Kokemus: eka päivä Cipralexia 5mg/vrk...
Aamulla otin puolikkaan tabletin siis.. noh, olo on ollut jotenkin sellainen että tuntuu kuin ei olisi yhtään ajatusta päässä. En ajattele oikeastaan mitään ja olen aika ilmeetön. Päätä on hieman särkenyt. Ja alakuloinen olo. Suorastaan surullinen.
Yhtäkkiä saan pienen puhepuuskan, muuten olen hiljaa.
Kommentit (18)
Eipä tässä oikeastaan vielä mitään positiivisia vaikutuksia huomaa. Paremminkin tänään on ollut ahdistava olo ja mielessä pyörinyt ahdistavia asioita.. enkä saa mistään otetta (sananmukaisesti, olen särkenyt lautasenkin jo kun lipesi kädestä..), hommat jää tekemättä. Ja olo on jotenkin "ilmeetön" vaan, hieman robottimainen. Kuitenkin aivoissa pyörii nuo tylsät ajatukset ja alakuloinen olo on. Eli olotila on pahentnut lääkkeen aloittamisen jälkeen. Kunpa pian tulisi hyviä vaikutuksia esille.. vielä menee se 5mg päivässä ja ensi viikolla nostan 10mg:aan. ap
on erittäin normaalia ja asiaan kuuluvaa että olo tulee ensimmäisen viikon-parin aikana huonommaksi kuin alussa. Kun sen siedät, niin olo hyvin todennäköisesti paranee viikon-parin päästä.
kyllä voi tulla aika piankin sivuoireita. ITse aloitin suoraan 10 mg:lla ja pari tuntia pillerin ottamisen jälkeen nukahdin. Mies tuli herättämään, kun anoppi soitti minulle. En vielä tänäkään päivänä muista tuosta keskustelusta yhtään mitään=) Mutta hyvä ja toimiva lääke, kun positiivinen vaikutus alkaa.
Tänään tuli sellainen olo jo, että lopetanko saman tien, kun olo pahempi mitä ennen lääkitystä.. jopa synkkiä ajatuksia tullut, mitä ei normaalisti kuitenkaan usein ole tullut..
Nyt tuntuu kyllä uskomattomalta että olo paranisi tästä. Miltä sitten tuntuu kun positiiviset vaikutukset huomaa? Tsemppiä kaipaisin.
ap
kamalasti.. väsyttää, voimaton olo, ei jaksa mitään oikein tehdä. Toivottavasti tämä olisi ohimenevää ja tulisi oikein energinen ja hyvä olo, sitä odotan ja toivon!!
ap
oli olo ensimmäisen viikon ajan todella huono. Mulla oli kova ahdistus päällä ja outoja kipuja. Mutta kun lääke vihdoin alkoi kunnolla tehota, se oli taivas!
ole kärsivällinen. Oireesi melkeinpä kuuluvat asiaan. Mulla kesti kuusi viikkoa ennenkuin Cipralex tehosi, mutta se on nyt pitänyt masiksen ja ahistukset poissa pari vuotta. Enennkuin vaikutus alkoi täysillä, oli erittäinkin synkkää, masennus paheni. Mutta yhtäkkiä niinku aurinko alkais paistaa. Sitä odotellessa, luota siihen että tää on ohimenevää, koeta kestää. Älä missään tapauksessa lopeta kesken, kun sitten kaikki alkaa alusta ja saat vielä lopetusoireet päälle.
Voi, kun jaksaisit vaan jatkaa lääkkeen syöntiä ja pärjäisit sivuvaikutusten kanssa. Pari viikkoa siihen yleensä menee, kun lääke alkaa toivotulla tavalla vaikuttaa! Kyllä se elämä vielä hymyilee sinullekin!
:)
Ehkäpä tämä tästä vielä iloksi muuttuu. Syön Cipralexia lähinnä pahaan jännittämiseen/sosiaalisten tilanteiden pelkoon, varsinaisesti en ole ollut masentunut, mutta nyt lääkkeen myötä olen selvästi alakuloinen. Mutta tiesin, että olo voi paheta näin aluksi. Jospa se tästä helpottaa.
ap
Työuupumus, väsymys, ahdistus, unettomuus, raivokohtaukset, tunteiden vuoristorata, vai sanoisinko katapultti-benjiköysi.
Kun aloitin lääkkeet sillä 5 mg:llä näin aluksi kaiken maailman valoilmiöitä ja sentrifuugeja silmissäni, kuvotti ja oli outo, tahmainen olo, MUTTA kun se vuosien ahdistus häipyi, raivarit loppuivat ja sain nukuttua.
Nyt olen toipunut uupumuksesta 1,5 vuotta ja työkykyni on palautunut lähelle normaalia. Muisti kuitenkin pätkii yhä. Mahtaakohan uupumuksen jälkeen enää muisti palata normaaliksi, tietääkö joku asiasta?
Pitkä on tie, mutta lääkkeestä oli todella apua minulle ja koko perheelle.
Yritä vielä kestää. Meitä on monia muitakin, jotka rämmitään eteenpäin pillereiden avulla.
Tänään kuudes päivä, ja nostin annoksen 10mg:aan tänään. Eipä ihmeempiä vaikutuksia... hmmm.. aamulla otan lääkkeen ja aamupäivä on usein yhtä haukottelua, iltapäivällä jossain vaiheessa alkaa väsyttää ihan possuna niin että meinaa väkisin nukahtaa, illalla olen pirteimmilläni.. toisaalta, nukun todella hyvin nyt lääkityksen myötä! Huomattavasti paremmin kuin ilman lääkitystä :O
En oikein muuta vaikutusta ole vielä(kään) huomannut..
ap
ottaa muutaman viikon kun alkaa edes vaikuttamaan. Mukka oli alkuun vähän huimausta, muttei ekana päiuvänä.
tabletilla, ja olikohan se sitten viikon jälkeen, kun lääkärin ohjetta seuraten siirryin kokonaiseen. Mulla tuo lääke auttoi parissa päivässä siihen mihin oli tarkoituskin: ahdistukseen ja sen aiheuttamaan aamuöiseen unettomuuteen.
antaa odottaa itseään jonkun aikaa.
Odota rauhassa, älä luovuta!
Ekat 3-4 päivää meni juuri noin, ei saanut mitään aikaan, ei olisi jaksanut mitään, töissä oli onneksi suht rauhallista, en olisi kiivaaseen työtahtiin pystynytkään. Vei kyllä unetkin aluksi (kysyin siitä täälläkin, jos satut löytämään vanhan ketjun). Kuvottava olo, ei pystynyt syömään.
Muutama pv sitten nostin annoksen 10 mg:aan, lievää kuvotuksen tunnetta mutta muuten ei enää niin paljoa sivuvaikutuksia.
Luulen että on jo alkanut vaikuttaa niin kuin pitää - tänään jaksoin olla iloinen siitä kun kohtasin pari puolituttua lasten harrastuksessa, kun vielä viikko sitten en olisi jaksanut lähteä edes mukaan sinne harrastukseen siinä pelossa, että siellä pitäisi jaksaa puhua jonkun kanssa.
Tsemppiä!
Eipä tässä oikeastaan vielä mitään positiivisia vaikutuksia huomaa. Paremminkin tänään on ollut ahdistava olo ja mielessä pyörinyt ahdistavia asioita.. enkä saa mistään otetta (sananmukaisesti, olen särkenyt lautasenkin jo kun lipesi kädestä..), hommat jää tekemättä. Ja olo on jotenkin "ilmeetön" vaan, hieman robottimainen. Kuitenkin aivoissa pyörii nuo tylsät ajatukset ja alakuloinen olo on. Eli olotila on pahentnut lääkkeen aloittamisen jälkeen.
Kunpa pian tulisi hyviä vaikutuksia esille.. vielä menee se 5mg päivässä ja ensi viikolla nostan 10mg:aan.
ap