Työterveyslääkäriltä apua stressiin?
Oon ollut tosi stressaantunut töissä jo pidemmän aikaa, viime viikkoina vielä pahemmin.
Oireina on mm.
-koko ajan erilaisia vatsaoireita: mm. vatsakipua, kamalaa turvotusta, ripulia aamuisin jne.
-niskat ihan jumissa->päänsärky
-sydän tykyttää
-paska fiilis -> en osaa, toivoton olo
-kireys kotona, en jaksais kunnolla lapsia
-haluaisin välillä eristäytyä yksin johonkin koloon, ettei tarvis ajatella tai huolehtia mistään
-pyörryttää
Välillä on tuntunut melkein mahdottomalta lähteä töihin, kun oon juossut vessassa aamulla kolmekin kertaa, kun vatsa sekaisin. Töissä oon viime aikona ollut lähellä pillahtaa itkuun, vaikka normaalisti en todellakaan itse oikeastaan koskaan. Tuntuu, etten viikonlopun aikanakaan palaudu työviikosta, vaan tarttisin hieman aikaa olla ihan yksin ja rauhassa.
Mulla on ollut jo vuosia paniikkihäiriön tyyppisiä oireita; yleensä kassajonossa alkaa sydän hakkaamaan ja kädet tärisemään. Välilllä tää oli pahana ja välillä ei juuri mitään. Koskaan en ole syönyt mitään lääkkeitä tai muuta tähän vaivaan.
Nyt oon ajatellut varata työterveyslääkärille ajan, mutta toisaalta mietin, että pitäiskö vielä yrittää vaan sinnitellä. Voiskohan lääkäristä saada apua? Hieman pelkään, että jokin päivä alan oikeesti itkemaan töissä.
Kommentit (3)
Ehkä jotakin Propralia tykytysoireisiin, Stellaa/Stilnoctia mahdollisiin uniongelmiin tai valvomisen katkaisemiseen ja pitempiaikaiseen mielialan kohennukseen serotoniinin takaisinoton estäjää (Seronil).
Mika Jokisen manttelinperijä.
kävin työterveyslääkärillä ja olin 2 kuukautta sairauslomalla. Helpotti kummasti ja päivä alkoi taas paistaa.
Työterveyslääkärillä kävin tein jotain testejä, puhuin lääkärin ja työpsykologin kanssa muutamia kertoja.
En saanut mitään nappeja. Tai unilääkkeitä olisin saanut, mutta katsoin etten tarvitse.
Älä sinnittele jos tuntuu pahalta! Kohta voi mennä äkkiä vielä vakavammaksi, terveytesi saattaa vaarantua. Työterveyslääkärit suhtautuvat näihin asioihin vakavasti.
Nuohan on ihan selvät burnoutin oireet. Toivottavasti kohdallesi sattuu yhtä mukava lekuri kuin mulle! Tod. näk. saat ensin sairaslomaa ja mahd. lääkkeitä. Kyllä se siitä, älä todellakaan sinnittele enää vaan hae apua!!!