Annatko sinä vielä 5v lapsen istua rattaissa?Omani ei istunut enää 3v!
Kommentit (50)
Meillä ei siis ole autoa.
3-vuotiaamme jaksaa kävellä muutaman kilometrin, kunhan mennään aika rauhallisesti. Ihmettelen suuresti kun vanhempainillassa päiväkodissa jotkut vanhemmat protestoivat retkiä lähialueen puistoon koska "sinnehän on melkein kilometrin matka". Ja sitten ihmetellään miksi lapset lihoo...itse muksuthan eivät kuulemma ole valittaneet matkasta kertaakaan, päinvastoin.
Rattaat on siksi, että jos lasta väsyttää tai mulla on kiire, niin on jokin varasuunnitelma. Kun teillä on ap jompi kumpi noista, niin taidatte ottaa käyttöön ne vielä isommat rattaat eli auton, vai kuinka?
terv. autoton
Autottoman mielipiteet eivät kiinnosta, varsinkaan jos hän isoja lapsia työntää rattaissa...
Voisin hypätä itsekin joskus rattaisiin jos mahtuisin, olis tosi ihanaa jos joku työntäis mut kotiin!
Mulle ihan helkkarin hailee vaikka
joku kärräis miestänsä lastenvaunuissa!Mä en ole ikinä voinut ymmärtää näitä "paheksuntaa paheksunnan vuoksi" -ihmisiä. Mitä helkuttia se teitä painaa, jos joku vie vaikka koululaista rattaissa? Mistä tiedätte miksi vie, vaikka lapsella olisi jalka kipeä, hirveän pitkä matka, kiire, äidillä jumpan tarvetta tms.? Viedäänhän sitä aikuisia ihmisiäkin pyörätuolilla, jos on joku syy siihen.
Ja sitten pitää vielä mainita omaa sädekehää kiillottaakseen, että MMIINNÄÄ en vienyt enää edes 1-vuotiasta! Upea MMMIIINNNÄÄÄ!!!
satunnaisesti, ei motorisia ongelmia.
Pääasiassa meillä käyttää rattaita 2-vuotias, mutta joskus jos pienempi haluaa kävellä ja toisaalta 5-vuotias on väsynyt niin kyllä minä jopa ihan itse saatan kysyä "haluatko tulla vähäksi aikaa rattaisiin". jos pienempi väsyy tai haluaa rattaisiin, saa isompi sitten väistää.
Mulle ihan helkkarin hailee vaikka joku kärräis miestänsä lastenvaunuissa!
Mä en ole ikinä voinut ymmärtää näitä "paheksuntaa paheksunnan vuoksi" -ihmisiä. Mitä helkuttia se teitä painaa, jos joku vie vaikka koululaista rattaissa? Mistä tiedätte miksi vie, vaikka lapsella olisi jalka kipeä, hirveän pitkä matka, kiire, äidillä jumpan tarvetta tms.? Viedäänhän sitä aikuisia ihmisiäkin pyörätuolilla, jos on joku syy siihen. Ja sitten pitää vielä mainita omaa sädekehää kiillottaakseen, että MMIINNÄÄ en vienyt enää edes 1-vuotiasta! Upea MMMIIINNNÄÄÄ!!!
joilla on kiire töihin ja lapsen päiväkoti on kaukana, hanki pyörää? Viisivuotiaan kanssa voi pyöräillä ja tuon ikäisen luulisi aikuisen kävelyvauhtia pyöräilevän ainakin, jos on perusterve lapsi.
Jos tämä ei ole tarpeeksi nopeaa, niin 5v. pyörän turvaistuimessa ei näytä niin hölmöltä kuin 5v. rattaissa. Rattaat nyt vaan sattuvat olemaan pienempien lasten kulkuväline.
Ja vastaus galluppiin: 3-vuotiaalle saattaisin ottaa vielä rattaat mukaan lomamatkalle päikkäreitä tai pitkiä päiväretkiä varten tai keskustaan, jos lapsi on vilkas. Joka päiväisessä käytössä en tuon ikäisellä rattaita käyttäisi (paitsi jos aivan keskustassa asuisin, niin ehkä).
Pitkät matkat päivähoitoon ovat eri juttu, samoin erityislapset.
Normaali lapsi jaksaa kävellä kaupungilla ja ajaa polkupyörällä. Tiedän yhden tosi pimeän naisen, joka syötti kuusivuotiasta poikaa, pesi hampaat ja syötti ruuan! Työnsi rattaissa pitkin katuja, jalat roikkuivat rattaista ulos kadulla.. Halusi lapselleen kaikkea hyvää ja helpottaa elämää. Avasi koulukirjastakin aina oikean sivun, että poika voi tehdä helposti koululäksyt. Poika katseli illalla elokuvaa sohvalla, äiti meni ja riisui pojan, puki yöpuvun ja lappoi puuroa naamaan. Poika teini nyt ja ei osaa edes kouluun lähteä ilman äitiään. Terve lapsi on, ei siis mitään erityisyyttä. Kukaan perheen lapsista ei osaa edes jääkaapin ovea avata, joten...
kun survoo 5-vuotiaan rattaisiin.