Tunnelukkotesti ei taida ollenkaan ottaa huomioon, että
jos oikeasti haluaa miellyttää toisia ja saa sitä kautta hyvää oloa?
Väittää, että olen pahassa tunnelukossa, vaikka tunteet ovat kaikki, mitä joka päivä käsitellään ja tehdään toisille hyvää. Ja rehellisesti vastasin.
Eli, jos ei ole itsekäs ja halua muuta kuin miellyttää toisia, on tunnelukossa?
Kommentit (5)
Ap. sanoo ja väittää, että saan hyvän olon siitä, että ajattelen aina muita itseni sijaan.
Ap. sanoo ja väittää, että saan hyvän olon siitä, että ajattelen aina muita itseni sijaan.
että ei ole tervettä aina ajatella muita itsen sijaan. Voi joutua hyväksikäytetyksi ja tekee kaiken vain siksi, että muut tykkäisi, eikä siksi, että itse pitäisi siitä. Jos esim. valitsee tulevan ammatin vanhempien halun, eikä oman, perusteella.
vastaajan motiiveista. Motiivit voivat olla alitajuisia eikä niitä tajua ennenkuin aika on.
Minä olen aina ollut hyvin, hyvin joustava. Olen cv:kin kirjoittanut hyviin puoliin, että olen joustava. En ole koskaan nähnyt siinä mitään erikoista.
Sitten tein tunnelukkotestin pari vuotta sitten. Se antoi minulle vahvat alistujapisteet. Olin ihmeissäni - minähän joustan ihan omasta vapaasta tahdostani.
Tänä vuonna elämäni meni sekaisin ja jouduin pahaan keski-iän kriisiin. Nyt 42-vuotiaana, VASTA, tajuan, että juostavuuteni on todellakin johtunut ainoastaan mennesyydestäni. Menneisyyteni on minut muokannut sellaiseksi kuin olen. Eikä se tulos ole positiivinen.
Eli ap - ehkä sinäkin tajuat jotain uutta itsestäsi sitten 42-v.
ehkä jos mistään muusta ei saa hyvää oloa kuin toisten auttamisesta? Tai jos se, että muut auttavat itseä, on vastenmielistä?