Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10-vuotias lapsenvahdiksi 2-vuotiaalle?

Vierailija
19.09.2010 |

Mitä mieltä olette. Voiko 2-vuotiaan jättää päiväksi 10-vuotiaalle hoidettavaksi?

Entä voiko tuon ikäiset päästää keskenään lähikauppaan ostoksille?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on 15v lapsi, hän vahtii kyllä tarvittaess 4,5 v ja 3 v sisaruksiaan.

Mutta en jättäisi päiväksi keskenään, 15 v saattaa uppoutua koneelle tai puhelimeen kaverinsa kanssa..

Vierailija
22/29 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oltiin jotain yhdeksän. Oma kymmenenvuotiaani jäisi varmaan ihan mielellään meidän yksivuotiaankin kanssa kotiin kaupassa käynnin ajaksi, mutta en jätä enkä aio jättää vuodenkaan päästä. Vuoden päästä aion kyllä päästää ne tuonne meidän pihalle keskenään, jos olen itse kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on melkein 10v lapsia ja melkein 3v lapsi ja en kyllä jättäisi nuorempaa isomman hoidetavaksi.

Isompi saa käydä yksin kaupassa, mutta ei saa ottaa pikkuveljeä mukaan.

Lapseni luokkalaisella on myös samanikäinen pikkuveli ja tämä usesti leikkii pihalla pikkuveljensä kanssa kahdestaan ja monesti olen huomannut, että pikkuveljeen sattuu, kun ei tuon ikäinen osaa arvioida mikä on vielä liian vaarallista noin pienelle. Mitä jos pieni loukkaantuisi pahasti, niin sehän olisi ihan kamala tilanne 9-10 v lapselle. Tämä vahti pikkuveljeään jo silloin kun veli oli vasta vuoden vanha ja itse oli 7v.

Vierailija
24/29 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi jännä kuulla miten vähän ihmiset luottavat lapsiinsa. En tarkoita, että pitäisi sokeasti luottaa, mutta jos tietyt säännöt ja jutut on käyty läpi ja sovittu mitä saa tehdä ja mitä ei, niin ei siltikään voida luottaa.

Lapsia on tietysti erilaisia, niin 10-15-vuotiaita kuin taaperoikäisiäkin ja joillain vahtihomma onnistuu ja toimii tosi hyvin, joillain ilmeisesti ei. Meillä onneksi toimii hyvin.

Vierailija
25/29 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vähäinen aika ei tapa ketään eikä sitä lueta heittellejätöksi. Ei myöskään leikkipuistohommat, minusta ihan ok, etenkin jos alue turvallinen.

Minä jätin 2 v ja 5 v kotiin katsomaan lastenohjelmia ja kipaisin noin 500 m päähän lähikauppaan jotain pientä täydennystä hakemaan. Samoin kävin pyykkituvalla kerrostalton toisessa päässä hakemassa / viemässä pyykkejä kun pienempi nukkui päiväunia ja isompi oli kotona tai katsoivat telkkarista lastenohjelmia.

Olin tuolloin hetken aikaa käytännön yh, eli en voinut odottaa että mies tulee jossain vaiheessa viikkoa kotiin...

Nyt asumme pikkupaikkakunnalla ja lapsi kulkee kouluun yksin, koulun vieressä olevaan harrastukseen ja menee lähellä asuvalle kaverilleen yksin

Pienempi on nyt 3 v ja osaa olla aidatulla pihalla itsekeen, porttia ei ole eikä karkaa tielle.

Meinaan tänään iltapäivällä jättää kohta 11v:n kohta 2v:n kanssa kaksin vajaaksi tunniksi. Katselevat luultavasti lastenohjelmia tuon ajan ja mussuttavat popcornia sohvalla :) Hyvin viihtyvät ja isosisko hoitaa mielellään (saa tästä toki palkan). Pihalla ja viereisessä leikkipuistossa ovat olleet kahdestaan, mutta ehkä sen pidemmälle en laskisi. Kotona voi kuitenkin mun mielestä hyvinkin vahtia jonkun tunnin verran.

Vierailija
26/29 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 15 v !! !???? Olisiko aika opettaa ottamaan vastuuta jostain tehtävästä; tämä on sinun työsi, tee tämä, hoida tämä ja sinä aikana ei uppouduta netin maailmoihin eikä juoruta kaverin kanssa !! Aika huikeeta, ettei ton ikäinen kykene katsomaan noinkaan isoja sisaruksiaan!?

Minun 14 v poikani meni kaverini 7 v lasta katsomaan satunnaisesti, joko joku illan hetki tai yöksi asti. En usko että 7 v koki oloaan turvattomaksi, koska piti tuota 14 vuotiasta lähes aikuisena.

Nyt samainen pikkutyttö on 15 v, ja on ollut jo kesätöissäkin, ja ollut tuttavalle lapsenvahtina.

Joskus sinun teinivelttosi on aika mennä töihin, ja ottaa vastuuta siitä omasta alueestaan. Olkoon se lasten vahtiminen tai siivous tai papereiden mapittaminen. Kotoa se alkaa, että kykenee tekemään työnsä vaikka se tylsää olisikin.

mulla on 15v lapsi, hän vahtii kyllä tarvittaess 4,5 v ja 3 v sisaruksiaan. Mutta en jättäisi päiväksi keskenään, 15 v saattaa uppoutua koneelle tai puhelimeen kaverinsa kanssa..

Vierailija
27/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh... Ja mä mietin voinko 10vuotiaan ja 5vuotiaan jättää puoleks tunniks et vähän kävis ite juoksee...

Vierailija
28/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

YksinLastenKans kirjoitti:

Huhhuh... Ja mä mietin voinko 10vuotiaan ja 5vuotiaan jättää puoleks tunniks et vähän kävis ite juoksee...

Niin, eihän niiden lasten kanssa voi juosta.

Vierailija
29/29 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että olenko ylihuolehtivainen curling-mamma kun järkytyin nähdessäni naapurin 2- ja 10-vuotiaat lapset keskenään lähikaupassa.

Vanhempi lapsista kertoi äidin lähteneen käymään poikaystävänsä luona kylässä :/

Rahaa oli sentään jättäneet että lapset saa käydä ostamassa jotain kivaa.

Huono provo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän