Työpsykologi totesi minulla työuupumuksen ja lievän masennuksen
ja nyt olen menossa työterveyslääkärille, jossa mahdollisesti saan lääkkeet ja sairauslomaa.
Olen keskellä työnantajalle erittäin kriittistä projektia ja tuntuu ihan h**vetin lusmulta jäädä tässä kohtaa sairaaksi ja tällaisella syyllä. Plus että koko talo varmaan alkaa puhua ja töihin palaaminen sairausloman jälkeen on takuulla vaikeaa.
Toisaalta suoriudu töissäkään niinkuin pitäisi ja stressitila on kestänyt jo pitkään.
Jännittää soittaa pomolle, en jaksa.
Kommentit (44)
että työuupumusdiagnoosilla työnantajan ei tarvitse maksaa sairasajan palkkaa.
Kokemuksesta ihan, että jos työpaikassa on vikaa ja menet psykologille puhumaan, niin kaikki laitetaan sinun viaksi, eikä työpaikassa mahdollisesti olevia vikoja yritetä ratkaista millään tavalla. Päätökset tehdään sinun selän takanasi sinua kuulematta ja sinulle kertomatta ihan kuin kuolemansairailla Kiinassa. Pysyisin ihan vaan kaukana kallonkutistajista, jos elämäsi ja työpaikkasi on tärkeä.
Varsinkin Jaakko Paavilaisesta ja Tarja Pitkosesta Turusta.
mutta ei minulle napsahtanut sairauslomaa, juttelua vain ja sitä lisää, jos olisin tarvinnut.
Itse uuvuin viime keväänä, niin että öisinkin mietin vain töitäni ja viikonloppuisin itkin. Ihan hullua!
Lopulta sain ajan työterveyshoitajalle, jonka kanssa juteltiin ja joka lähinnä kuunteli ja psyykkasi siihen, että kohta alkaa kesäloma jne. Onneksi oli perheen kanssa varattu miniloma (viikonloppu ja töistä poissa 3 päivää), jonka aikana sain sen verran voimia, että jaksoin reilun kuukauden kesäloman alkuun asti. Kesälomalla otin lomarahat vapaapäivinä, joten nautin pitkästä lomasta ja pääsin työkuntoon.
En ehkä ollut sitten kovin vakava tapaus, siltä se vain itsestä tuntui, kun työpaikalla päivittäin oli tunne hajoamisesta ja iltaisin vaan itketti. Minulla siis ei ainakaan ole mielikuva, että turhaan diagnosoitaisiin ja annettaisiin sairauslomaa. Näin ei ainakaan meidän alalla.