Annatko sinä vielä 5v lapsen istua rattaissa?Omani ei istunut enää 3v!
Kommentit (50)
Rattaat on siksi, että jos lasta väsyttää tai mulla on kiire, niin on jokin varasuunnitelma. Kun teillä on ap jompi kumpi noista, niin taidatte ottaa käyttöön ne vielä isommat rattaat eli auton, vai kuinka?
terv. autoton
liikenne niin hyvä, ettei autoa tarvita. Kyllä 5-vuotias lapsi jaksaa kävellä useamman kilometrin, jos tarve vaatii. Ei pidä olla niin kiire, lapsen kanssa pitää varata vaan vähän enemmän aikaa.
Itse mietin miten kerkiän ikinä ajoissa töihin kun meillä päiväkotiin on matkaa 4km eikä ole autoa.
Nyt mennään rattailla juosten puolisen tuntia.
Mites kun poika kasvaa ja pitäis kävellä?
Lähdetään viideltä sipsuttelemaan kotoa.
Taidan ostaa pyörän jotan vedän perässäni ja talvella pulkan.
Lapsi on muutenkin niin aamukiukkuinen ettei varmana ota askeltakaan
ei tosin ollut kuin n. kilometri matkaa.
Hyvin jaksaa viisivuotias jo parin kilometrin matkan kävellä.
mutta kolmevuotias kyllä. Ainoa tapa, jolla äiti saa kunnolla päivittäin liikuntaa on se, että 3-v istuu vaunuissa ja 5-v ajaa pyörällä. Kaikilla kun ei ole miestä joka ilta kotona vapauttamassa äiskää jumppaan.
jos on astmakohtaus (esim. pitkittynyt nuha) päällä ja pakko päästä käymään asioilla. Autoa ei ole.
mutta kyllä meidän 3-vuotias on vielä rattaissa. Esim. kaupungilla vaikka matkat on lyhyet ja ratikalla pääsee ihan vierestä niin ei siellä pysty kunnolla tekemään mitään jos ei ole rattaita. Meillä varsinkin, kun kaupunki reissut on useamman tunnin mittaisia niin on liikaa vaatia noin pieneltä jaksaa kävellä ja lisäksi ihan hirveä vahtiminen.
Ja mitäs jos ratikassa tai bussissa ei mahdukaan istumaan?
joku kärräis miestänsä lastenvaunuissa!
Asutaan Hgissä ja ruuhkabussimatka on suuntaansa 20 min ja toisessa päässä reilu kävely. Lapset on 2 ja 4 v., mutta se nelivuotias on isokokoinen. Istuvat rattaissa päällekäin. Kyllähän se 4 v pystyisi kävelemään ja istumaan sitten bussissa, mutta läheskään aina ruuhkabussissa sille ei olisi istumapaikkaa. Ja niissä kiihdytyksissä ja jarrutuksissa meinaan itsekin lentää päivittäin mikäli seison.
Meillä on auto, mutta en näe mitenkään järkevänä ajaa sillä kantakaupungissa paikasta toiseen ja vielä etsiä tuhottoman kauan joka päivä kallista parkkipaikkaa.
Juu, maaseudulla voi olla helpompaa. Ja kotiäidillä ei ole samoja ongelmia kuin työssäkäyvällä.
Kyllä meidän 5v välillä istuu rattaissa kun kohta 3v juoksee sillä aikaa.
Parin viikon päästä lähtedään etelän lämpöön reissuun ja kyllä meillä on ne rattaat mukana. Ei meidän 5v jaksa koko päivää kävellä ympäriinsä.
Rattaat on siksi, että jos lasta väsyttää tai mulla on kiire, niin on jokin varasuunnitelma. Kun teillä on ap jompi kumpi noista, niin taidatte ottaa käyttöön ne vielä isommat rattaat eli auton, vai kuinka? terv. autoton
liikenne niin hyvä, ettei autoa tarvita. Kyllä 5-vuotias lapsi jaksaa kävellä useamman kilometrin, jos tarve vaatii. Ei pidä olla niin kiire, lapsen kanssa pitää varata vaan vähän enemmän aikaa.
lapsen siis sitä ennen tarhassa? Siis sinä mieluummin nouset kävelemään vaikka tuntia aiemmin kuin työntäisit rattaissa?
mies paljon reissussa eikä aina saa lastenvahtia. Kävelen semmosia 10-15 km lenkkejä ja aika rivakkaan tahtiin.
Päiväkodista hakiessa on joskus myös rattaat kun mennään kaupan kautta.
OLi tosi pienikokoinen kampurajalka ja päiväkotimatkaa oli reilut 2km. Oli helpompaa kävellä kauppakassienkin kanssa niin. Muut eivät ole istuneet noin vanhaksi.
neljävuotiaan kokoinen ja näköinen ainakin kauppiaiden vaatekokojen määrittelyn perusteella... Ja paksun tukan omaava... Ja puhuu reippaasti...
Ja vasta alle 3v... moni voisi kuvitella vanhemmaksi. Käytän rattaita tarvittaessa. Enkä kysele siihen lupaa av-mammoilta.. :D
ei se 5-vee koskaan viitsikään ruveta pidempään kävelemään,kun saa istua kun ei "jaksa" kävellä ympäriinsä.. Meillä ny 5 v ja 7 v lapset, kerran vuodessa käydään ulkomailla reissussa, ja vaunut on ollu mukana viimeksi kun kakkonen oli 2,5 vuotta. Reissussa pärjää hyvin ilman, kun mennään vähän lasten ehdoilla, liikutaan paljon, mutta pidetään taukoja, käydään jätskillä tai juomassa jotain välillä, tai pysähdytään kattelemaan jotain mielenkiintoista jne. P
Totuttakaa lapsenne kävelemään pidempiä matkoja, niin pääsette itse helpommalla, kun ei tarvi rattaita joka paikkaan raahata. Tuon aamuseiskaksi töihin ehtimisen kohdalla ymmärrän, että rattaita voi tarvita isommallakin, mutta muuten on vanhempien laiskuutta opettaa lapset kärrykyytiin - ja sitten ihmetellään, kun ne ei viitsi mihinkään itse kävellä..
Kyllä meidän 5v välillä istuu rattaissa kun kohta 3v juoksee sillä aikaa. Parin viikon päästä lähtedään etelän lämpöön reissuun ja kyllä meillä on ne rattaat mukana. Ei meidän 5v jaksa koko päivää kävellä ympäriinsä.
pian 4v ja rattaat mukana lomamatkoilla ym. päiväunien nukkumista varten. Muuten kävelee kyllä pitkiäkin matkoja, mutta väsyneenä ei (eikä tarvitsekaan), saa nukkua rattaissa!
ei ole paha juttu meille raahata rattaita mukana, kun ei päiväunia varten tarvitse esim. palata hotellille nukkumaan (jos olemme vaikka omatoimiretkellä) tai kuunnella kiukkua, kun väsyneenä ei jaksa kävellä...
istu...eikä ole autoa...pyöräillään kesät talvet päikkärille n. 2 km matka. Mun 5 vee juoksee 4km lenkkejä päivittäin, on juossut 2 vuotiaasta asti...muut pihan lapset ei jaksa kävellä edes 1 km läheiseen kauppaan!!!
Mulle ihan helkkarin hailee vaikka
joku kärräis miestänsä lastenvaunuissa!
Mä en ole ikinä voinut ymmärtää näitä "paheksuntaa paheksunnan vuoksi" -ihmisiä. Mitä helkuttia se teitä painaa, jos joku vie vaikka koululaista rattaissa? Mistä tiedätte miksi vie, vaikka lapsella olisi jalka kipeä, hirveän pitkä matka, kiire, äidillä jumpan tarvetta tms.? Viedäänhän sitä aikuisia ihmisiäkin pyörätuolilla, jos on joku syy siihen.
Ja sitten pitää vielä mainita omaa sädekehää kiillottaakseen, että MMIINNÄÄ en vienyt enää edes 1-vuotiasta! Upea MMMIIINNNÄÄÄ!!!
"Usein ne laiskat äidit kärrää,kun eivät viitsi herätä 10min aikaisemmin"
Meiltä automatka päiväkotiin kestää 15 minuuttia, rattailla n. 45-50 min, mutta jos lapsen laittaa kävelemään koko 6km, niin siinä yks 10 minuuttia on huvittava lisä... Saattaapi mennä koko päivä tuon matkan kävelyyn... Että autolla mennään, mutta rattaita käytetään justiinsa tarpeen mukaan.
Rattaat on siksi, että jos lasta väsyttää tai mulla on kiire, niin on jokin varasuunnitelma. Kun teillä on ap jompi kumpi noista, niin taidatte ottaa käyttöön ne vielä isommat rattaat eli auton, vai kuinka?
terv. autoton