Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpsykologi totesi minulla työuupumuksen ja lievän masennuksen

Vierailija
16.09.2010 |

ja nyt olen menossa työterveyslääkärille, jossa mahdollisesti saan lääkkeet ja sairauslomaa.

Olen keskellä työnantajalle erittäin kriittistä projektia ja tuntuu ihan h**vetin lusmulta jäädä tässä kohtaa sairaaksi ja tällaisella syyllä. Plus että koko talo varmaan alkaa puhua ja töihin palaaminen sairausloman jälkeen on takuulla vaikeaa.

Toisaalta suoriudu töissäkään niinkuin pitäisi ja stressitila on kestänyt jo pitkään.

Jännittää soittaa pomolle, en jaksa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo ei tykkää yhtään ja kuulemma koko työpaikalla kiertää huhua että olen tullut hulluksi. Pomo kehottaa kaikkien kuullen minua hankkiutumaan psykologille tai jollekin ammattiauttajalle että saisin pääkoppani kuntoon.

Harmi vaan että olen tässä jamassa työpaikan takia eikä se tilanne muutu vaikka kuinka kauan napsisin näitä pillereitä.

Siispä vaihdan työpaikkaa, ei tällaista tarvitse kenenkään kestää.

Stressi minullakin laukaisi kaiken tämän.

Tsemppiä!

Vierailija
2/44 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kerrot siellä lääkärillä rehellisesti vointisi ja tilanteesi, ja hän tekee sitten johtopäätökset sairasloman suhteen. Terveydellään ei kannata leikkiä, ja kokemuksesta tiedän, että tuollaista tilanneetta ei kannata päästää siihen asti, että alkaa saada esim. paniikkioireita ( itse sain, kun en älynnyt hakea apua ajoissa :/ )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lääkitys alkuun ja terapia vois olla hyvä ja toimiva, kun et kuitenkaan pahemmassa kunnossa ole!

Jutut alkaa kiertään heti, osa ymmärtää, osa alkaa puhumaan pahaa. btdt

Vierailija
4/44 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmista tulee aloitusoireita.

Vierailija
5/44 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla uupumislomat ovat niin yleisiä, ettei kukaan puhu pahaa. Kaikki ymmärtävät!! Elleivät itse ole niin väsyneitä, että sen takia marmattavat kun sinä jäät hetkeksi pois.

Lepää kunnolla ja mieti kuinka parantaa omaa elämää jatkossa!!!

Vierailija
6/44 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työuupumus ja keskivaikea masennus, minulle kirjoitettiin kaksi viikkoa sairaslomaa. Tuntui itsestäkinn pahalta jäädä kotiin kun tietää että muut painattaa kiireessä, mutta olen vihdoin ja viimein alkanut tajuamaan, että pomoni on itse ajanut firman siihen tilaan, ettei kukaan enää jaksa. Sinäkään et ole tilanteeseesi syypää ja sinun tulee keskittyätoipumiseen. minua on auttanut huimasti jo se, että en vastaa työnumeroihin, en ole missään yhteydessä työkavereihini enkä käy työpaikan lähelläkään.

Vierailija
7/44 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ei työtilanteeseen tule muutosta, homma vain pahenee. Meitä on 7 hengen porukka, 3 nyt sairauslomalla samasta syystä eli ei jaksa.

Vierailija
8/44 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairauslomaa tämän vuoden loppuun. Sain kolmen kuukauden lääkityksen ja juttutuokioita eli terapioita. Kela hylkäsi kuntoutuksen, kärsin kaiken lisäksi rajuja lihassäykyjä. Nyt lääkitys tauolla, ei pitempää vaikutusta muuta kuin painoni noussut ja lompsasta rahat vähentynyt. Parin viikon päästä tutkitaan lihaksia. Mun työnantaja kysyi, että koputtaako lääkäri, siis psykiatri sormellaan päähäni vai miten minut todetaan työkykyiseksi. En menesamaan paikkaan enää töihin, mutta tsemppiä sulle

Vierailija
9/44 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitutuslomaa kun on marjanpoiminta-aika tai joku sanoo hankalasti. Oikein uhataan, että jos mää joudun ton tekemään niin haen kyllä vitutuslomaa. Sitä saa burnoutista äkkiä. Ja kyllä sitä näkyy saavankin.

Vastuutonta lääkäreiltä kirjoittaa pari viikkoa heti kun joku vähän tipan vääntää silmään ja sanoo, että mua kiusataan töissä ja on raskasta ja olen pari yötä nukkunut huonosti. Niillä keinoin tosiaan saa helposti lomaa. Näin olen itsekin tehnyt kerran nuorena kun piti ulkomaille päästä ja en saanut lomaa. Nyt hävettää se. Mutta sitä en ymmärrä, että keski-ikäiset ihmiset pitävät ne 60 päivää saikkua keinolla millä tahansa kun on oikeus sairastaa ne täydellä palkalla.

Potkut tuollaisille.

Vierailija
10/44 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitutuslomaa kun on marjanpoiminta-aika tai joku sanoo hankalasti. Oikein uhataan, että jos mää joudun ton tekemään niin haen kyllä vitutuslomaa. Sitä saa burnoutista äkkiä. Ja kyllä sitä näkyy saavankin. Vastuutonta lääkäreiltä kirjoittaa pari viikkoa heti kun joku vähän tipan vääntää silmään ja sanoo, että mua kiusataan töissä ja on raskasta ja olen pari yötä nukkunut huonosti. Niillä keinoin tosiaan saa helposti lomaa. Näin olen itsekin tehnyt kerran nuorena kun piti ulkomaille päästä ja en saanut lomaa. Nyt hävettää se. Mutta sitä en ymmärrä, että keski-ikäiset ihmiset pitävät ne 60 päivää saikkua keinolla millä tahansa kun on oikeus sairastaa ne täydellä palkalla. Potkut tuollaisille.

Helteilläkin alkoi kummasti monella selkää kivistää :-(

Vierailija
11/44 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitutuslomaa kun on marjanpoiminta-aika tai joku sanoo hankalasti. Oikein uhataan, että jos mää joudun ton tekemään niin haen kyllä vitutuslomaa. Sitä saa burnoutista äkkiä. Ja kyllä sitä näkyy saavankin. Vastuutonta lääkäreiltä kirjoittaa pari viikkoa heti kun joku vähän tipan vääntää silmään ja sanoo, että mua kiusataan töissä ja on raskasta ja olen pari yötä nukkunut huonosti. Niillä keinoin tosiaan saa helposti lomaa. Näin olen itsekin tehnyt kerran nuorena kun piti ulkomaille päästä ja en saanut lomaa. Nyt hävettää se. Mutta sitä en ymmärrä, että keski-ikäiset ihmiset pitävät ne 60 päivää saikkua keinolla millä tahansa kun on oikeus sairastaa ne täydellä palkalla. Potkut tuollaisille.

hirtti itsensä töissä siivouskomeroon. Sen jälkeen oli pakko miettiä, mikä tryöyhteisössä on pielessä

Vierailija
12/44 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiedätte, ettei työuupumus oikeuta palkalliseen sairauslomaan. Työuupumus ei ole sairaus toisin kuin esim. masennus. Pitäkää huoli, että lääkäri kirjoittaa siihen sairauslomatodistukseen Kelalle kelpaavan diagnoosin.

Vierailija
13/44 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työuupumus taas on syy sairaslomaan, mutta PALKATTOMAAN. Tyypillisin diagnoosi näissä tapauksissa on keskivaikea masennus, jolla sairaslomaa sitten saakin ja pitkäänkin.

Vierailija
14/44 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työuupumus taas on syy sairaslomaan, mutta PALKATTOMAAN. Tyypillisin diagnoosi näissä tapauksissa on keskivaikea masennus, jolla sairaslomaa sitten saakin ja pitkäänkin.

koska sitä ei tarvitse??????

Mä en ole koskaan tavannut ketään jolla se uupumus ja ns burn-out ei olisi paljastunut lopulta yksityiselämän kuvioista johtuvaksi johon ei mikään sairausloma auta vaan terapia.

Vierailija
15/44 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri antoi lääkityksen ja lähinnä lääkitykseen sopeutumista varten sairauslomaa diagnoosilla F41.2 Sekamuotoinen ahdistus- ja masennustila. Sairauslomaa on ensi viikon loppuun asti.

Pomolle en uskatanut soittaa, mutta laitoin sähköpostin heti kun tulin lääkäristä. Ei ole vielä tullut vastausta.

Alan nyt sitten popsia työstäni johtuen pillereitä jotta jaksaisin käydä töissä. Ihan peestä :(

Vierailija
16/44 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että en huolinut sairaslomaa (kun minähän olen korvaamaton töissä, heh...). Muutaman päivän olo oli tosi huonovointinen ja nukuin huonosti, mutta siitä selvittiin.

Kyllähän se hullulta tuntuu hoitaa burn outia mielialalääkkeillä, että jaksaa edelleen painaa menemään töissä, mutta näin tämä nyt menee. Varsinkaan kun olen määräaikainen, en voisi mitenkään jäädä sairaslomalle tämän takia.

tsemppiä!

Lääkäri antoi lääkityksen ja lähinnä lääkitykseen sopeutumista varten sairauslomaa diagnoosilla F41.2 Sekamuotoinen ahdistus- ja masennustila. Sairauslomaa on ensi viikon loppuun asti.

Pomolle en uskatanut soittaa, mutta laitoin sähköpostin heti kun tulin lääkäristä. Ei ole vielä tullut vastausta.

Alan nyt sitten popsia työstäni johtuen pillereitä jotta jaksaisin käydä töissä. Ihan peestä :(

Vierailija
17/44 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo ei tykkää yhtään ja kuulemma koko työpaikalla kiertää huhua että olen tullut hulluksi. Pomo kehottaa kaikkien kuullen minua hankkiutumaan psykologille tai jollekin ammattiauttajalle että saisin pääkoppani kuntoon.

Harmi vaan että olen tässä jamassa työpaikan takia eikä se tilanne muutu vaikka kuinka kauan napsisin näitä pillereitä.

Siispä vaihdan työpaikkaa, ei tällaista tarvitse kenenkään kestää.

Stressi minullakin laukaisi kaiken tämän.

Tsemppiä!

Juuri tällaisesta tapauksesta, että pomo arvotselee alaisen sairaslomaa muiden työntekijöiden kuullen, on hiljattain annettu oikeudessa tuomio. Itse tuomio ei toki ollut ankara, päiväsakkoja vain. Mutta korvaukset nousivat tuhansiin euroihin.

Vierailija
18/44 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli yhtään ylitöitä ja pidät myös ne ruoka- ja kahvitaot. Ja jos ajattelet, ettet ehdi ja olet korvaamaton, niin muista että vaihtoehto on uupumus ja ettei kukaan tee niitä töitä. Eli kumpi oikeasti on parempi vaihtoehto itsesi, työnantajasi ja työkavereidesi kannalta? Jos teillä ei ole kellokorttia, kirjoita itse työaika muistiin joka päivä ja katso ettei mene yli.

Vierailija
19/44 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä, jotka ovat viettävät pitkiä sairaslomia ja yleensä syy johtuu työpaineista tms. Eikö kannattaisi etsiä vähemmän stressaava työ?

Itse olen kuullut, että pahimmat työpaikat ovat yksityiset pienet työnantajat. Niissä vaaditaan työntekijöiltä paljon. Vaikka työntekijät vaihtuu tiuhaan tahtiin, ei syytä haluta etsiä, vaan vika on työntekijöissä, kun kukaan ei siellä viihdy.

Miksi ette etsi toista työpaikkaa vaan valitatte vuodesta toiseen?

t. saman kokenut

Vierailija
20/44 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina tehnyt paljon töitä ja ollut alalla, jossa voisi helposti väsyä, ahdistua, stressaantua. Työyhteisö ja työpaikan henki ratkaisevat! Olin monta vuotta paikassa, joka vei yönet; työasiat tunkivat viikonloppuöinäkin mieleen ja itkin usein vessassa ahdistustani kesken työpäivän. Sitten päätin, että nyt saa riittää. Nykyään teen edelleen paljon töitä, mutta en ikinä mieti niitä öisin, toimistolle on kiva mennä ja ahdistuksesta ei tietoakaan. Suosittelen oman terveyden, siis sen kaikkein tärkeimmän, takia hankkiutumaan pois työpaikalta, joka vie mielenterveyden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi