Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia cipralexistä?

Vierailija
16.09.2010 |

sain reseptin lääkäriltä, kun kävin arvioimassa tilannettani, kysymyksessä siis pidempiaikainen ahdistus ja synnytyksen jälkeinen masennus (synnytyksestä tosin jo useampi kuukausi). En tiedä haluanko aloitta ko. lääkettä, vaikka lääkäri suositteli ja puhui sen olevan "tilapäinen" apu saadakseni ajatuksiini tolkkua.

Tilanteeni on kuitenkin suht. hyvä, mitä nyt kuvittelisin masentuneilla yleensä olevan, pääsen sängystä ylös ja hoidan päivittäiset askareet, mutta vailla iloa oikein mistään. Olen todella ärtynyt lähes koko ajan ja pelkoja on alkanut tulemaan milloin mistäkin, pelkään sairauksia, katastrofeja ja noihin tulee jo "fyysisiä" oireita; paniikkihäiriön kaltaisia.

Kokemuksia kaltaisestani ahdistuskohtauksista/masennuksesta, kuinka selvisitte; lääkkeillä vai ilman?

ps. käyn lenkillä ja ulkoilen ja olen tiputtanut painoakin 10 kg, joten siltäosin elämä kunnossa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin noissa sivuoireissa on mainittu, että voi kasvaa ruokahalu.. Itsekin kysyin tätä lääkäriltä (en haluaisi heittää hukkaan kovaa työtä painonpudotuksessa) niin sanoi, ettei itse lääkkeen pitäisi lihottaa (turvottaa, kerätä nestettä tms), mutta joillakin kasvaa ruokahalu.

Mietin tätäkin, että voisiko olla tekemistä sillä, että kun pääset ns. normaalikuntoon, alkaa ruoka maistumaan (toisilla kun tuppaa ahdistus/masennuskauden ollessa päällä jäädä myös syönti huonommalle) vai miten? mulla toisin päin; mitä enemmän ahdistaa, sen enemmän korvaisin sen mieluusti jollain ruualla ja karkilla sen pahan olon. Tämän epäilen olevan "syy" viimevuosien turpoamiseen. Eli söin "ahdistukseen". Yleensäkin, toimin niin, että mitä paremmin asiat ovat, sen helpompaa painonhallintakin on.

Vierailija
2/7 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(= sitä ei ollut). Painoa tuli 6kg kahdessa viikossa. Sen pidempään en Cipralexia suostunut syömään. Kilojen pudottamisessa oli ihan oikeasti työtä eli ei ilmeisesti ollut pelkkää turvotustakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeen aloitusta tilanteesi vain pahenee. Ja sitäpaitsi hyvä, tehokas lääke, joka ei aiheuta riippuvuutta. Alussa voi esiintyä kuvotusta, päänsärkyä yms, mutta minulla ainakin helpotti oloa huomattavasti kun vaikutus alkoi. Suosittelen aloittamaan heti!

Vierailija
4/7 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan eräs parhaiten "siedetyistä" ja vähiten sivuvaikutuksia aiheuttavista. Olen kokeillut kahta masennuslääkettä ja Cipra sopi paremmin. Vaikutus ei ollut mullistava, mutta kohensi kuitenkin oloa akuutissa elämän kriisitilanteessa.

Minua se ei lihottanut vaan laihdutti, koska olin ahminut masennukseeni ja Cipran myötä se väheni.

Vaikutukset ovat aina yksilöllisiä, pitää itse kokeilla.

Vierailija
5/7 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokahalu korjaantuu, jos ruoka ei ole aiemmin maistunut tai sitten toisinpäin, jos on syönyt ahdistukseensa, lääkkeen vaikutuksen myötä ei syö enää ja laihtuu.

Itsellä ei mitään vaikutusta painoon.

Vierailija
6/7 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen aloittamana kanssa lääkkeen jos lääkäri on niin kehoitannut. Itsellä oli noita ahdistuksia milloin mistäkin ja turhan tuntuisia pelkoja. Olen erittäin tyytyväinen cipralexin käyttäjä :) Voin siis lämpimästi suositella :)

Vierailija
7/7 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaadin ja sain sen takia vaihdettua toiseen lääkkeeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi