Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perätila! Syyt kääntämisyrityksestä kieltäytymiseen?

Vierailija
18.09.2010 |

Miksi perätila-vauvan odottaja olet kieltäytynyt kääntämisyrityksestä? Jos siis olet.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kääntynyt. Yleensä taidetaan yrittää aikaisemmin.

Vierailija
2/19 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla 36 että lapsi väärinpäin.

Samana päivänä ultrattiin ja asia varmennettiin. Se oli perjantai ja ultraaja sanoi että voin koittaa kotona itse "työntää pepusta" ja selitti mihin suuntaan.

Ultraaja piti mahdollisena että lapsi voi vielä liikkua.

Lapsi kääntyi itse takasin yöllä. Olin nukkunut Kyljellä jota ultraaja suositteli.

Maanantaina soittivat sairaalasta että tulenko samantien tarkistettavaksi ja käännetään myös samantien jos väärinpäin.

Ultrassa lapsi oli kääntyneenä. ;)

Menisin kyllä kääntöön, kaveri synnytti joskus perätilavauvan, kyllä sillä sydän sykki kun ulos saatiin maailmaan.

Jos kääntöä ei voisi tehdä, harkitsisin vahvasti leikkausta. Parempi se kuin pää jää lantioon ja siitä hätäleikkaukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä yritetty kääntää jos istukka etuseinässä?

Vierailija
4/19 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä joilla vauva käännetty vauva syntynyt aikaisemmin? Vai menikö laskettuun aikaan?

Vierailija
5/19 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käännettiin toinen lapsi rv 36+1. Oli ollut tiukasti perätilassa siihen asti, mutta käännös onnistui hyvin ja vauva pysyi oikein päin synnytykseen asti. Kääntämässä oli lääkäri ja kätilö ultrasi samalla koko ajan vauvan sykettä ja asentoa. Ei sattunut juurikaan, mitä nyt mahanahka oli vähän hellänä sen jälkeen, mutta en voi sanoa että olisi käynyt kipeää. Kaikki meni hyvin, vauva syntyi rv 41+2 ja on nyt pirteä ja ihana puolivuotias. :)

Mietin itsekin niitä käännöksen riskejä, mutta en myöskään olisi halunnut synnyttää alakautta perätilavauvaa (joka oletuksen mukaan ei ollut kovin pieni) enkä sektioonkaan halunnut, joten päädyttiin käännösyritykseen. Onneksi!

Vierailija
6/19 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin perätilavauvan alateitse, en halunnut mitään käännöksiä.

Vierailija
7/19 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin sattui niin sairaasti etten enää siihen suostuisi jos tulisi uusi tilanne eteen.

eikä edes vauva kääntynyt mihinkään, tehtiin suuniteltu sekktio.

Vierailija
8/19 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi kieltäytynyt.

Vierailija
9/19 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta, mä sanoin tuon syyksi. Menin sairaalaan jo kääntämistä varten, mutta sitten aloin miettiä, että jos synnytys käynnistyykin, niin lomamatka tyssääntyy. Ja tuolla syyllä kieltäydyin. Sain sitten leikkausajan, koska edellinenkin perätilalapsi oli jouduttu leikkaamaan.

Vierailija
10/19 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ollut melko myöhäisillä viikoilla. Lapsivettä oli melko vähän. Ajattelin, että sille perätilalle on jokin tarkoitus. Sen jälkeen kaksi lasta synnyttänyt normaalisti alakautta.

Vierailija
11/19 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ollut melko myöhäisillä viikoilla. Lapsivettä oli melko vähän. Ajattelin, että sille perätilalle on jokin tarkoitus. Sen jälkeen kaksi lasta synnyttänyt normaalisti alakautta.

Paitsi että olin synnyttänyt ne kaksi alakautta ennen tätä perätilavauvaa.

Vauvalla olikin lonkat luksoituneen molemmin puolin ja Rosenin-lasta hoitoa 6 viikkoa heti synnäriltä. Uskoin kokoajan että lapsi kääntyy jos sen on tarkoitus kääntyä. Sektiosynnytyksen valitsin myös koska riskit tuntuivat turhilta ottaa.

Vierailija
12/19 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä kävi näin että kääntäessä lapsen sydänäänet heikkenivät, napanuora esti hapen saantia..

Vauva syntyi ja aloimme huomata hidasta kehitystä. Kaikki myöhässä liikkumisesta alkaen, puhetta ei oppinut kuin muutaman sanan ja normaalikouluun ei asiaa. Epilepsiaa ym. esiintyy kaiken lisäksi.

Kun kääntämisvaiheessa tuli oltua epävarma, tokaisi lääkkäri kiukkuisena -Tuossa on rouvalle ovi jos ei kelpaa.

Koska seurannan mukaan sydänäänetkin heikkenivät kääntäessä ja happivajausta on tuli vammaisuuteen niin en suosittele kenellekäöän muuta kuin sektiota. Vauva oli terve tutkimusten mukaan koko raskauden ajan. Nyt hän jää pienen lapsen kehitystasolle vaikka isoksi muuten kasvaisikin.

Vierailija
13/19 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, kun tilanne tuli eteen nopeasti eikä multa kysytty vaan ilmoitettiin, että käännetään (esikoinen, vk 38+) Mutta toiste kieltäytyisin. Lapsi ei kääntynyt mihinkään, sektiosynnytys sujui hyvin. Paljastui todella pitkä napanuora, joka arveltiin myös syyksi myöhäiseen perätilaan kääntymiseen herttamallisen kohdun lisäksi. Lapsi olisi voinut kuristua tuohon pitkään napanuoraan.

Vierailija
14/19 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riskinsä siinäkin kuten juuri istukan irtoaminen. Mulle lääkäri sanoi että "jos niin käy niin pääset salamana leikkauspöydälle". Tämä mulle kerrottiin vasta toimenpiteessä ja tuntui tosi pahalta. Se sattuu mutta sen kivun kestäis kyllä kun tietäis että siitä olis hyötyä mutta kun käännetyistä vauvoista yli puolet humpsahtaa takas perätilaan (tutkimusten mukaan).

Vierailija
15/19 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista, tosiaan ap:llä vauva perätilassa ja maanantaina olis tarkoitus puhua lääkärin kanssa mitä tehdään, vai tehdäänkö mitään.

Lueskelin vain tuolta keskusteluja mitä googlaamalla löysin, niin aika moni kirjoitti vain että kieltäytyi kääntämisyrityksestä, jäin sitten vain miettimään miksi, kun riskeistä ei ole mulle puhuttu mitään...

Taitaa jäädä kääntämisyritykset tekemättä.

Vierailija
16/19 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin yrittettiin rv36 ja uudestaan sitten rv37. Ei valitettavasti kuitenkaan onnistunut ja jouduin sektioon. Eipä se mun mielestä mitenkään järkyttävästi sattunut, vaikka mullakin todella survottiin mahaa, koska pyysin heitä vielä yrittämään enemmän. Ja tokihan kaikissa toimenpiteissä on riskinsä, mutta vauvaa seurattiin koko toimenpiteen ajan ultralla ja sen jälkeen oli sydänääni seurantaa oliko jopa tunnin verran ja tosiaan nopeastihan se olisi ulos saatu, jos olisi tullut tarve.

Mä en oikein ymmärrä noita kieltäytymisiä, parashan se olisi jos ei sektioon joutuisi.

Vierailija
17/19 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla toinen lääkäri ultrasi ettei napanuora mene kaulanympäri (siinä tapauksessa olisi keskeyttänyt käännöksen ja jos ei apua niin menty hätäsektioon) ja sydänääniä kuunneltiin samalla. Heti toimenpiteen jälkeen jäin sydänkäyrään tarkkailuun pariksi tunniksi ja tulin vielä seuraavana päivänä käyrille. Meillä oli ainakin hyvä seuranta, kaikenkaikkiaan tyytyväinen. Terve tyttö.

Vierailija
18/19 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käännösyritykset/ käännökset teille on tehty?

Miten suuri riski on sille että vauva lähtee syntymään ennen aikojaan?

itsellä käännösyritys olisi edessä ensi viikolla...

Vierailija
19/19 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käännösyritykset/ käännökset teille on tehty?

Miten suuri riski on sille että vauva lähtee syntymään ennen aikojaan?

itsellä käännösyritys olisi edessä ensi viikolla...