Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittäisikö teillä 1400e kuukauden menoihin?

Vierailija
15.09.2010 |

Olettaen että tuosta on maksettu jo asuntolaina lyhennyksineen pois. Riittäisikö sähkään, veteen, vakuutuksiin, ruokaan, vaatteisiin, autoon, bensaan, kännyköihin, lasten harrastuksiin yms.? Tulot sisältää kaikki nettotulot + lapsilisät.

Meillä on 4 lasta ja ei riitä. Ongelmana on saada mies ymmärtämään että meillä ei ole varaa mihinkään ylimääräiseen. Jos ostaa viikonlopuksi 20e olutlaatikon, pitää minun tinkiä se seuraavan viikon ruuasta. Voi paska tätä köyhyyttä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen ruoat, minun bensat jne.

Vierailija
2/17 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on asunnonlyhennys?

Asutko leveästi,kyllä se jossain vaiheessa helpottaa.Ehkä viides lapsi vielä jos olet vauvan saanti iässä?

Miksi miehesi ei hae olutta Virosta tai laivalta,tulee halvemmaksi,lastenvaatteet,vaunut,vaipat myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa aivan tarkkaan arvioida. Meillä maksetaan yleensä laskut kerralla pois, sitten katsotaan mitä jää muuhun. Ja lapsilisä on kyllä sitten vielä hätävarana...

Vierailija
4/17 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä menot kuukaudessa asuntolainan jälkeen on 2000-2500e ainakin, eikä ole kuin kaksi lasta.

Vierailija
5/17 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tee itse jotain sivutyötä.Onko lapset neljä tulleet peräperän.Luin juuri,että se ei kannata.

Kela näet korvaa vain yhden kerrallaan.

Siksi useimmat suosivat järjestelmän vuoksi lapsillaan 3vuoden ikäeroa että saavat koravukset jokaisesta.Tosin järjestelmä on mielestäni päin peetä koska eihän yhteiskunnan pitäisi määrätä lasten IKÄEROA!!PAHIN UHMAIKÄ JUURI VANHEMMALLA TOSI KIVAA!

Vierailija
6/17 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin neljä lasta ja lisäksi kaksi autoa (molemmilla yli 50km työmatka). Kuukaudessa käyttöön jäävä summa on noin 1200e, jolla siis katetaan kaikki mainitsemasi kulut. Etuna tosin se, että mieskin on säästäväinen, eikä ylimääräisiä juuri tuhlaile. Vaateostokset hoidan kirppareilta, kännyköitä käytössä 4, lapsilla hyvin pienet laskut, koska turha soittelu on kiellettyä.

Meillä on silloin tällöin listattu kuukausittaiset menot Exceliin, siitä näkee mieskin hyvin miten paljon taloudessa tuntuu 20e kaljaloota joka viikonloppu.

Kyllä sitä tosiaan kaipais edes pientä lottovoittoa joskus, ettei tarvis ihan aina laskea joka senttiä kaupassa ja voisi vaikka mennä ruoasta tinkimättä leffaan ym.

Jaksamista!

Vierailija
7/17 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuntolainanlyhennys,ruuat, sähköt, vesi, vakuutukset, kännykät

Vierailija
8/17 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niitä palkankorotuksia niin vaan pyydellä. Tai voi pyytää mutta ei tipu kuin manulle illallinen. Molemmat olemme jo töissä, ei kumpikaan jaksa sivutöitä. Kolme vanhinta jo isoja lapsia ja kulut ihan erilaiset kuin pienillä. Ei kirppareilta löydy teineille kovin hyvin vaatetta. Nytkin olen katsastellut talvivarustuksia, mutta heikko on tarjonta.

Kiitos kuitenkin, onneksi emme taida olla ainuita tässä tilanteessa. ap

Vierailija
9/17 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen perustellut sen sillä, että mies käy tosi harvoin parturissa (siinä säästää) ja hei, ainakaan mun mies ei käy baareissa. Mieluummin ostaa just ton laatikon kotiin ja värkkää tietsikan kanssa. Herää aamuisin lasten kanssa leikkimään ja mä saan jatkaa unia. (Herään aamuisin aikaisemmin töihin.)

Harrastaako miehesi jotain? Mun miehen "harrastus" on tuo laatikko perjantaisin kotiin, mutta lapsilla ja mulla on harrastuksia. Pelkästään mun jumppakortti noin 60e/kk.

Vierailija
10/17 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olutlaatikko oli nyt vaan lähinnä esimerkki. Mutta sekin korpeaa joskus. Minä käyn harvemmin kampaajalla kuin mies parturissa. Baarissakin käy, minä en. Tupakoi, minä en. Mitään kallista ei onneksi harrasta. Mun harrastus maksaa pari sataa euroa vuodessa.

Kurjaa, mutta nyt on pakko ilmoittaa teineille, että rahahanat on kiinni. ap

Vierailija
11/17 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen perustellut sen sillä, että mies käy tosi harvoin parturissa (siinä säästää) ja hei, ainakaan mun mies ei käy baareissa. Mieluummin ostaa just ton laatikon kotiin ja värkkää tietsikan kanssa. Herää aamuisin lasten kanssa leikkimään ja mä saan jatkaa unia. (Herään aamuisin aikaisemmin töihin.)

Harrastaako miehesi jotain? Mun miehen "harrastus" on tuo laatikko perjantaisin kotiin, mutta lapsilla ja mulla on harrastuksia. Pelkästään mun jumppakortti noin 60e/kk.

Eikö se mies voi lopettaa kanssa tupakanpolton?

Saastuu poikanne keuhkot,salaa kuitenkin röökää kotona kun olet poissa ja tuulettaa ettet haista.Lopulta lapsi käräyttää sen sulle!Lasten suusta totuus tulee,he he.

Vierailija
12/17 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tosin ole kuin yksi lapsi, mutta hänen harrastaminen maksaa. Itse käyn yksin kaupassa, jotta ei tule tehtyä heräteostoksia, joita mies harrastaa. Kaljaa ei ostella ja viikon ruoat suunnittelen aina etukäteen. Leivon itse leivät ym. ja käytän omia marjoja, omppuja, sieniä jne. Lämmitys hoituu puilla, joita saadaan sukulaisen kautta ilmaiseksi. Ei olla mielestäni mitenkään pihejä, esim. vaatteet ostan kaupasta, mielellään kuitenkin alennusmyynneistä. Kaksi autoakin on.

Vierailija
13/17 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän kuinka kalliita hrrastuksia lapsilla on ja miten paljon vaatteita ym te ostelette... Meidän 3-henkisen perheen nettotulot on n 2000 euroa ja siitä maksetaan kaikki, mukaanlukien asuntolaina ja kahden auton kulut. Hyvin pärjätään ja säästöönkin jää rahaa. Mut ei meillä olekaan mitään kalliita harrastuksia eikä ostella joka kuukausi merkkivaatteita ym. ja mies saa ostaa olutlaatikon ihan millon haluaa :)

Vierailija
14/17 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies saa verojen jälkeen 1500e.

Mulle tulee hoitoraha yhdestä sekä lapsilisät kolmesta ja elarit kahdesta.

Tuleekohan siitä vajaa tonni kuussa?

No omaa lainaani lyhennän 500e ja mies omaansa 700e.

Lopulla maksetaan laskut niin jäiköhän tässä kuussa taas elämiseen 400e:)

Onneksi ensi kuun alusta aletaan makselemaan vaan lainojen korkoja, että vähän helpottaa sitten.

Vuoden päästä lähdenkin jo töihin, niin ei tätä kurjuutta kauempaa jatku.

Mutta joo, on se epäreilua, että toinen ostelee jotain itselleen kivaa, ja sitten se on toisilta pois.

Just eilen laskuja maksellessa kinattiin samasta aiheesta, kun mies aikoo panostaa taas musiikkivehkeisiinsä, vaikka itse olen siirtänyt jo parilla vuodella omien talvivaatteiden uusimista.

Vierailija
15/17 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikkiin menoihin (vuokra, sähkö ja muut laskut, ruuat..) kuukaudessa on kokonaisuudessaan se 1100€

Vierailija
16/17 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että perheeseen kuuluu tosin vain 1aikuinen ja 1lapsi.

Vierailija
17/17 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhennyksen jälkeen rahaa käytössä 1300€ ja kyllä se riittää kun suunnittelee rahankäyttöään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi