Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko säilyy VIHREÄ PESTO avattuna??? Uskallanko käyttää lähes vuosi sitten avattua purkkia, parasta ennen 05.05.06?

Vierailija
13.10.2005 |

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi 20 vuotta vanha keskustelu nousee nyt

Joo, ihan mahtavaa 😄 Mietinkin missä olin tuolloin, kun ketju on tehty. Taisin olla stokkalla töissä ja just raskautunut ihanalle rakkaalleni. Pestoa joskus syötiin, mutta harvemmin, koska ainakin itse olin syönyt sitä joskus liikaa ja kyllästynyt. Pitääkin käydä ostamassa ja tehdä jotain.

Olisko jollain hyvää reseptiä tarjolla?

Vierailija
22/26 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pestossa on sotkettu öljyä, basilikaa, pinjansiemeniä, valkosipulia, parmesaania.

Taitavat kaikki säilyä pitkään erikseen ihan huoneen lämmössäkin.

Säilyy juu, mutta menee äkkiä pilalle kun avataan. En tiedä sitten mikä siinä on. Joissakin purkeissa sanotaan, että kolme päivää säilyy jääkaapissa. Se on hirveän lyhyt aika, enkä usko tuohon. Kyllä olen pidempäänkin säilynyttä syönyt hyvällä maulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi. Botuliinia voi olla. Saat myrkytyksen, joka voi johtaa kuolemaan.

Vierailija
24/26 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En söisi. Botuliinia voi olla. Saat myrkytyksen, joka voi johtaa kuolemaan.

Botuliini ei siis näy päälle.

Vierailija
25/26 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä kestäny purkin pohjat kuukausia. Nii kaua ku hometta ei näy, ei oo menny miksikää.

Tämä. Tuollainen peston kaltainen sörsseli saattaa homehtua. Silloin sen voinee nakata pois, sillä home on varmasti siellä syvällä jo. Jos on avattu oliivipurkki vaikka jääkaapissa ja sen pintaan on tullut hometta, niin itseäni ei haittaa, sillä tuollainen home on kai vain siinä pinnassa ja ne itse nesteessä lilluvat oliivit varmasti ovat ehtoja yhä.

Hyi, en kyllä syö ikinä mitään mikä on nesteessä ja siellä on hometta. Mutta jotain esim juustoja syön, kun kuorin vaan sen pinnan pois. Leipää en syö jos vähänkään näkyy tai haisee home. 

Vierailija
26/26 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin samaa Koskenlaskija-juustosta, siinä pahvikääreessä &foliossa olevasta... valaiskaa toki kuka tietää. On siinä kuitenkin eroa säilyykö viikon vai kaksi päivää avaamisen jälkeen...

Eikös siinä ole se viimeinen myyntipäivä. Huomaat kyllä kun se kuivuu syömäkelvottomaksi.

Koskarissa on niin tiukat suolat ja mömmöt, että ei varmasti ihan helpolla lahoa se "juusto". "Parasta ennen" on vain lakisääteinen juttu. Esim. (happamat) maitotuotteet voivat säilyä älyttömän pitkään yli pakkauuksen merkinnän. Joku kermaviili tai maitorahka voi olla puoli vuottakin(!) sen yli ja olla silti täysin syömäkelpoinen.

Juuri käytin viime marraskuussa vanhaksi menneen, aivan täydellisen kermaviilin. Hapatettujen kanssa ei kannata olla arka. Ellei pakkaus ole vuotanut, niin ne säilyy piiiitkään.