Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisillä rahat loppu vai mikä?

Vierailija
17.09.2010 |

Meillä on tapana käydä aina S-ryhmän etupäivillä ostamassa käyttötavaraa hieman edullisemmin eli kun ei ole kiire jotain heti saada niin laitamme lapulle ylös ja odotamme etupäiviä.

Olen käynyt jo vuosia samaan aikaan töiden jälkeen kahdessa, kolmessa paikassa ostamassa nuo tuotteet, jotka tietysti vaihtelee ja jotain heräteostoksia.

Ihmetteln kuinka kaikkialla oli niin hiljaista ja ihmisiä vähän. Ennen on saanut odottaa kauan myyjää ja mennä tungoksessa, hyllyt on ollut paikoin tyhjiä. Nyt ei ollut vaan erityisen hiljaista ja kaikkea hyllyt täynnä, paitsi eipä ollut alekoreja. Ihmettelin City Sokosessakin kun alejuttuja ja etupäivien tarjouksia oli niin vähän! Naistenvaatepuolellakin on aina ollut pitkät jonot kassalle ja nyt ei mitään, kosmetiikkapuolella ei ole päässyt kävelee ja nyt oli vain vähän ihmisiä.

Eikö ihmiset osta enää mitään eli onko rahat loppu vai onko noita alennusmyyntejä ollut jo liikaa? Piti ihan tarkistaa olenko erehtynyt päivästä eli eikö etupäivät alkaneetkaan eilen, mutta alkoihan ne.

Eipä kyllä ollut tarjouksiakaan hyvin eli rahat säästyi kun ei tullut ollenkaan heräteostoksia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalihintaan sen verran paremmin kuin viime vuonna, etteivät alennusmyyntipaineet ole yhtä kovia.

Henkkoht olen kyllä myös aika kyllästynyt näihin alekampanjoihin, kun tuntuu että joka viikko on jonkun kauppakeskuksen tai keskusliikkeen omat "hullut päivät", ja siitä on siis tullut jo ikään kuin oletusarvo.

Vierailija
2/11 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kappas kun ihmiset eivät ryntää ostamaan mitään jos jotkut päivät nimetään etupäiviksi. Kaipa nuo ovat tehneet saman huomion ja todenneet houkuttelevien tarjouksien puuttuneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi joitakin huonolaatuisia rytkyjä joita en muutenkaan ostaisi. Ja toisekseen, ehkä ihmisillä alkaa olla rahat loppu. Johan tässä pelkkään ruokakauppaankin menee monta kymppiä viikossa vaikkei edes mitään pihvejä osta.

Olen kyllä huomannut ihmisten kulkevan vanhemmissa vaatteissa. Kulutushysteriaan saati normaaliin kuluttamiseen ei taida enää ihan kaikkien rahat riittää.

Vierailija
4/11 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vikko joku alennuskampanja tms.itse olen selvästi vähentänyt kaupoissa kiertelyä,lähden liikkeelle vain silloin, kun todella tarvitsen jotain, en noiden alennusmyyntien takia.Olen ruvennut tilaamaan enemmän vaatteita yms. netin kautta.Ulkomailta saa postimaksuineenkin halvemmalla merkkivaatteita kuin nykyään Suomesta.Vasta nyt olen havahtunut miten kalliita esim. vaatteet Suomessa on.Ulkomailta saa puoleen hintaan samanlaisia.

Vierailija
5/11 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi jännä kuulla ihan kaupan asiantuntijan mielipide viime ajan tapahtumista. Tuo on kuitenkin merkki jostain laajemmasta, minusta.

Yleensä ihmiset ovat ostaneet sellaisia normaalihintaisia kalliitakin tuotteita 15% halvemmalla noilta etupäiviltä ja lähinnä niiden ostajien puuttumista ihmettelin. En yleensä katso mitä muut ostavat, mutta aina ennen ei ole voinut olla välttymättä jonoissa tai muuten yrittäessä mennä eteenpäin tungoksessa katsomasta mitä muut ostavat tai mistä tuotteesta juttelevat. Nyt noita ihmisiä ei vain näkynyt tai oli todella vähän.

Vierailija
6/11 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ostetaan vain silloin, kun tarvitsee jotain oikeasti ja silloinkin yleensä kirppareilta, netistä tai Liidelistä, koska siellä on halvinta. Alessa harvoin on mitään niin edullista ja hyvä laatuista, että kannattaisi lähteä hakemaan.

Vierailija
7/11 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Lidl:stä saa normaalia halvemmalla 7:nä päivänä viikossa.

Vierailija
8/11 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppojen kiertely ei houkuta, kun on päivän järestellyt ja purkanut, hyllyttänyt ja siivonnut asiakkaiden jälkiä. ei tulisi mieleenkään lähteä jotain tiettyä juttua etsimään töiden jälkeen ja kiertelemään muita kauppoja.

aleissa en käy muuta kuin jos on muutakin asiaa tiettyyn paikkaan ja siellä sattuu olemaan alennuksia. harvoin mitään heräteostoksia silloinkaan teen.

Vierailija
9/11 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua rupes oikeesti kiinnostamaan, että onko ihmisten ostoskäyttäytyminen muuttumassa ratkaisevasti joksikin aikaa.

Olen huomannut itsessänikin saman laiskuuden kierrellä kauppoja kun nykyään ei edes tee löytöjä kuten joku aika sitten. Olen huomannut myös muutaman muun seikan eli ennen tätä edellistä taantumaa kaupat olivat ostaneet varastot täyteen kun kauppa kävi hyvin. Taantuma tuli ja tavaroita täytyi myydä alennuksella ulos ja ihmiset ostivat ja tottuivat hyviin valikoimiin ja alennuksiin.

Taantuman edetessä kaupat ostivat vähemmän sortimenttia ja vähemmän volyymia. Ihmiset myös ostivat vähemmän. Kauppojen piti saada myyntiä ja ostettiin tarjouksiin roskaakin ja joka puolella oli erilaisia alennuspäiviä ja -riehoja. Ostoskeskukset vain lisääntyivät ja ihmeteltiin mistä löytyy kaikille asiakkaita.

Nettikauppa on tullut helpommaksi tavaksi ja yhä useampi käyttää sitä, se on totta.

Ihmisillä on esim. sisustustavaroita niin paljon ja moni kaipaa nyt minimalismia, koska sellaisessa asunnossa on helpompia asua esim. helpompi pitää puhtaana ja helpompi olla kun kaikilla tavaroilla on pienissä asunnoissa oma paikkansa eikä tarvi kaiken röynän alta hakea. Minimalismi on myös muotia. Ihmisiä on alkanut ahdistaa kaiken tavaran paljous ja he kaipaavat avaruutta. Myykö useampi enemmän pois kuin ostaa eli pyrkii tavaroista erilleen?

Mitä olette mieltä?

Vierailija
10/11 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo pitää paikkaansa, että sellainen turha ostaminen on ehkä vähentynyt, itse ainakin harkitsen tarkkaan mitä oikeasti haluan ja tarvitsen.

Toisekseen yheä useammalla ihmisellä kaikki rahat menee ruokaan ja asumiseen, muuhun ei sitten ole varaa. Tai esm. haluaa harrastaa jotakin vähänkin kalliimpaa, ei voi sitten ostaa vaatteita tai tavaraa.

Vierailija
11/11 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiltä on rahat loppu.

Pelkkä asuminen maksaa monelle niin paljon, ettei rahaa enää riitä sitten kuin ruokaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme