Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tykkää pinkistä ja mulla on tyttö - muita samanlaisia

Vierailija
15.09.2010 |

Esikoinen on poika ja nyt tuli tyttö. Esikoiselle on aina ostettu kaikenlaisia kirkkaita perusvärejä ja erilaisia sinisen ja turkoosin sävyjä, jotka ovat sopineet hyvin pojan tummien hiusten ja suklaasilmien kanssa.

Nyt tuli kakkoseksi tyttö, jolla on myös tummat hiukset ja silmät sinivihreät. No, ovista ja ikkunoista tulvii vaaleanpunaisia vaatteita, joissa on vielä lisänä kimalteita, röyhelöitä, sydämiä sun muuta tytöille suunnattua. Jotenkin mua vaan tökkii nuo vaatteet vauvan päällä, eikä vauva näytä ollenkaan yhtä omalta kuin esikoisen siniruskeissa tai neutraaleissa vaatteissa. Eilenkin oli joku röyhelöhartiainen yöasu päällä ja väsyneenä ajattelin, että "aika jännä valepuku vauvalla, voisi luulla tytöksi". :D

En tiiä missä on vika, enkö vain ole vaaleanpunaröyhelöihminen vai olenko niin tottunut pojan kasvattamiseen vai mistä on kyse. Onko muilla samaa vaivaa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun tyttö on tulossa (kahden viikon päästä la), kyllä meillä on paljon vaaleanpunaista ja punaista. Tykkään väristä kun ei sitä tarvitse itselle ostaa tai saada. :D

Vierailija
22/24 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kerron oman kokemukseni.

itsekään en niin pinkistä perusta. Meillä on esikoisena tyttö, jota puin vauvana ja pienempänä usein (ja edelleenkin osittain) muihin kuin näihin "tyttöväreihin" ja röyhelöihin. Nyt lapsella on ikää 4 v ja prinsessavaihetta (en käsitä mistä se tulee, kun ei meillä ole prinsessaa kasvatettu) on kestänyt jo ainakin vuoden, huoh!

No joo, olen nyt siinä määrin tyipunut, että hankin tytölle tämän haluamia värejä. Mielestäni olisi väärin kieltää vaatteet, joista lapsi niin kovin pitää (kun siis vaatteita on joka tapauksessa oltava, siksi eri asia kuin vaikka jokin lelunturhake, jota lapsi keksii pyytää), jos on kerran elämässään prinsessa, niin onhan se aika ihanaa. :D

Meillä kuitenkin myös pidetään muun värisiä vaatteita, vaikka tyttö niitä kritisoikin, mutta siihen en ole lähtenyt että saisi kokonaan itse nämä asiat päättää. On kuitenkin mielestäni oikein ottaa hänen mielipiteensä huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan pidän lähes kaikista punaisista. Olen ymmärtänyt, että vaaleanpunainen tytöillä on ihan out, varsinkin vähän sivistyneemmissä piireissä, ruotsissa kuulemma vallankin junttiuden merkki. Minä kuitenkin protestoin tällaista vastaan ja puen tyttöni _myöskin_ punaisiin. Pinkki on meidän kultuurissamme tyttöjen väri, eikä tyttöydessä ole mitään vikaa - vai onko?

Vierailija
24/24 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkki on meidän kultuurissamme tyttöjen väri, eikä tyttöydessä ole mitään vikaa - vai onko?

Ap paljastaa, että on mun pojallakin ollut pinkkejä vaatteita, mm. pinkki kauluspaita sinisten farkkujen kanssa. Sen sijaan sellainen "ylipinkki" pukeutuminen tökkii, samoin korostettu "tyttösöpöily" ja sellaiset vaatteet, jotka näyttävät siltä ettei ne päällä ole tarkoitus leikkiä. En myöskään tykkää poikien hirviöpaidoista. Ei pinkissä sinänsä ole mitään vikaa, mutta jotenkin tuon meidän vauvan päälle puettuna väri näyttää oudolta ja vauva tosiaan jotenkin teatteri- tai valeasuun puetulta. :D En tiedä osaanko edes selittää miltä se tuntuu, mutta ilmeisesti ainakin jotkut ymmärtävät. Jos perhekahvilassa on täyspinkkiin puettu vauva, niin en minä sitä kauhistele ja voi hyvinkin näyttää tosi kivalta ja nätiltä. Ehkä pinkissä vähän arastuttaa se, että se liittyy niin selkeästi stereotyyppiseen oletukseen nätistä ja kiltistä tytöstä, siinä missä poikein hirviöpaidat liittyvät stereotypiaan riehuvasta ja resuisesta pojasta. En tiiä, kunhan mietin täällä kun noita pinkkejä vaatteita viikkailin kaappin. :D