Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mita mielta tasta 6-vuotiaasta tytosta?

Vierailija
15.09.2010 |

Han on halunnut olla poika jo 3 vuotta ja nykyaan pukeutuu vain ja ainostaan poikien vaatteisiin, yopuvuista lahtien. Kieltaytyy taysin mekoista, hameista, ja myos mistaan vahankaan ihonmyotaisista vaatteistakin.

Leikkii vain poikien kanssa eskarissa, ja kotonakin vain poikamaisilla leluilla (paitsi nukeilla jotka ovat kaikki poikanneja). Han on tosi ujo puhumaan aikuisten lasnaollessa, mutta puhuu kuitenkin niille pakollisille aikuisille joiden kanssa on paivittain tekemisissa. Kotona tosin puhuu kuin papupata ja on pomottaja. Hermostuu herkasti, ja kiukkuaa usein, erityisesti vaateasioista ja pukemisesta. Mutta toisaalta on erittain herkka lapsi.

Tytto on sanonut useasti etta han haluaa olla mies isona, ja haluaa pippelin. Ymmartaa kylla olevansa tytto ja etta han kasvaa naiseksi. Mutta haluaa kuulemma silti ostaa isona miesten boksereita ja laittaa sen pippelin vaikka kuminauhalla roikkumaan.

Fyysisesti tytto on sirorakenteinen ja tosi natti, mutta erittain voimakas, on esim jo parisen vuotta osannut kasin roikkumalla kavella liikuntatelineissa edestakaisin ja kiiveta puunvartta ylos kuin apina.

Sosiaaliset taidot siis vahan hukassa, keskittymiskyky huonoa, osaa jo lukea jonkun verran, mutta kirjotustaito on lahinna oma nimi ja muutama helppo perus sana.

Onkohan han syntynyt vaaraan sukupuoleen?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivalta tytöltä vaikuttaa ja onneksi vanhemmat ovat antaneet hänen olla niinkuin haluaa.

Vierailija
2/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että hän on transseksuaali, mutta voi myös olla, että tämä on vaihe, joka menee ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli niin tai näin. Hyvä jos omanlainen olemisen tapa löytyy :)

Vierailija
4/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka sanoo hameille yök. Ei siis välttämättä haluaa olla nimenomaan poikamainen, vaan haluaa vain olla samanlainen kuin nuo kaverinsa.

Mun tytöllä oli samanlainen vaihe kun oma paras kaverinsa oli poika. mekkoja ei suostunut pitämään tuolloin millään, ei leikkinyt nukeilla. Sitten tuo poika muutti pois ja olikin tarjolla vain tyttöjä kavereiksi. Nyt omakin lapseni on alkanut selvästi muuttua tyttömäisemmäksi uuden seuran vaikutuksesta.

Vierailija
5/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta isompana, kun osaa miettiä ja tajuaa asioista enemmän, sitten vasta.

Tuon ikäisellä voi olla jotakin muutakin.

Jos on sanonut että haluaa olla isona mies, mutta kokee silti olevansa nykyään tyttö eikä siis poika, niin voi olla kyse ihan jostain mielikuvitusleikistäkin.

Vierailija
6/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet tytön elämästä!

Vierailija
7/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidin mielta vain kovin askarruttaa ja tuntuu kuin olisin menettanyt tyttareni ja saanut tilalle pienin raisun pojan!

ap

Vierailija
8/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 3,5-vuotiaasta 6-vuotiaaksi. Pienessä eskariryhmässä oli vain tyttöjä tarjolla kavereiksi, ryhmän 2 poikaa eivät halunneet tyttöä seuraansa. Kavereiden vaikutus voi olla todella voimakas.

Mun mielestä tytölle kannattaisi ainakin tehdä selväksi että voi ihan hyvin olla tyttönäkin pojan paras kaveri ja tykätä samoista leikeistä kuin pojat. Ei tarvitse silti itse olla poika. Lapsilla on joskus kummallinen käsitys sukupuolirooleista. Esim. että tytöt AINA pitää mekkoja, tai että poika voi käyttää koruja vain tyttöä leikkimällä.

Vierailija
9/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä seksuallisuus jo pienenä on, mutta voihan se olla vain äijämäinen nainen.

Kaikki tuo muu mistä kirjoitit on ihan normaalia 6 v toimintaa ja osa luonetta.

Pääasiassa että antaa tytön olla millainen haluaa.

Vierailija
10/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saattaa hyvinkin olla että on isona lesbo.

Vierailija - 15.09.10 03:29 (ID 11151392) "

Siis saattaa olla transukupuolinen tai syntynyt väärään sukupuoleen, mutta eihän tuolla nyt ole mitään tekemistä lesbouden kanssa välttämättä! :-O

Lesbot voivat olla ihan naisellisia naisia. Tunnen useita.

Vierailija
12/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla millainen haluaa. Älä varsinkaan pakota pukeutumaan tyttömäisiin vaatteisiin tai leikkimään tyttöjen leikkejä. Lapsi on mitä on, pakottamalla saat aikaan vain traumoja ja katkeruutta.

Voi olla, että tyttö on transseksuaali tai lesbo, mutta ihan hyvin hän voi olla olematta kumpaakaan noista. Mä olin pienenä poikatyttö, esim. vihasin tyttöjen vaatteita ja kun äiti pakotti pukeutumaan mekkoon, se oli kärsimystä mulle. Sittemmin oon pukeutunut hameisiin ihan mielelläni, mulla oli myös vaihe, jolloin en juuri housuja käyttänyt.

Minusta tuo sukupuoli-identiteetti on herkkä asia, sitä ei pitäisi vanhempien yrittää peukaloida. Haluat varmaan kuitenkin eniten, että lapsesi saa kasvaa onnellisena, ja jos siihen kuuluu poikamainen habitus, niin sitten kuuluu.

Vierailija
13/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikeistä sen tutkimuksen mukaan näki lapsen tulevan seksuaalisen suuntautumisen ainakin jossain määrin. En kyllä tiedä, oliko tutkimus tieteellisesti validi, siitä oli vain luonnehdinta Hesarin tiedesivuilla vuosi -pari sitten.

Kyllähän joillakin on jo hyvin pienestä pitäen selkeä kuva omasta sukupuolestaan, oli se sitten sama kuin fyysinen sukupuoli tai toinen. Toisaalta, voihan tämä halu olla poika joku ohimenevä "vaihekin".

Vierailija
14/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jotain muuta.

Ainoa mikä on varmaa on ettei kannata tuuppia mihinkään suuntaan, jos elämä muuten on mallillaan ja lapsi itseensä ja elämäänsä tyytyväinen. Kyllä aika hoitaa, ja äidit nyt saavat kestää kaikenlaista muutenkin. Kyllä sä tänkin klaaraat ;)

Vierailija
15/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tytöt hyvin tyttömäisiä koruineen ja hörhelöineen, vai onko lähipiirissä muita poikamaisia tyttöjä?

Joskus tuli dokkari pojasta, joka halusi olla tyttö. Mutta oikeasti vaikutti siltä, että hän tykkäsi yli kaiken koristautumisesta, halusi pitkän tukan yms. mutta tuossa ympäristössä se ei ollut hyväksyttävää pojan käytöstä. Niinpä poikaparka sitten vissiin kuvitteli että hänen pitää olla tyttö/muuttua tytöksi, jotta hän voi nauttia noista "tyttöjen jutuista".

Kyllä minä äkkiseltään tiedän montakin tuonikäistä tyttöä, joiden lempiharrastus on esim. jalkapallo ja kaikki mekot ja nuket yök. Eivät he silti pojiksi tahdo, ehkä siksi kun heillä on ympärillään malleja, että tyttökin voi ihan rauhassa käyttää pelkkiä housuja ja rymytä ulkona poikajoukossa nukkeleikkien sijaan, eikä siinä ole mitään outoa.

Vierailija
16/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt hyvänen aika äijämäisyys ja lesbous kulje käsi kädessä!

Siis saattaa olla transukupuolinen tai syntynyt väärään sukupuoleen, mutta eihän tuolla nyt ole mitään tekemistä lesbouden kanssa välttämättä! :-O

lesboutta, mutta tosi moni lesbo on ollut lapsena tai on aikuisenakin poikatyttö. Ja mun tuntemistani lesboista suurin osa on vähemmän naisellisia. Toki semmoisiakin tunnen!

Vierailija
17/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt hyvänen aika äijämäisyys ja lesbous kulje käsi kädessä!

lesboutta, mutta tosi moni lesbo on ollut lapsena tai on aikuisenakin poikatyttö. Ja mun tuntemistani lesboista suurin osa on vähemmän naisellisia. Toki semmoisiakin tunnen!

Vierailija
18/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös itse olen ollut tuon ikäisenä todella poikamainen ja toivoin että minulla olisi pippeli jne. Olin hyvin poikamainen yli parikymppiseksi saakka, vaikka olen aina ollut 100% hetero.

Kolmenkympin hujakoilla löysin naisellisuuteni ja pidän tästäkin olotilasta. Ehkä äitiys on herättänyt herkän ja romanttisenkin puoleni.

Anna tyttäresi olla raisu ja "poikamainen" jos siltä tuntuu. Älä murehdi menettäväsi mitään. Ole onnellinen ihanasta lapsestasi!:)

Vierailija
19/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite olin vielä yläasteikäisenä sitä mieltä että ois ollu parempi syntyä pojaksi ja pukeuduin aina poikien vaatteisiin, mua ei koskaan kiinnostanu mitkään "tyttöjen jutut", mutta nykyään oon ihan tavallinen nainen ja kahden lapsen äiti.

Joten saattaa hyvinkin olla ohimenevää ja johtua siitä että tykkää leikkiä poikien kanssa.

Vierailija
20/25 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu aina poikavaatteista ja tyttovaatteista ja olenkin yrittanyt sanoa etta voi kutsua niita VAIN vaatteiksi, mutta tytto haluaa tehda sen eron kaiken valille.

Olen yrittanyt olla tekematta asiasta kovin suurta numeroa vaikka kieltamatta se mun aidin mielessa onkin koko ajan kun tytto niin poikajuttuihin ja haluaa vain puhua niista.

Tuo leikkimisjuttu on mielenkiintoinen. Eras pojan aiti sanoi mulle etta ei joku joka on poika kylla ole noin kiinnostunut leikkimaan nukeilla ja rattailla, kuten tyttomme tekee. Vaikka pukeekin nuket pojiksi, on kai hanella se jolu hoivavietti siella tallella... :o)

Katsotaan nyt mihin suuntaan mennaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme