Raskaana, osaatteko neuvoa?
Olen noin 22rv:lla. Minulle on ihan tavallista raskausaikana heräillä useinkin öisin, mutta tässä raskaudessa on aika usein ollut vaikea saada taas unen päästä kiinni. Joinakin öinä sydän tykyttää kiivanpuoleisesti ja silloin varsinkin on vaikea saada unta uudestaan. Mitä tuollainen sydämen tykytys voi merkitä vai onko väliä? Edellisessä raskaudessa verenpaine oli neuvolassa mitattuna alhainen ja minua huimasi usein. Nyt se on vielä mitattuna ollut normaali, mutta aika ajoin huimaa kyllä. Tänään taas aamulla ihan seisaaltaan alkoi huimata ja samalla iski kamala nälkä. Yleensä siis huimaa, kun nousee ylös eikä tässä raskaudessa ole ollut tarvetta syödä ihan heti herättyä. Nytkin olin vielä yöllä syönyt pari leipäpalasta, koska tiedän sen minulla auttavan uudelleen uneen ja niin kävikin, joten ei suinkaan olisi pitänyt olla nälkä. Toi oli ehkä toinen tai kolmas kerta tämän raskauden aikana kun yöllä söin. Eniten huolettaa toi sydämen tykytys. Ei ole joka yö. Oikeastaan aika harvoin, mutta silloin tällöin. Voi kun olisi jo loppuvaiheessa ja pieni saisi jo syntyä. Sitä odotan varmaan enemmän kuin aiemmissa raskauksissa.
Kommentit (5)
Matala verensokerikin kyllä aiheuttaa tuota huonoa oloa. kannattaa tasaisesti syödä, ja vielä kunnon leipä ennen nukkumaanmenoa.
enkä missään vaiheessa osanntu epäillä että hemppa olisi alhaalla. Kun neuvolassa sitten mitattiin niin olikin vain 100. Rautakuurilla katosivat sydämenstykytykset, hapenpuute hellitti, ja yöheräily väheni kun ei elimistö ei yritä enää korvata happikatoa vaatimalla lisää nestettä. (ei tarvi juoda enää koko ajan jote yölliset vessakäynnitkin vähenivät.)
Rv 34
oli kuukausi sitten 130. Olisiko tosiaan noin nopeasti laskenut? Huomenna selviää, kun on taas neuvola. Mutta tosiaan öisin janottaa ja täytyy kerran käykdä vessassa.
oli kuukausi sitten 130. Olisiko tosiaan noin nopeasti laskenut? Huomenna selviää, kun on taas neuvola. Mutta tosiaan öisin janottaa ja täytyy kerran käykdä vessassa.
se voi laskea todella nopeasti. Mulla hemppa laski lukemasta 128 lukemaan 114 kolmessa viikossa ja sen kyllä huomasi. Rautatabletit alkoivat onneksi vaikuttaa nopeasti.
ihan yleistä, voi liittyä hormoneihin tai verenkiertoon jotenkin, en nyt muista tarkkaan. Mutta jos asia huolestuttaa, kyysy ihmeessä neuvolasta tai lääkäriltä.