Voiko äitiysneuvolassa käydä pienen esikoisen kanssa?
reilun 1-vuotiaan siis? Ei ole yhtään mahdollista hoitajaa, kun kaikki sukulaiset asuvat muilla paikkakunnilla. Tietenkin kodinhoitajaa voi kysyä, mutta onko pakko äitiysneuvolakäyntejä varten?
Kommentit (10)
Poraa kuitenkin 1-vuotias vielä kun äitiä tutkitaan.
omilla ikäeros 1,5 v ja kun jonkun kerran kuopusta odottaessa oli esikko mukana niin kamalaa porua koko käynti oli vaan.
Sujuu varmasti ihan hienosti. Iltselläni on ollut 2v mukana muilla neuvolakäynneillä paitsi sillä lääkärikäynnillä, kun ronkittiin alapäätä x) Silloin pyysin mummon hoitamaan.
Lapsi leikkii huoneessa autoillaan tai on minun sylissä, ei ongelmia. Ja meillä siis myös mies päivät töissä, hankala on irrottautua sieltä. Ja kun kerran sujuu näinkin, niin miksi pitäisi tehdä asioista hankalia :)
Ainoastaan lääkärineuvoloihin, kun tehdään sisätutkimus jne, olen pyytänyt, että mies ottaa töistä vapaata ja hoitaa lasta sen aikaa.
tosin esikoinen jo 3-vuotias. Leikkii tutkimushuoneessa vauvan punnitusten tms. ajan. Ei ole kai ketään haitannut?!
Kävi myös odotusaikana äitiysneuvolan puolella. Lääkärineuvolaan en sentään ottanut mukaan.
Th kyllä keksii pienelle jotain tekemistä mittauksen ja sydänäänten kuuntelun ajaksi, muutenhan pieni meneekin sylissä.
melkein aina isommat lapset mukana äitiysneuvolassa. No problemo.
Ota vaikka rattaat mukaan ja pistä niihin valjaisiin ja lelu käteen tutkimusten tms. ajaksi.
Minä ainakin kävin eikä ollut ongelmaa. Ainoastaan, jos tehdään sisätutkimusta tai käsitellään vaikka jotain vaikeaa asiaa ja tulee itku niin voisi olla eri asia.
Yleensä vain otetaan paino, kuunnellaan vauvan sydänäänet, mitataan fundus, hemoglobiini, verenpaine ja otetaan pissakoe eli ei mitään vakavaa, ainakaan minulla ollut.
Mulla ei olisi edes tullut mieleenkään, ettei voi. Sisätutkimus ja ultrakäynnit ovat sellaisia, että sinne ei lapsia kannata ottaa mukaan. Mutta normaalille seurantakäynnille voi tottakai ottaa! Pian sulla on kaksi lasta ja sitten sinua seuraa pieni lauma aina kaikkialle, sellaista se äitiys on;)