Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen kanssa eri linjoilla huushollauksesta... (plus muuta vuodatusta)

Vierailija
14.09.2010 |

Eilen oli suorien sanojen päivä meidän taloudessa. Mua alko nyppimään se, ettei mies ollut viikon aikana tehnyt juuri muuta kun istunut tietokoneella. Sitten sunnuntaina, mikä oli ainoa vapaapäivä mun viikossa, mä siivosin varmaan 5 tuntia koko kämpän.

Jossain vaiheessa alko kyrsiä, ettei mies edes tarjonnut apua. Leipoi suklaakakkua. joo, no ihan kiva tietty sekin. Mies sanoi, että senhän piti olla vapaapäivä eikä siivouspäivä.

Mä opiskelen ja teen osa-aikatyötä, mies tekee freetyötä ja on välillä työttömänä kotona. Kuten viime viikolla. Mies on taideammatissa, ja väsäilee siis tavallaan ammattiinsa liityviä juttuja siinä koneella. Mutta ei mitään sellaista, mistä rahaa saisi. Mun mielestä se on siis harrastelua.

Kuulema siivoaminen tai muu olisi estänyt pääsemästä sitä viime viikolla sellaisiin inspiraatioihin, joita nyt sitten sai päähänsä.

Kuulema mun ois pitäny tietää tää, kun mentiin naimisiin. Että mun pitää hyväksyä se, että se leijuu jossain taidepilvessä, mihin ei mahdu pyykinpesu tai tiskarin tyhjäys. Mä kyseenalaistin sen, että miksi mulla ei ole sitten oikeutta lillua etsimässä inspiraatioita?

Ja totta kai me ollaan erimielisiä siitä, mikä siivouksessa on oleellista. Mä myönnän olevani tavaroiden kasailija. Mulla on pinoja pöydillä, sohvilla... Tavaraa, jolla ei ole edes paikkaa. Mun mielestä taas lika on kamalampi asia. Mä siis ennemmin siivoan vessan ja lattiat, kun alan järjestelemään noita kamoja. Mies taas ei kestä noita tavaroita, mutta ei sitä haittaa vaikka lakanat ois vaihettu 3kk sitten ja vessa samoin.

Loppuun vielä taustaksi, että meidän perheeseen kuuluu myös mun lapsi, jonka hoitoon ja kasvatukseen mies osallistuu mahtavasti. Samoin kokkailee mielellään. Joten toisaalta, napisenko mä turhasta? Mutta mua niin kiehutti tulla viime viikolla kotiin, kun joka päivä oli tiskipöytä täynnä tiskiä, roskat viemättä... Kaikkea tollasta pientä.

Kommentit tervetulleita.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukasin tin Miehen kanssa sukset ristissä -ketjun, joten voin todeta et mullahan on asiat sitten ihan kivasti. Meillä ei sentään tollasta militaristista käskynjakoa noudateta...

ap

Vierailija
2/8 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meininki meillä. Kaikki tavarat jää siihen, missä niitä käytetään. Vaatteita lipastoilla, pöydillä ja missä tahansa. Sanon asiasta rauhallisesti tasaisin väliajoin ja paljon on meidän 5v yhdessäolon aikana muuttunutkin.

Miehet tuntuu vain olevan tuollaisia, ainakin suurin osa. Pidän tärkeämpänä, että mieheni on hyvä isä ja osallistuu lapsen elämään kunnolla.

Puhut totta, lapsiperheessä ei ole aikaa aina siivota kaikkea, mutta LIKA on oikeasti kamalaa.

Vessat on pestävä ja lakanat vaihdettava säännöllisesti. Olisi kiva, jos mies osallistuisi enemmän mutta ei voi mitään kun ei saa tikkua ristiin!! Itse siivoan aina pääpiirteittäin illalla kun lapsi nukkuu. Heti kun hän nukahtaa, siivoan päivän touhujen jäljet ja laitan aamutavarat valmiiksi.

Näin on aamulla siistiä aina ja päivä alkaa helpommin.

Sunnuntaisin meillä on siivouspäivä yleensä.

Mies menee pariksi tunniksi lapsen kanssa johonkin ja minä kuuraan kodin lähes katosta lattiaan. Uusi viikko pääsee alkamaan kivasti.

Tsemppiä sinulle ja yritä rauhallisesti puhua miehelle pienissä erissä :))

Näin meillä on päästy eteenpäin pikkuhiljaa.

Miehen on miehiä :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meininki meillä. Kaikki tavarat jää siihen, missä niitä käytetään. Vaatteita lipastoilla, pöydillä ja missä tahansa. Sanon asiasta rauhallisesti tasaisin väliajoin ja paljon on meidän 5v yhdessäolon aikana muuttunutkin.

Miehet tuntuu vain olevan tuollaisia, ainakin suurin osa. Pidän tärkeämpänä, että mieheni on hyvä isä ja osallistuu lapsen elämään kunnolla.

Puhut totta, lapsiperheessä ei ole aikaa aina siivota kaikkea, mutta LIKA on oikeasti kamalaa.

Vessat on pestävä ja lakanat vaihdettava säännöllisesti. Olisi kiva, jos mies osallistuisi enemmän mutta ei voi mitään kun ei saa tikkua ristiin!! Itse siivoan aina pääpiirteittäin illalla kun lapsi nukkuu. Heti kun hän nukahtaa, siivoan päivän touhujen jäljet ja laitan aamutavarat valmiiksi.

Näin on aamulla siistiä aina ja päivä alkaa helpommin.

Sunnuntaisin meillä on siivouspäivä yleensä.

Mies menee pariksi tunniksi lapsen kanssa johonkin ja minä kuuraan kodin lähes katosta lattiaan. Uusi viikko pääsee alkamaan kivasti.

Tsemppiä sinulle ja yritä rauhallisesti puhua miehelle pienissä erissä :))

Näin meillä on päästy eteenpäin pikkuhiljaa.

Miehen on miehiä :))

Vierailija
4/8 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vaatii paljon kompromissejä puolin ja toisin.

Kannattaa miettiä tarkkaan, mitkä on ne tärkeät negat asiat, jotka olis hyvä saada muutettua ja toinen osaltaan miettii ne samat, ja sitten molempien räikeyksien edessä tarttis jotain myönnytyksiä tehdä, ei edes kaikkien...

Vierailija
5/8 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAtsotaan miten käy, mutta sovittiin että mies osallistuu enemmän tähän perussiivoukseen, niin mulla on aikaa sitten järjestellä noita mun tavarakasoja. Kysyin mieheltä, että montakos kertaa se on pessy vessat tänä aika kun on asuttu tässä kämpässä? Kerran muisteli pesseensä pöntöt. Ja kesäkuun alusta on asuttu tässä. Meikä on hoitanu ne kaikki muut kerrat...

ap

Vierailija
6/8 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies aina siivosi ja huomasin jossain vaiheessa vanteen kiristyvän päässä.

Joten ehdotin ennen räjähtämistä siivotaan yhdessä. Nyt meillä joka ikinen lauantai siivotaan. Ekaks viedään petivaatteet ulos tuulettumaan, sillä aikaa vaihdetaan lakanat, imuroidaan ja pestään vessat. Pölyjä ei hirveesti pyyhitä, kun ei ole tavaraa mihin tarttuisi.

Joka ilta kun mennään nukkumaan on paikat kunnossa, eli astiat astianpesukoneessa, lattia tavaravapaa jne.

Lauantaisiivoukseen menee pahimmassa tapauksessa aikaa tunti, 75 neliötä. 2 krt vuodessa mies pesee ikkunat, mutta onneksi siihen mun ei pidä osallistua.

Ei muuta kun otat miestä kädestä kiinni ja sanot nyt siivotaan yhdessä, menee tuplasti nopeamminkin, ellei vielä nopeammin.

ps ja ota ne tavarakasat pois. Koti näyttää heti paljon siistimmältä ja on helpompi pitää puhtaanakin

Vierailija
7/8 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä pitää aina patistaa siivoamaan, ja sitten jos se siihen ryhtyy, niin se alkaa hitaasti ja järjestelmällisesti purkamaan niitä kasoja joita on kertynyt, tiskit, pölyt ja liat jäävät huomioimatta.

Vessaa ei varmaan ole koskaan pessyt (no toki siis sen pöntön pessyt, mutta muuten). Tiskitkin hoitaa kone, mutta mies ei saa konetta täytettyä/tyhjennettyä, vaan tiskipöytä on täynnä likaisia astioita. Tarpeeksi kun asiasta huomauttaa, niin siivoaa sitten kyllä koko keittiön, mutta jo seuraavana päivänä kaikki on kuin ennenkin.

Vierailija
8/8 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi haaveilu kuulostaa juuri ex-mieheltäni. Tekee muka taidepaskaa, vaikka tosiasiassa ei tee töitä eikä kotitöitä. Ymmärrän kyllä, mitä on olla taideammatissa, koska olen sellaisessa itsekin. En ymmärrä, miksi minun ei sitten pitäisi tehdä arkisia asioita ja kotitöitä samalla tavalla kuin kuka tahansa. Että se on kyllä vihonviimeinen tekosyy miehelläsi. Hän on vain laiska luonteeltaan eikä muuksi muutu. Nykyinen mies on ihan eri maata. Molemmat käydään kokopäivätöissä (minä yrittäjä taiteen alalla) ja tasan yhtä paljon siivotaan kotona. Ei meillä kyllä siitä huolimatta aina täysin siistiä ole, kun on neljä lasta sotkemassa. Mutta pointtini siis se, että ei tulisi itselleni mieleenkään jättää kotitöitä toiselle sen vuoksi, että itse on ns. taiteilija.