Paljonko teillä jää asumiskulujen jälkeen rahaa/hlö/kk?
Juuri laskeskelin, että meillä jää n. 500 e ja tuntuu, ettei se riitä mihinkään.
Kommentit (34)
me9illä jää varmaan n 3 000 e
Aikamoiset menot jos tuo ei riitä! Kyllä mulla riittäis ja olisin tyytyävinen vaikka tuo ois koko perheelle jäävä summa!
Jos jää 500-600 €/hlö rahaa, niin mihin käytätte ne jos ne ei riitä? Itse en laskenut paljonko meillä jää, mutta en kyllä itsekään saa kunnolla 500 €/kk menemään, saatikka että lapset saisivat niin paljon tuhlattua. Ja minä sentään maksan perheen kaikki ruokaostokset.
Elikkä todellisuudessahan määrä on pienempi kun vielä vakuutukset, vedet, sähköt ym....
eikä riitä mihinkään.
En minä nyt kaikkia laskuja muista.
Suunnilleen 850 e per nenä jää (4-henkinen perhe).
En todellakaan tiedä. Meillä on isot vesilaskut ja sähkölaskutkin... 1100 menee lainanlyhenyksiin ja noihin. Vielä tonttivuokrat, jätekulut ja kiinteistöverot. Vain yksi työssäkäyvä ja lapsia 4.
meitä on 3 ja 500 e ei riittäisi. Meiltä menee asumiseen n. 25 % tuloista, ja se on just sopiva määrä. Ei kai asumiseen pitäis mennä yli 1/3 tuloista, sitten menee liian tiukaksi.
liikkumiseen n. 100 e/hlö/kk, harrastukset, vaatteet, huonekalut, kodinkoneet, vakuutukset, netti, puhelimet.... Äkkiä se 500 tuntuu katoavan.
jää 820€/hlö/kk. Viisihenkinen perhe.
Pitäisipä tosiaan joskus laskea.
Suunnilleen tiedän isoimmat menomme lainan lisäksi koska juuri maksoin öljylaskun, vesilaskun ja kiinteistöveron. Vakuutuksien hintaa en nyt muista yhtään, enkä sähkön. Sähkömieskin kävi kesällä ja uusi kiuas ostettiin hajonneen tilalle. Pientä pintaremonttia on tullut tehtyä joka vuosi.
Kysytäänkö nyt sitä paitsi pakollisia kuluja, vai oikeasti sitä mitä asumiseen menee kun haluaa myös parantaa sitä kotiaan?
Joka tapauksessa ihan kivasti jää rahaa KAIKKIEN menojen jälkeen.
t.10
liikkumiseen n. 100 e/hlö/kk, harrastukset, vaatteet, huonekalut, kodinkoneet, vakuutukset, netti, puhelimet.... Äkkiä se 500 tuntuu katoavan.
esim. huonekaluja ja kodinkoneita? Meillä ei osteta edes vaatteita joka kuukausi, vakuutukset maksetaan kerran vuodessa... Netti- ja puhelinlasku tulee kerran kuukaudessa, mutta ei niihin mene yhteensä perheeltä kuin max. 100 €. Ja harrastuksetkin meillä maksaa lapsilta 35 €/kausi eli yhteensä 70 €/vuosi/lapsi ja meillä kaksi lasta, oma lenkkeily maksutonta, tietty joskus tarttee uudet lenkkikengät ostaa.
Sanoisin, että valintakysymyksiä riittääkö 500€/kk asumismenojen jälkeen.
huonekaluja ja kodinkoneita varmaan ainakin sen 100 e/kk ja vielä puuttuu esim. pakastin ja tiskari, joten homma jatkuu... :/
noin 700e ja perheessä on kaksi aikuista ja kaksi lasta. Eli henkilöä kohden jää 175e.
En uskalla edes laskea, kuinka paljon jää käteen =D Mutta tuo 175e pienenee ja paljon.
noin 700e ja perheessä on kaksi aikuista ja kaksi lasta. Eli henkilöä kohden jää 175e.