Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jään työttömäksi. Miten pian työkkäri alkaa hätyyttämään

Vierailija
17.09.2010 |

ja miten usein siellä pitää käydä yms ja pitääkö tehdä jotain työllistymissuunnitelmia tms? Olen raskaana ja ei ihmeemmin huvittaisi työllistyä ennen äitiyslomaa. Olen hyvin väsynyt enkä jaksaisi olla töissä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten ei 6 kk mitään, työllistyin omalla aktiivisuudellani. Kunhan haet määrättyjä töitä ja muistat "mainita" olevasi raskaana.

Vierailija
2/14 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkakunnasta, koulutuksestasi, työkokemuksestasi, omasta aktiivisuudestasi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä ei ole kuulunut mitään 1 v 5 kk aikana. Toki olen 6 kk välein käynyt siellä näyttäytymässä ja puhumassa suunnitelmistani.

Tosin olenkin akateeminen ja Jyväskylässä on ollut todella heikko tilanne.

Kuten jo todettu, kannattaa kertoa työhaastattelussa olevansa raskaana. Varmasti työnantajan - vaikka olisi kyse erittäin huonosti palkatustakin työstä - mielenkiinto laskee kuin lehmän häntä, kun kuulee raskaudesta.

Vierailija
4/14 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätä itsesi kuten itsenäinen nainen.

Vierailija
5/14 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitin työkkärissä että oman alan töitä ei vaan oo tarjolla kesällä. Sitten kerroin että olen jo hakenut sinne ja tänne (joka oli kyllä totta). Annoin ymmärtää, että olen aktiivinen ja en halua olla työttömänä kauaa.

Toki tehtiin työllistymissuunnitelma. Se on kai pakko tehdä, jos haluat rahaa työttömänä.

Sain 3 kk aikaa hankkia töitä itsenäisesti. Sen jälkeen olisi pitänyt mennä työkkärissä käymään, mutta onneksi työllistyin ennen sitä :)

Vierailija
6/14 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätä itsesi kuten itsenäinen nainen.

Vierailija
7/14 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä ei ole kuulunut mitään 1 v 5 kk aikana. Toki olen 6 kk välein käynyt siellä näyttäytymässä ja puhumassa suunnitelmistani. Tosin olenkin akateeminen ja Jyväskylässä on ollut todella heikko tilanne. Kuten jo todettu, kannattaa kertoa työhaastattelussa olevansa raskaana. Varmasti työnantajan - vaikka olisi kyse erittäin huonosti palkatustakin työstä - mielenkiinto laskee kuin lehmän häntä, kun kuulee raskaudesta.

Tapahtuiko jotain ikävää tms? Tsemppiä

Vierailija
8/14 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäin kans raskaana ollessa työttömäksi, ehdin työtön olla n. 3kk ennen äippälomaa. Tuona aika ei tarvinnut käydä kun sen ilmottautumis kerran (+vein työtodistuksen jota en ollut silloin vielä saanut).

Vierailija
9/14 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritääkö työkkäri kunnon ihmisille? Vai koittaako ne pakottaa ilmaistöihin? Kokemusta on monelta alalta.

Onko kukaan saanut oikeaa työyä työkkärin kautta?

Motivaatio ja kokemus on kunnossa, ammatillista koulutusta ei ole. Entä jos haluan kouluttautua aikuikoulutuksessa joksikin? Saisin siitä työmarkkinatuen, mikä on paljon isompi kuin opintotuki?

Vierailija
10/14 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä ei ole kuulunut mitään 1 v 5 kk aikana. Toki olen 6 kk välein käynyt siellä näyttäytymässä ja puhumassa suunnitelmistani. Tosin olenkin akateeminen ja Jyväskylässä on ollut todella heikko tilanne. Kuten jo todettu, kannattaa kertoa työhaastattelussa olevansa raskaana. Varmasti työnantajan - vaikka olisi kyse erittäin huonosti palkatustakin työstä - mielenkiinto laskee kuin lehmän häntä, kun kuulee raskaudesta.

Tapahtuiko jotain ikävää tms? Tsemppiä

Olen hakenut kaikenlaista, myös esim. siivousta, mutta mitään työtä en ole vielä saanut. Nyt olen sitten raskaana, joten en viitsi enää hakea, koska en kuitenkaan pystyisi olemaan töissä kuin muutaman kuukauden, eikä se oikein riitä koulutustani vastaavassa työssä (työnantajille).

On tässä muukin, vielä suurempi syy, mutta jos kerron sen, kaikki tutut tunnistavat minut.

Vierailija
11/14 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osoitettiin töitä heti ilmoittautumiskerralla. Muutimme juuri uudelle paikkakunnalle ja en siis tuntenut kyseisiä sairaaloita, enkä paikkakuntaa. Olisin halunnut edes muuttolaatikot purkaa rauhassa, mutta ei, 3 päivän päästä aloitin työt. Toki sairaaloihin yleensä soitetaan suoraan ja sitä kautta töitä haetaan, mutta tämän muuton vuoksi yritin edes parin viikon taukoa työrintamalla, eipä onnannut.

Vierailija
12/14 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutetut taitaa olla parhaiten "turvassa". Mulle ainakin sanottiin työkkärissä, että sitä kautta mulle ei tule mitään.

Vierailija
13/14 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suunnilleen puolet siitä, että sieltä ei tarjota töitä ja toinen puoli siitä että tarjotaan.

Jos kuitenkin haluaa juuri oikeanlaisia tarjouksia, kannattaa tehdä työllistymissuunnitelmansa kunnolla ja ilmoittaa hakuammateiksi juuri niitä joita oikeasti haluaa.

Pitkällä raskaana olevat taitaa yleensä saada palvelutarvearvioksi "odottaa" (työn, koulutuksen, äitiysloman, armeijan ym. alkua). Ei kuitenkaan ehkä ensimmäisen raskauskuukauden aikana.

Vierailija
14/14 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria eivät jätä rauhaan, minäkin 25-vuotias sain olla peräti 2 viikkoa työttömänä 6kk sairasloman jälkeen kun tuli tieto että nyt alkaa koulutus, pakko hakea siihen. Hain ja pääsin; istuin yhtäkkiä koulutuksessa vajaakuntoisena ja jatkoin tästä vajaakuntoisena työharjoitteluun. Kivasti oli työkkärin muija vielä kirjannut koneelle ettei muka kuulu suunnitelmiin tuo työharjoittelu (vaikka tehtiin selväksi että se on osa kurssia, kesto 3kk), joten jäi melkein korotusosa saamatta (kiitos Kelalle, huomasivat lausunnon ja ehdottivat sen korjauttamista). Ihanaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä