Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielikuvitukseton kokki pyytää vinkkejä,

Vierailija
18.09.2010 |

mulla olis broilerin rintaleikkeitä, mä aina paistan ne ja laitan riisin kanssa, mutta mitäs keksis, vaikka uunissa jotenkin? Mä oon niin käsi... Teen aina samoja tuttuja.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaikka thaimaalaisittain/intialaisittain maustettua kanaa.

Tässä yksi thaikanan ohje netistä, sovella sitä. Kaffirilimettiä ei ole pakko laittaa, mutta puserra sekaan limettimehua.

Vihreä kanacurry

1rkl öljyä

1 suikaloitu pieni sipuli Tai pari kevätsipulia silputtuna

1-2rkl vihreää currytahnaa

3dl kookosmaitoa

300g broilerisuikaleita (tai itse vaikka reisifileestä pilkottuja paloja)

6 kaffirlimetinlehteä tai 1tl murskattuja kuivattuja kaffirlimetinlehtiä (löytyi meidän lähikaupasta)

1rkl kalakastiketta (fish sauce, löytyy marketeista soijan likeltä)

1rkl limetin mehua

1tl hienoksi raastettua limetin kuorta

2tl fariinisokeria

Tuoretta vihreää chiliä jos löytyy

Tuoreita korianterin lehtiä jos löytyy

Kuumenna öljy wokissa tai paistinpannussa. Lisää sipuli ja currytahna ja paista n.1 minuutti koko ajan sekoittaen. Lisää kookosmaito ja kuumenna kiehuvaksi. Lisää broilerinpalat, ja limetinlehdet, vähennä lämpöä ja keitä hiljalleen n.20min tai kunnes broileri on kypsää. Lisää kalakastike, limetin mehu, limetin kuori sekä fariinisokeri ja sekoita. Koristele tuoreilla vihreän chilin viipaleilla sekä korianterin lehdillä ja tarjoa (Thai)riisin kera.

Jos et tuosta innostu, tee perinteisemmin valkosipulikanaa. Paista fileet ja pane kannelliseen uunivuokaan. Silppua sipuli ja niin monta valkosipulin kynttä, kuin sielu sietää... ja kuuullota. Lisää ne vuokaan. Päälle sirottele currya ja suolaa ja kaada purkillinen kermaa/ruoanvalmistuskermaa. Ja puolikas kanaliemikuutio, mustapippuria ja laakerinlehti. Pane uuniin muhimaan (n. 175 astetta) vajaaksi tunniksi, varmista ettei kuivahda.

Vierailija
2/2 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa mutka ja sitten kokkailemaan, taidan tehdä ns intialaisittain :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi