Te joilla siivooja kotona
Kuinka usein käy? Kuinka kauan on ja kuinka usein? KUinka iso koti? Mitä maksaa?
Pitäisi Turusta löytää joku pätevä firma, että saadaan jotain tolkkua huusholliin, kun työt alkaa viedä aikaa...
Kommentit (8)
Meillä ainakin vois jo imuroida vaikka edellisestä kerrasta 5 päivää... tukkaa ym. pikkuroskia olohuoneessa. keittiö ja eteinen otetaan lähes joka päivä ergorapidolla...
Asumme kaupungin keskustassa eikä meillä ole pikkulapsia eikä kotieläimiä, joten kotiin ei tule kuraa eikä santaa. Lisäksi kuivausrumpu hoitaa vaatepölyn. Meillä ei tosiaan tarvitse imuroida kuin keittiössä useammin kuin joka toinen viikko. Toki jos on vieraita tulossa tms. niin vedän vähän niistä nurkista, joihin kertyy helpoimmin pölyä. Yleensä ei ole mitään tarvetta, paitsi keittiössä.
meillä uudessa kodissa vaalea lattia ja tosi valoisaa. Aurinko paljastaa pienetkin pölypallerot lattioilta... En kyllä usko, että meidän 90 m2 siivoukseen riittää 2 tuntia. Pitää pyyhkiä ovista ja seinistä sormenjäljet, mitä tulee ihan kiitettävästi kiitos itse syövän taaperon... Ja haluan, että siivoja vaihtaisi myös lakanat parin viikoin välein ja siivoaisi sen verran tehokkaasti ettei itse tarvitsisi kuin keittiötä pitää kunnossa ja murusia ja hiekkaa imuroida. Siis pitäisi pyyhkiä myös lattialistan päälliset yms. paikat, jotka huolimaton siivooja jättää hoitamatta...
käy siivooja joka toinen viikko, 3h/kerta, koti on 88m2, maksaa 32€/h. On todellakin sen arvoista! Sopimukseen kuuluu mattojen tamppaus, imurointi, luuttuaminen, keittiön hellan ja tasojen puhdistaminen, pölyjen ja pöytien pyyhintä, vessojen ja kylppärin pesut, lisäksi välillä jos kerkee pyyhkii myös ovien karmeja ym. Viiden hengen perheessä teemme itse joka toisen viikkosiivouksen ja imuroimista on joka toinen päivä. Uusimaa.
Lapsia on kaksi ja asumme Hgin keskustassa n. 110 neliötä. Joka toinen viikko ei meillä riittäisi ollenkaan, koska lapset tuovat niin paljon hiekkaa/sotkua enkä kerkiä (halua) töiden takia itse siivota. Maksaa 35 euroa/h ja siitä sitten kotitalousvähennys.
Kun olin kotona meillä ei käynyt siivojaa. Olen kyllä nyt tyytyväinen ettei kaikkea yhteistä vapaa-aikaa tarvitse imuroida. Tavaroiden järjestelyssä menee kuitenkin tarpeeksi aikaa. Ihan megahyvää jälkeä viikoittain tuolla tuntimäärällä ei tule, mutta mulle riittää.
5h ja 3h. Sanottakoon heti, ettemme asu Suomessa (mutta siivoja on kylla ihan laillinen ja maksamme hanelle kunnon palkan, koska sitakin on taalla joskus ihmetelty... ;-)). Nelioita on n. 240. Molemmilla kerroilla siivooja imuroi, pesee kylpyhuoneet ja vessat seka keittion. Pidempana paivana myos silittaa (lahinna miehen paitoja). Kaymme molemmat tyossa ja meilla on 3 lasta, ja tuo on kylla meille ihan minimimaara, etta talo pysyy jotakuinkaan siistina. Itse jarjestelemme tavaroita, pesemme pyykin, ja paasaantoisesti laitamme myos pyykin kaappeihin. Eli hommaa kylla riittaa viela meillekin, jopa noilla tunneilla...
3h/kerta 136 neliötä, maksaa 35 e/h Hgissä. Tyytyväisiä ollaan oltu.
Tuossa ajassa siivooja ehtii just imuroida ja mopata lattiat, pestä vessat ja keittiön lattian ja pyyhkiä pölyt muutamalta pinnalta. Tavaroiden pitää olla järjestyksessä jo ennalta. Mutta olen havainnut että tuon lisäksi tarvitaan vain keittiön ja kylppärin ylläpitosiivous ja pari kertaa vuodessa perusteellisempaa hinkkausta. Hinta on 30 e/tunti, Turussa. Ja siitä saa sitten vielä kotitalousvähennyksen. En kerro firman nimeä, koska tiedän että he eivät ota uusia asiakkaita.