Nopea apu paniikkikohtaukseen?
Minulla on Seroxat-lääkitys, mutta jos kohtaus toden teolla pahana iskee päälle (kerran kuussa - kerran parissa kuussa) olen saanut varalle Oxaminin 15 mg. Se auttaa, mutta puolessa tunnissa vasta. Mikä olisi nopeavaikutteisempi? Lääkäri ei oikein osannut sanoa. (Tk-lääkärillä olen käynyt.)
Opiskelen (opinnot menevät muuten hyvin!) mutta kohtausten pelko rajoittaa kaikkea ikävästi. Osaisikohan joku auttaa.
Kommentit (5)
Pika-apuna auttaa kulaus punaviiniä. Ei ole mitenkään haitallista.
Opamox kielen alle liukenemaan, auttaa tod.nopeasti. Ota puolikas tai 1/4 tabl., kokonaisesta tulee pöhnä olo.
paikkaa niin etukäteen otettava betasalpaaja auttaa. Se siis ehkäisee, että pitää jo ottaa ennen jännittävää tilannetta.
Itse otin paniikkihäiriön aikoina ennen kauppaan lähtöä tai ennen kulkuneuvoihin menemistä jne.
Ahaa, kielen alle otettuna se auttaisi nopeammin, loogista.
Kiitos myös muista vastauksista. Punaviinihömpsyt voin kyllä unohtaa:). Kohtaus tulee yleensä ihmisten ilmoilla opiskeluun liittyvissä tilanteissa. Onneksi harvoin. Niitä ei voi ennakoida. Kohtauksen laukaisee mulla se, että joku sanoo "pahasti", arvostelee ilman syytä, esim. haukkuu ulkonäköäni (ihan tavallinen). (Olen entinen koulukiusattu.) Kyse siis potilastyöharjoittelusta, jossa pärjään muuten hyvin. Kohtelen potilaita hyvin ja hekin yleensä pitävät minusta.
Tietysti mielessäni on käynyt onko terveydenhoitoala minulle paras valinta, mutta kun ainakin 95% ajasta kaikki menee hyvin...
Iän myötä tilanne helpottanee, olen 23. Toivotaan.
Lisää vinkkejä saa lähettää. AP
Opamox kielen alle liukenemaan, auttaa tod.nopeasti. Ota puolikas tai 1/4 tabl., kokonaisesta tulee pöhnä olo.
Luen mahdolliset vastaukset, kun pääsen taas koneelle. (Ettette loukkaannu, jos en heti kommentoi vastauksia :)