Mitä mieltä olette lastenohjelmasta nimeltä hirveä henri?
Kommentit (48)
Varsin monessa lastenohjelmassa on piiloviestintää, jolla välitetään tiettyjä asenteita.
Mäkin katon joka jakson ja katon vieläki vaikka muistankin sen jakson ulkoakin ja vaikka oliski uusinta niin ei haittaa! Ainut animaatio jota minä kattelen ainakin toistaiseksi (epusta nelkkiin). Tää on myös ainut animaatio mikä ei oo sillee tiiättekö niinku vaik nalle puh tai maija mehiläine vaa täs on viestinä se et voi animaatioki olla tarkotettu vähä isommillekki ku tyypillisille 1-6 vuotiaille, ei niitte oo aina pakko olla semmosia "lällyjä", vaa voi olla myös tämmöne vähä skrodempi versio animaationa! Mahtava sarja!
Mahtava toi hirveä henri on. Olen onnellinen et joku on keksinyt sen koska se on ainut keino saadaaaaa meidän kohta 3v poika pysymäääää paikalla
enemmän koululaisille. Meidän lapset tykkää tosi paljon. Pieniä lapsia on hyvä suojellakin kaikenlaiselta agressiolta, mutta mun mielestä vanhemmalle lapselle on hyväksi peilata asioita vähän roisimmankin kautta., Ei elämä ole kuitenkaan mitään titinallea, vaan vastaan tulee vaikeitakin juttuja- halusi tai ei. Ja eiköhän se hirveä henrikin ole mietitty ja katsottu juttu.
Sarjassahan näkyy todella voimakkaasti miten pikkuveli on vanhempien suosikki. Henri toimii usein väärin, mutta myös usein tätä väärin toimimista edeltää vanhempien epäreiluus ja se, miten Henri joutuu näkemään eriarvoisuutensa veljeensä nähden. Minusta todella opettavainen sarja siitä, miten toinen toimii kyllä väärin, mutta voisi yrittää nähdä syyt sen väärin toimimisen takana. Ja miten monet Henrin raivokohtaukset ja pikkuveljen kiusaamiset jäisivät väliin jos vanhemmat olisivat tasapuolisia eivätkä aina Henrin mokatessa korottaisi veljeä ja mollaisi Henriä veljeen verraten mitättömäksi, epäonnistuneeksi ja mahdottomaksi rakastaa ja arvostaa.
Vanhemmat hyväksyvät vain täydellisesti toiveisiinsa sopivan Pekan ja Henri saa toistuvasti huomata olevansa vanhempiensa mielestä epäonnistunut. Vanhemmat ahdistavia. Ihmekään että Henri reagoi vanhempiensa huutoon ja vertailuun aggressiolla ja kapinoinnilla.
Itse tykkään Hirveästä Henristä mutta se on välillä tosi outo
pelkästään jo se sen äänikin, yyyyh.