Te,jotka viette isomman hoitoon ja olette vauvan kanssa kotona
Tajutkaa jo,että se ei ole esikoiselle hyväksi! Vaikka tiedän perustelunne;kun siellä tapaa kavereitaan,saa virikkeitä ym.ym. paskaa,millä yritätte itse omaa syyllisyydentuntoanne helpottaa! Kasvakaa aikuisiksi ja kantakaa vastuunne vanhemmuudesta!t.monta surullista tapausta nännyt
Kommentit (97)
Molemmat saavat ansaitsemansa huomion. Esikoinen rakastaa lähteä hoitopäivinä hoitoon ja on erittäin tyytyväinen ja aurinkoinen. Ja minä saan keskittyä vauvaan, käydä vauvamuskarissa ja kahvilla muiden äitien kanssa. Oma kateutesi paistaa kilometrien päähän! =)
t. 75
On vaikea uskoa, että lapsi menee iloiten päiväkotiin..Monelle kyllä vaikeaa ja jopa ylivoimaista edes ajatella, että olisi ns. huono-äiti. Niin se vaan ikävä kyllä on. Kaikki eivät ole täydellisiä
Viihtyy kyllä myös hoidossa mutta pitäisin aika outonakin jos mieluummin tarhaan menisi kuin oman perheen kanssa olisi. Olen kyllä ollut aktiivinen äiti, eli lapsi saanut kotioloissakin virikkeitä ja leikkikavereita. Varmasti lapsi jolle ei kotona tarjota monipuolista elämää, menee mieluummin tarhaan.
Vanhemmat sekä lapset. Näin meidän perheessä. Kyllä lapset oireilevat, jos asiat eivät ole hyvin. Meille puolipäivähoito vanhemmalle lapselle on oikea ratkaisu.
Tai miksi joidenkin on niin kauhean vaikeaa ymmärtää, että perheet ja tarpeet ovat erilaisia? Esikoisemme menee iloisena ja innoissaan kaksi kertaa viikossa perhepäivähoitoon. Hoitaja on lämmin ja sydämellinen, kuin mummi. Ja niinä päivinä kun esikoinen on kotona, hän on iloinen ja innoissaan ja puuhastelemme kaikkea mukavaa yhdessä. Asiamme ovat niin hyvin, että pakkohan tässä on olla jotain mätää, vai mitä? ;-)
t. 75
2400 euroa vuodessa. Musta on ihan ok viedä lapsi virikehoitoon jos on niin laiska, ettei viitsi itse hoitaa. Mutta MAKSAKAA ITSE TODELLISET KULUT!!! Musta on todella väärin, että yhteiskunta maksaa myös nää virike- ja kielenoppimispäiväkotilapset.
Ja lisäksi moni hoitopaikkaa oikeesti tarvitseva joutuu viemään lapsensa kauas hoitoon, kun lähipäiväkodin virikelapset vie paikat.
Tää yhteiskunta on tehny ihmisistä PULLAMÖSSÖJÄ, joille kaikki pitää tulla ilmaseksi ja helposti.
Pidä nokkasi omassa perheessä ja omissa asioissa. Ihmisillä on monenlaisia elämäntilanteita joista sinulla ei ole mitään hajua. Lapsen etu ei ole olla kotona alkoholisoituneen äidin kanssa, lasta ei voi ottaa mukaan työhaastatteluun, lasta ei voi viedä psykiatriseenhoitoon mukaan. Toivottavasti sinun lapsista tulisi edes vähän enemmän suvaitsevampia kuin mitä sinä olet. Ja vielä kerran, haista paska !
kaikilla täällä on erilaiset elämät ei kaikki voi tehdä niin kuin sinä haluat! Tyhmää puuttua asioihin, jotka ei sulle kuulu.
Kyllä mä sanon, että yksikään fiksu ja vähäänkään viitsivä ihminen EI vie lastaan huvikseen tarhaan jos itse on toisen kanssa kotona. Kyllä täytyy olla tosi itsekäs, mukavuuden haluinen, tai suoraan sanottuna lastaan vieroksuva. 85, tässähän ei muuten puhuttu niistä lapsista jotka on lastensuojellisin syin tarhassa, niinkuin sinun lapsesi viestisi perusteella on. Toivottavasti terapia muuten auttaa-joku päivä..
joka vie kohta kaksosetkin hoitoon...kun tuo puhelin saattaa soida ja tarttee mennä töihin ;))))))
Joku fiksu, nälvikääs nyt?!
Koska lasten vieminen hoitoon on perseestä...Eläkeikää voisi nostaa 75 vuoteen niin kaikki nuoret voi olla kotona lasten kanssa.Siis nekin vanhemmat joiden lapsilla on hoitopaikka esim.kielellisten kehityshäiriöiden takia...voi varjele
.Jos lasten hoito on noinkin kallista vuodessa kun tuolla eräs mainitsi, sinä et kaiketi ole töissä koska sinulla ei taatusti ole varaa maksaa lapsesi hoidosta tuollaista summaa!!!Muuttakaa napisijat jenkkeihin, siellä saatte haastetta elämäänne, varmasti.Kun siellä ei ole minkäänlaista sosiaaliturvaa.
Se ei ole meidän tavallisten pulliaisten vika että yhteiskunta antaa tällaisia mahdollisuuksia.Älkääkä nyt tirisijät väittäkö että Te ette ole saanut yhteiskunnalta mitään tukia koskaan ikinä!!Niinkö???Revitte varmasti kaiken hyödyn tältä valtiolta mihin olette oikeutettuja.Koskaan en ole kuullut että joku olisi kieltäytynyt ottamasta esimerkiksi lapsilisiä vastaan
Eläkää ja antakaa toisten elää(valtion suomin mahdollisuuksin) Tää lähtee nyt duuniin!
Te sossumammat ette sitä vain tajua, koska koko tuttavapiirinne koostuu samanlaisista pummeista ja tukien maksimoijista!
Ne joita asia niin kauheasti haittaa, menköön itseensä. Mitä väliä sillä on, miten muut haluavat lapsensa hoitaa!!??? Onko teillä itsellä joku hätänä, kun pitää muiden asioihin puuttua.. ja vielä kiukustua muiden ratkaisuista.. ei voi käsittää. menkää hoitoon!!!
Hoitopaikkoja pitää olla niille, jotka niitä oikeasti tarvitsevat, ei niille, jotka tekee lapsia ajatuksella että isommathan saa aina pois alta jos ei oikein jaksa.
Tää on oikeasti ihan törkeetä pullamössökansaa, mitä maassamme pyörii nykyisin. Joku 2,5 veen äiti ei saa KOSKAAN levähtää....just joo, kannattaisi miettiä mikä silloin on mennyt lapsen kasvatuksessa pieleen.
miksi täällä aina pyörii tämä sama keskustelu, vaikka sosiaali- ja terveysministeriökin totesi selvitysten jälkeen tämän olevan marginaalinen asia, johon puuttumalla ei saada merkittäviä muutoksia aikaan. Sailas nosti aikoinaan tämän aiheen esille, siitä on tehty tutkimukset ja johtopäätöset, joten miksi tätä edelleen vatvotaan. Asioista pitäisi päästä välillä jo yli, ja jos jotakin tämä vielä kovin rassaa, niin voi miettiä olisiko vikaa myös omien koriven välissä.
Jos todellakin puhutte noin, on lapsen parempi olla hoidossa. Ja te jotka marttyyreina täällä haukutte muita äitejä siitä, että he vievät esikoista tarhaan niin kertokaapa rehellisesti; oletteko te lastenne kanssa koko ajan? Kuinka usein mummo/kummi tms. hoitaa lapsianne? Mitenkä paljon isä on mukana perheen arjessa? Hoidatteko tosiaan kolme vuotta lapsianne YKSIN KOTONA? Kaikilla ei ole tukiverkostoa lähellä.. Toki tällaisia ihmeitäkin on, mutta luulempa että se on aika harvinaista. Mitään hienoahan ja ihailtavaahan tuollaisessa uhrautuvaisuudessa ei ole, päinvastoin.
Itse olen päivähoidossa töissä, ja nämä lapset joiden vanhempi on kotona eivät todellakaan ole ongelma. Lapset ovat pääsääntöisesti hyvin hoidettuja, iloisia ja sosiaalisia. Näitä lapsia on myös erittäin vähän, tänä vuonna ryhmässämme ei ole ainuttakaan.
Jos haluatte kyseenalaistaa jotain päivähoidossa, kyseenalaistakaa ne vanhemmat jotka vapaapäivinä ja lomillaankin tuovat lapsensa hoitoon kokopäiväisesti.
t.lastenhoitaja
Kyllä nämä asiat kuuluvat kaikille yhteiskunnastamme kiinnostuneille ihmisille! Te jotka hyvin yksioikoisesti jankkaatte " minun asia, ei kuulu muille" olette kyllä niin typeriä, että ihan suorastaan laitonta, että noin tyhmät saa lisääntyä! Pitäisi olla semmoinen laki, että vain vastuuntuntoiset kansalaiset saisivat lisääntyä, jos ei testissä pärjäisi niin piuhat poikki vaan ja kylmästi!
Miksi ihmeessä lapsi on hoidossa jos äiti nukkuu kotona?
Vierailija:
joissa vanhempi lapsi on hoidossa äidin ollessa kotona vauvan kanssa.Ensimmäisessä perhe asuu " vieraassa maassa" , eli kotona puhutaan eri kieltä mitä kyseisessä maassa muuten. Perhe on vasta muuttanut maahan ja heille suositeltiin että 5v menisi päiväkotiin edes puolipäiväksi, että oppisi paikaalista kieltä. Tällä kielellä hänen on aloitettava koulu ensi syksynä ja koulunalkua helpottaisi jos lapsi osaisi edes jonkin verran koulussa käytettävää kieltä.
toisessa perheessä on vaikeavammainen kuopus, joka on suurimman osan ajasta sairaalassa ja kotona ollessa äiti on kokoajan kiinni vauvassa. Eli vauva on siinä kunnossa ettei häntä voi viedä hiekkalaatikon reunalle vaunuihin nukkumaan, ikävä kyllä. Heidän 4,5v esikoisensa kaipasi elämään muutakin kuin sairaalan ja kotiseinät, on nykyään 3pv/vko hoidossa jotta saisi kavereita ja näkisi ihan normaalielämää.
Molemmissa tapauksissa lapset meneväy mielellään hoitoon, enkä minä koe pystyväni heidän vanhempiaan arvosteleemaan näistä ratkaisuista. Varsinkaan kun oma ainokaiseni oli hoidossa samanaikaisesti kun itse NUKUIN KOTONA kaikessa rauhassa ja ilman sitä vauvaa...
Meillähän oli tällainen ihannevaltio. Minua ei tosin harmita että Hitleriä ei enää ole, mutta sinä olisit varmaan viihtynyt siinä valtiossa ; )
Oletko tosiaan niin naivi ja pinnallinen, että luulet ihmisten olevan kateellisia sinulle tuollaisista asioista? Sinun tässä tulisi elämä hankkia, materian sijaan. Lapsetkin taitavat olla sinulle vain tavaroita, nukkeja, Puistattava kirjoitus kerta kaikkiaan!
T.Eräs jolla olisi rahaa kaikkeen tuohon mihin sinullakin, mutta arvoni on onneksi muissa ja paljon tärkeimmissä asioissa.