Surkeaa "palvelua" Sellon VIPANAT Lifestyle liikkeessä
En suosittele kenellekään Sellon VIPANAT Lifestyle liikettä. Surkeaa "palvelua" jos haluat vaihtaa/palauttaa tuotteen mutta kun oli ostamassa niin oltiin niin mielin kielin. Huomioikaa ettei heillä ole tavaroiden palautusoikeutta! Kysellyt tutuilta niin ilmeisesti aika monellakin muulla huonoja kokemuksia, onko teillä kokemuksia?
Kommentit (9)
http://www.laki24.fi/kulu-kuluttajakauppa-tavaranpalautusoikeus.html
Kannattaa harkita tarkkaan, ettei tule virheostoksia! En mä nyt huonona palveluna tuota näkisi. Reklamaatiotapaukset ovat aivan eri juttu, mutta että ehjä, kunnollinen tuote pitäisi saada palauttaa?
Ja huomaathan, ettei kuluttajalaki velvoita liikkeitä palautusoikeuteen. Palautusoikeus on oltava voimassa vain etäkaupassa, se, että monella isolla ketjulla on palautus/vaihto-oikeus, on lisäpalvelu asiakkaille.
Eli pienissä liikkeissä, jos vähänkään epäröit ostoksesi sopivuutta, kannattaa tarkistaa, voiko tuotteen vaihtaa, se ei ole automaattista. Tässä tapauksessa voi tehdä avokaupan, eli sovitaan aika, jonka aikana tuotteen voi halutessaan palauttaa. Näin minäkin toimin vipanatissa, kun ostin kaksi ihanaa naulakkoa, mutten ollut varma, mahtuvatko ajateltuun paikkaan. Tehtiin avokauppa, ja kun en tuotteita palauttanut, he perivät maksun normaalisti.
jos on taipumusta tehdä hutiostoksia.
Paketoivat lahjani kauniisti, vaikka lahjaan tuli vain pienikokoinen tavara heidän liikkeestään ja huomattavasti isompi vaate naapuriliikkeestä.
Ja tosiaan, se palautusoikeus ei ole mikään itsestäänselvyys. Osa kaupoista antaa sen ihan ekstrana, mutta ei ole mitenkään pakollista. Erikseen sovittu avokauppa toki eri juttu.
liikettä, jonka palveluun ei ole itse tyytyväinen! On se huvittavaa, miten ystävällinen palvelu muuttuu "mielin kielin" olemiseksi, kun oma nenä menee vinoon. Isot tavarataloketjut ovat antaneet kuluttajalle sen väärän kuvan, että pankki- tai luottokortin kanssa voi vapaasti revitellä ja jos seuraavana päivänä iskee "krapula" tavarat voi vapaasti palauttaa, oli niissä vikaa tai ei.
Missähän ne "monet muut" on, joilla on "huonoja kokemuksia"?! Itse olen aina saanut auttavaista ja hyvää palvelua, MYÖS palautustapauksissa. Ettei vaan vika olisi tällä kertaa asiakkaassa...
En oikein koskaan löytänyt sieltä mitään, kaikki oli ylihinnoiteltua verrattuna moniin muihin paikkoihin.
Tuo Punavuoren peikko vaikuttaa lupaavalta!
Viallisen tuotteen palautuksen käsittelyssä meni yli kuukausi...
ja jos asiakas ei tahdo ymmärtää niin vaikeaa siinä on olla ystävällinen.