mielestä on siistiä kun lehtipinoja ei ole näkyvillä. Jonkun toisen mielestä taas olennainen osa siisteyttä on se, että vessapytty on siisti ja kolmas edellyttää että varastossa ei ole ylimääräisiä tavaroita. Tiedän, että ei ole ihmistä, joka kykenisi aina pitämään yllä täydellistä siisteyttä. Jossain kohtaa on sinunkin heikoin lenkkisi, sinä Täydellinen Äiti. :)

Vierailija
19/20 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehjät ja hyväkuntoisetkin, jos ei tarvitse.

Niin kauan kun kaapeissa ja hyllyissä on turhaa tavaraa niin sotku pysyy.

Tytär sai uuden huoneen 2v sitten. Tänä päivänäkin on siisti kun karsittiin kaikki turha.

Kerran kuussa siivoo vaatekaappinsa ja kiitos siitä, vaatteita ei loju missään.

Vierailija
20/20 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että vaikka koko ajan siivoaa, niin aina on sotkuista. Koti pysyy sen muutaman tunnin siistinä, kun mies on töissä, vauva nukkumassa ja esikoinen koulussa.

Sitten kun kaikki kotiutuvat, niin kämppä on räjähtänyt vartissa. En jaksa jatkuvasti siivota muiden jälkiä ja on alkanut tympimään sekin, että jatkuvasti saan sanoa, että vie omat tavarat huoneeseen, likaiset astiat suoraan koneeseen, siivoa jälkesi jne. Välillä vedän kauheat huutoraivarit siivoamisesta, mutta eipä auta tuokaan :/

I hear you ap, samassa veneessä ollaan.

Nimim. Eikiitos yllätysvieraille