Sektiosta kiinnikkeitä? Miten oireilevat?
Itselläni kohta vuosi sektiosta ja nyt aamuisin alavatsalla alkanut tuntumaan jomottavaa, menkkamaista kipua. Voiko olla merkki kiinnikkeistä? Miten teillä muilla ne ovat oireilleet vai oireilivatko mitenkään?
Kommentit (4)
En oikein koskaan ajatellut, että kiinnikkeet voisivat oireilla, mutta minulla oli noin puoli vuotta sektion jälkeen juuri joidenkin jumppien jälkeen "tuntemuksia" eli siis pientä vihlontaa, joka muistutti, että sektio on joskus tehty, vähän sellaista kuumottavaa pientä kipua jonkin aikaa. En ikinä ajatellut, että johtuisi kiinnikkeistä vaan ajattelin, että ihan normaalia kudosten (tms.?) venymistä/tuntemuksia.
Toista lasta odottaessani jossakin kohden otin reippaasti juoksuaskelia ja tuntui, että "jokin paukahti" ts. tuntui siltä, kun alavatsassa olisi revähtänyt lihas ja kipu oli sen mukainen. Äippäpolilta totesivat puhelimessa, että taisi kiinnikkeet paukahtaa, kipu voi jatkua parikin viikkoa ja otahan särkylääkettä. Pahin kipu hellitti jo seuraavana päivänä ja vielä muutaman päivän oli pientä kivun tunnetta.
Tällä kokemuksella voisin siis yhtyä edellisten kommenttiin, että jos tuntemuksia on ja asia mietityttää, niin lääkäriin vaan, siellä asia selviävät. Minulla ei haava/arvet/kiinnikkeet oireilleet sen ekan puolen vuoden jälkeen eikä tässäkään raskaudessa tuota yhtä tapahtumaa lukuunottamatta.
Voi olla myös tulehdus kyseessä, jos on
Kipu ei ole mitenkään kovaa. Olin alkuviikosta jumpassa, jossa venyteltiin vatsalihaksia aika reippaasti ja mietin, että olisiko haava/mahdolliset kiinnikkeet ärtyneet venytyksestä. Kaipaisin kokemuksia niiltä, joille on tullut kiinnikkeitä. Miten ne oireilivat?
Mulla myooma aiheutti menkkakipua pitkin kiertoa. Käy gynellä jos jatkuu..