Millaisessa pedissä teidän vauvat ovat nukkuneet ensimmäiset yöt kotonanne?
Onko ollut heti pinnasängyssä? Oletteko hankkineet ensisängyn tai kehdon?
Kommentit (34)
ensimmäisen puoli vuotta :)Emme me ainakaan KOSKAAN kierähdä tyynyiltämme pois joten en ymmärrä miten sen vauvan päälle voisi kierähtää edes joka siinä meidän tyynyjen välissä nukkuu ?
Se äidin ja lapsen läheisyys luonnon laki (paitsi jos yksikin alkoholiannos/tupakka pääsee sitä sekoittamaan), ja siksi veikkaisin että 90 % maailman vauvoista nukkuu äitinsä vieressä. Länsimaissa vauvojen oma sänky on suhteellisen tuore juttu, eikä ainakaan Aasiassa pinnasänkyjä juuri tunneta. Eli terve ihminen ei pysty lastansa tukehduttamaan unissaan. Ymmärrän kyllä, jos pelko siitä on kuitenkin vanhemmilla olemassa, vaikka turha pelko olisikin.
on muinoin säädetty lakeja, jotka estävät vanhempia/imettäjiä nukkumassa vauvojen kanssa samassa sängyssä. Tosin nykyään epäillään, että tämä johtuisi siitä, että vauvoja saatettiin tukehduttaa tahallaan, ja sitten syyksi sanottiin, että tukehtui vahingossa. Näin kertoi Hannele Klemettilä kirjassaan Keskiajan julmuus.
..ja vieressä nukku koko imeväisikänsä taaperoksi ja koululaisenakin joskus tulee viereen. En ikinä opi ymmärtämään sitä että joku muka selvinpäin kierähtäisi vauvansa päälle. NO WAY. Ei voi olla niin väsynyt, valvonut olen minäkin vuorokausitolkulla.
MUTTA!!!!
Jokainen tavallaan, enhän minäkään ole kuulemma äitini vieressä nukkunut ja ihan normaalia elämää olen aina viettänyt:)
Omaan huoneeseen siirretään jossakin välin, ei oo kiirettä. Ite en uskaltais ottaa vauvaa meidän väliin nukkumaan. Kumpikin ollaan miehen kans kovia liikehtiin yöllä ja välillä meinannutkin mies kääntyä suoraan tytön päälle, kun yöllä imettäny. Turvallisempaa mun mielestä eri sängyissä nukkua.
sama homma. mä en nukkuis yhtään jos lapsi olis mielessä, nousen myös istualtaan imettämään etten vahingossakaan nukahda lapsen päälle.
Siirretään omaan huoneeseen sitten kun ei enää herää öisin syömään.
T. Se toinen kenellä pinnasänky ihan kiinni meidän sängyssä, en muista nroa
jos lapsi olis mielessä..heh :D
tarkoitin VIE-RES-SÄ
oiskohan pari yötä yhteensä nukkunu meidän vieressä. Noina öinä minä nukuin huonosti ja mies kans..
Joskus kun ihan unissaa ottanu yöllä tytön tissille ja laittanu takaisin nukkumaan omaan sänkyynsä, oon heränny myöhemmin hädissään ja säikähtäny että ite oon nukahtanu ja tyttö peittojen alle hautautunu :)
että miten muka tupakanpoltto vaikuttaa siihen,että kierähtäisin vauvan päälle unissani?Poltan enkä ole kyllä kertaakaan edes lähellekään kääntynyt vauvani päälle. En muutenkaan liikuskele unissani paljoa,käännän vain päätä. Kyllä alkoholi varmasti vaikuttaa,mutta tupakointi?En ole koskaan kuullutkaan.
Vaan tupakoitsijan hengityksestä jne erittyy aineita, jotka eivät ole vauvalle hyväksi.
Eli jos tupakoit ei vauvan kannata tästä syystä nukkua vieressäsi.
"Se äidin ja lapsen läheisyys luonnon laki (paitsi jos yksikin alkoholiannos/tupakka pääsee sitä sekoittamaan)" eli tämäkin oli vaan sun omaa keksimää scheissea?
joka on vuorattu kankaalla ja röyhelöllä. Laatikko sitten pinnasängyssä. Toisen lapsen kohdalla oli kyllä kehtokin. Pahvilaatikko oli hyvä, vähensi kaikua.