Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-tana, lopetan opiskelun, en jaksa!

Vierailija
15.09.2010 |

Kauhealla työllä pääsin yliopistolle, juuri siihen tiedekuntaan mihin halusin ja mistä olen aina unelmoinut, ja nyt olen valmis heittämään hanskat tiskiin.

Eka vuosi menki hyvin, mutta keväällä olin tosi väsynyt. Nyt vaan harmittaa, että uusi lukuvuosi on alkanut, kun tiedän, miten raskasta on.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoritan toista tutkintoa, ei ole aikaa lorvailuun. Luennoilta ei niin vaan jäädä pois, luentosarjat ovat periodimaisia, ja luentosarja korvaa usein noin 200 sivua tenttivaatimuksista (yl tenttiin luettavaa noin 700-900 sivua).

Opetusperiodit ovat ns putkessa, hetki kun yksi aine loppuu, siitä on tentti ja seuraavana päivänä alkaa uuden oppiaineen periodi. Akateemista vapautta ei käytännössä ole, jos meinaa valmistua putkessa.

ap

no elämä on, mutta onnea teit päätöksen minkä tahnansa. Mutta onko sulla kiire valmistua, kun on jo toinen tutkinto?

Vierailija
22/23 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, kun olen niin väsynyt koko ajan, vaikka mielenkiintoista asiaa tulvii päälle joka nurkasta ja kolosta.

Onko normaalia, että suuren asiamassan jatkuva pakkotahtinen omaksuminen vie voimat näin tarkkaan?

ap

Minusta muuten tuntuu, että sä kuitenkin selviät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet perfektionisti ja suorittaja kuten on se sairaanhoitajaopiskelijakin, joka kertoi samansuuntaisista kokemuksista. Yksinkertaisesti kyse on vain siitä, ettette osaa armahtaa itseänne vaan ruoskitte kokoajan parempiin suorituksiin.

Lisäksi nuo uniongelmat kertovat siitä että taustalla voi olla masennus, tee alustava testi netissä ja ota yhteyttä YHTSään jos tarvis. Voi olla myös anemiaa, kilpirauhasvaivoja, ruokavalion puutteita, liikunnan vähyyttä. Eli verkikokeisiin.

Lisäksi sinun pitäisi päästä puhumaan jonkin kanssa tuntemuksistasi, minulla auttoi se hirveästi. Kun sain kertoa ulkopuoliselle asiantuntijalle miten helvetin väsynyt olen ja kuinka en voi käsittää, miten muut jaksavat mutta itse olen niin "heikko" etten kestä näitä paineita. Kuinka ollakkaan, olen nyt ainakin toistaiseksi nauttinut vaikka viime keväänä olin burn outin partaalla.

Rima alas, organisointia, arvojärjestyksen tekemistä, armahda itseäsi ja pidä huolta itsestäsi. Hemmottele itseäsi ja suhtaudu realistisesti kurssien ja opettajien asettamiin tavoitteisiin. Naura niille, muista että murto-osa tekemästäsi työstä riittää. Huomasin tuon itse. Teen 80 % vähemmän töitä mutta arvosanat ovat pysyneet samana.

Löysää hyvä ihminen... Teitä (meitä) perfektionisteja, kilttejä tyttöjä ja suorittajia on yliopistot pullollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän