G: Voiko varattu nainen olla vapaan miehen kanssa vain kaveri?
Mies on sairaalloisen mustasukkainen miespuolisesta ystävästäni. Olen naimisissa, tuo ystävä ei ole, ei edes seurustele kenenkään kanssa.
En saisi mennä koskaan kahdestaan syömään tai leffaan sen kanssa, en tehdä mitään kahdestaan. Ei kuulemma ole millään tavalla normaalia käytöstä naimisissa olevalta naiselta.
Onko mieheni oikeassa?
Kommentit (8)
tapaan heitä joko isommassa porukassa tai tulee meille kahville.
Ymmärtäisin jos mieheni olisi mustasukkainen leffoista ja ravintoloista, varsinkaan kun harvoin miehinikään kanssa missään käymme.
Mun mies ei sanonut mitään,isoveli alkoi ihmetellä.
Hänellä itsellään kuitenkin jopa sama harrastus kuin toisella naisella,käyvät lentopallokerhossa.
Tuskin kukaan tykkää jos oma puoliso käy syömässä, leffassa tms., jonkun sellaisen kanssa jota toinen osapuoli tunne. Auttaa monesti kun tutustutat miehesi ystävääsi. Käykää aluksi yhdessä kolmistaan syömässä, drinkeillä jne., niin eiköhän se siitä kun miehesi tutustuu ystävääsi ja näkee ettei hän ole uhka. Puhu avoimesti kotona puhelimessa ystäväsi kanssa, älä missään tapauksessa jätä vastaamatta tms vain koska miehesi on paikalla kuulemassa! Ja pidä huoli siitä että ystäväsi ei todella ole uhka avioliitollesi, tulella ei kannata leikkiä. Kaikki salailu ja piilottelu pahentaa aina tilannetta. Avoimessa ystävyydessä ei ole mitään pahaa.
on monta lapsuudesta asti ollutta miesystävää. Oma mieheni ei ole vaatinut minua jättämään näitä ystäviäni. Ne on ihan samanlaisia kuin naisystävät, vähän eri keskustelunaiheet tietenkin. Ja ovat käyneet meillä kahvilla kun mies ei ole kotona. Jos lapsesta asti ollut hyvä ystävä, ni ei mulla ole ainakaan ollut pelkoa että rakastuis tai mitään, ne on vähän kuin sielunveljiä. Ja usealla on myös naisystävä. Parasta on, että näistä minun miesystävistä on tullut myös mieheni ystäviä! Ja myös mieheni miesystävistä on tullut samalla minun ystäviä. Naisystäviä miehelläni ei ole, ei myöskään työnsä puolesta koska alalla ei kauheasti naisia ole...Ja yksi paras naisystäväni oli ensin mieheni ystävä, ja hänen kauttaan tavattiin miehen kanssa. Ollaan tosi paljon nykyäänkin tekemisissä, ja samalla tietenkin hänen miehestään ollaan saatu uusi ystävä! Taas uudet ystävyydet vastakkaisen sukupuolen kanssa on vähän eri asia, ymmärrettävää että olisi mustasukkaisuutta ilmassa, eikä tarvi sallia niitä kahdenkeskeisiä reissuja, koska aina on se riski olemassa...
Tuskin kukaan tykkää jos oma puoliso käy syömässä, leffassa tms., jonkun sellaisen kanssa jota toinen osapuoli tunne.
Muuten kyllä oikein viisaita neuvoja esim. avoimuudesta.
sehän olisi mukavaa. ihmettelisin, jos mies pimttäisi minulta jotakin naisystäväänsä, eikä edes haluaisi meidän tutustuvan toisiimme.
niin totta kai yhden ystävän "pimittäminen" olisi outoa ja huolestusta herättävää. Mutta esim. meillä ei ystäviä automaattisesti tutustuteta perheeseen.
Avioliitto tai muukaan kesävä suhde ei voi perustua toisen omistamiseen ja valvontaan. Jos et ole antanut aihetta epäillä, että välit mieskaveriin ovat muuta kuin kaverilliset, pitää miehenkin siihen uskoa. Muuten teidän suhteellanne ei ole onnellista tulevaisuutta.