Neuvot tarvitaan, miten saan vaimon takaisin?
Töpeksin ja vaimo muutti pois lasten kanssa. Minulla oli ohimenevä suhde työkaveriin mitä kadun ja mielestäni olen sen jo myös osoittanut. Työkaveri puukotti selkään kertomalla vaimolleni ja lopputulema on rikkoutunut perhe. Olen rukoillut että vaimo tulisi takaisin, olemmehan luvanneet rakastaa toisiamme myös vastoinkäymisissä. Mutta mitä tehdä kun vaimo on kylmä kuin kivi? Kannattaako tosiaan heittää 17 vuoden liitto hukkaan parin typerän hairahduksen takia? Miten saan vaimolle puhuttua järkeä? Miten parhain tavoin osoitan hänelle että en halua hänen jättävän minua? t. syvästi katuva
Kommentit (23)
suoraselkäinen, hyväsydäminen, rehti ja reilu MIES. Vielä et sitä ilmeisestikään osaa olla.
TKannattaako tosiaan heittää 17 vuoden liitto hukkaan parin typerän hairahduksen takia? Miten saan vaimolle puhuttua järkeä? Miten parhain tavoin osoitan hänelle että en halua hänen jättävän minua? t. syvästi katuva
Sinähän sen 17 vuoden liiton rikoit, ei vaimosi.
Luottamus on nyt mennyt, tekemätöntä et saa tehdyksi.
Ja mitä tekee mies? Haukkuu vaimoaan kylmäksi kuin kivi.
kuulostaa siltä, että et edellenkään ota vastuuta omasta teostasi kun puhut vaan hairahduksesta ja siitä miten työkaveri puukotti. Älä syytä asiasta työkaveria tai ketään muutakaan vaan katso peiliin. Sinä aikuinen ihminen teit väärän ratkaisun ja kärsit nyt sen seuraukset. avioliittolupauksessa annettu kohta rakastaa vastoinkäymisissä ei tarkoita sellaista tilannetta että tekee aviorikoksen, vaan kyse on ihan muunlaisista vastoinkäymisistä. Sinä ja vain sinä olet rikkonut antamasi avioliittolupauksen, eikä se sido enää vaimoasi sinuun ellei hän tahdo uudistaa teidän antamaanne lupausta.
jos haluat todella osoittaa katuvasi ja toivovasi suhteen eheytymistä lähde siitä, että hakeudut esim omaan terapiaan käymään läpi uskottomuuttasi ja sitten voit varovaisesti sanoa vaimollesi, että olisit halukas lähtemään hänen kanssaan parisuhdeterapiaan, avioliittoleirille ja näkemään todella vaivaa sen eteen että suhde voisi eheytyä.
teot puhuvat enemmän kuin miljoona kaunista anteeksipyyntösanaa ja niitä tekoja on juuri ne että asettaa toisen ja perheen edun oman itsensä edelle.
sinuna myös en kuvittelisi puhuvani vaimollesi järkeä, sillä hänhän toimii täysin järkevästi sinun rikottua avioliittolupauksesi. Asetu hänen asemaansa ja yritä ymmärtää hänen tunteitaan tässä tilanteessa, sillä niiden kuuleminen ja ymmärtäminen on ainoa tie parisuhteen eheytymiseen.
Minusta ap kyllä myöntää töpeksineensä ihan itse. SILTI voi sanoa, että se kumppani (oletan, että tuo paljastuksen tehnyt oli se sama työkaveri, jonka kanssa hän petti?) teki ikävästi kertoessaan vaimolle. Jos todella kyse oli parista kerrasta, mitä se nainen siinä kuvitteli aikaansaavansa? Tuskaa ja hajoneen perheen.
Eli kyllä: ap petti, ei vaimo. Mutta totta kai hänellä on oikeus olla katkera myös sitä rakastajatarta kohtaan, ei sekään temppu ollut kiltti tai oikein.
Minusta ap:n kannattaa vaan nyt antaa olla vähän aikaa. Elää nuhteettomasti ja ilmaista vaimolle, että kaipaa häntä ja toivoo anteeksiantoa. Mitään nopeaa poppaskonstia ei ole, eikä painostus auta.
kaikilla teoilla on omat seurauksensa ja että ne pitäisi ottaa huomioon jo siinä vaiheessa kun tekoja mielessään suunnittelee.
joka siirsi vastuun mulle "töpeksimisistään", jopa lyömisestä :(. Otin hänet takaisin ekan lyömisen jälkeen ja hän syyllisti sen jälkeen viikkojen ajan siitä että lähdin, sen sijaan että ois katunut sitä että _miksi lähdin_. Ap:n kuvailema mies taitaisi toimia samalla logiikalla joten en kyllä ottaisi takaisin!
Töpeksin ja vaimo muutti pois lasten kanssa. Minulla oli ohimenevä suhde työkaveriin mitä kadun ja mielestäni olen sen jo myös osoittanut. Työkaveri puukotti selkään kertomalla vaimolleni ja lopputulema on rikkoutunut perhe. Olen rukoillut että vaimo tulisi takaisin, olemmehan luvanneet rakastaa toisiamme myös vastoinkäymisissä. Mutta mitä tehdä kun vaimo on kylmä kuin kivi? Kannattaako tosiaan heittää 17 vuoden liitto hukkaan parin typerän hairahduksen takia? Miten saan vaimolle puhuttua järkeä? Miten parhain tavoin osoitan hänelle että en halua hänen jättävän minua? t. syvästi katuva
mua et sais ikinä takas jos olisit mulle tehnyt noin ja sitten vielä kirjoittaisit siitä tuohon sävyyn!! MIETIPÄ että mitä SINÄ teit? Se olit k´juurikin SINÄ, joka sen avioliiton heitit hukkaan, ei vaimosi!! Y M M Ä R R Ä T K Ö ?
Missä on oman järkesi ääni. Et halua että sinut jätetään, vaimon tahdolla ei mitään väliä?
vaikka itse en edes enää halunnut jatkaa liittoa. lasten takia kuitenkin päätettiin yrittää. Eteenpäin pääsemisessä meni pari vuotta, nyt n 4 v jälkeen asian yli ollaan päästy.
Vaihdoin työpaikkaa, muutimme koko perhe toiselle paikkakunnalle, kävimme yhdessä parisuhdeterapiassa ja avioliittoleireillä. nyt voin sanoa että kannatti. Helppo tie tuo ei ollut.
Nyt koen että meidän liittomme merkittävimpiä asioita on se, että selvisimme tuosta kriisistä. se on painoarvoltaan isompi asia kuin pettäminen. Ja oikeasti pitkää hyvää parisuhdetta ei kannata heittää hukkaan pettämisen takia (jos ei patologista). siinä vaiheessa kun istumme hauraina viltin alla vanhainkodissa, se yhteinen taival on huomattavasti merkityksellisempi lapsineen ja kaikkine yhteisine muistoineen.
Mutta tuo vaatii paljon vaimoltasi, ja vielä enemmän sinulta. Osoita miten paljon olet valmis tekemään yhteisen elämän eteen ja tee ne uhraukset. Analysoi myös tarkkaan miksi petit. kirjoita päiväkirjaa tai kirjoita vaimollesi ne syyt, suosittelen myös parisuhdeterapeuttia.
Oikea parisuhteen jatkaminen perustuu kuitenkin anteeksiantoon. jos vaimosi ei tähän pysty, ei yhteenpaluu ole mahdollinen. Anna hänelle aikaa.
Mieti mihin olet itsekin valmis.
vaimolle, että myös hän saa pitää vähän hauskaa toisten miesten kanssa. Ikäänkuin tasoittaakseen pelin.
että annat vaimosi jatkaa elämäänsä ilman sinua.
Hyväksy tekojesi seuraukset ja ota opiksesi. Tuntuu pahalta nyt, mutta selviät kyllä. Voimia.
tai vaimon niskaan ("petin koska sä et sitä tai tätä").
Anna vaimon olla nyt rauhassa ja miettiä asioita. Jonkin ajan kuluttua voisit ehdottaa pariterapiaa ja vaikka varata sinne ajan. Jos vaimo ei tule mukaan, mene yksin.
parilla typerällä hairahduksella?
Sitä paitsi ilmeisesti kohtelit myös sitä työkaveriasi huonosti, koska hän kertoi vaimolle? luultavasti hän oli toivonut suhteeltanne enemmän, ja halusi kostaa sinulle sen, että satutit häntä.
Että puhu nyt järkeä vaan itsellesi, ja voithan yrittää kertoa vaimollesi, että haluat olla hänen kanssaan - mutta jos selität, ettet halua hänen jättävän sinua, kuulostat parivuotiaalta...
Sama tilanne meillä, tosin vaan 15v. yhdessä. Kolme lasta, talo, ym. Erosta on nyt 5kk. kaikki on vielä kesken, olen päätökseni tehnyt, EN AIO EDES YRITTÄÄ UUDESTAAN. Olo on jotenkin huojentunut, nyt, kaiken surun ja muutoksen jälkeen.
sekä olet satavarma siitä, ettet koskaan enää tekisi moista, niin hakeudu terapiaan ja tee kaikki mitä vaimosi pyytää. anna hänen tietää, että kadut todella.
Toisaalta, syytät muita siitä, että jäit kiinni. Et siis olisi mielestäsi tehnyt mitään väärin, jos et olisi jäänyt kiinni?
Se on suuri ongelma! Tosi moni mies joutuu sinne "yksinäisten miesten manjoniin", mistä joku laulu kertoo siksi, ettei kykene olemaan uskollinen ja rakastamaan aidosti, elämään normaalia arkea perheessä.
Haluatko tulla sellaiseksi, vai haetko apua itsellesi ja vakuutat vaimosi siitä, että kadut todella?
Menkää parisuhdeterapiaan ja käykää asia läpi siellä. Sitten vaimosi ehkä antaa anteeksi ja alkaa pikkuhiljaa luottamaan sinuun taas?
Miehet vaan joutuvat usein pihalle perheestään siksi, etteivät halua terapiaan, eivät halua käsitellä tekemiään mokia.
Tsemppiä! Oma exäni oli juuri sellainen ja nyt olen yksin, vaikka rakastinkin täysillä myös 15 vuotta.
paluutaan vaikka maailman tappiin saakka (eli älä missään nimessä käy treffeillä toisten kanssa tai hanki uutta naisystävää! tai siis jos vaimosi ei viidenkään vuoden päästä ole tullut takaisin, sitten voit katsella jo eteenpäin, uusia tuulia)
kirjoita vaikka kaunis kirje, jossa myönnät virheesi ja kerrot että tajuat tehneesi väärin ja pyydät sitä anteeksi. Kerrot kuinka kadut ja että haluaisit saada vaimosi takaisin. Kerro että tekisit kaikkesi jotta vaimosi saisi luottamuksen takaisin, kerro lisäksi että arvostat häntä, rakastat häntä ja kerro myös miksi näin.
Älä kirjoita painostavaan sävyyn, äläkä sano että "työkaveri puukotti selkään", siitä vaimosi voi saada sellaisen käsityksen että et olisi koskaan pettämistäsi lopettanut etkä tunnustanut etkä katunut, mutta nyt kun joku laverteli, oli pakko...
älä myöskään kirjoita "puhuvasi hänelle järkeä" tai esitä painostavia väitteitä tyyliin "kannattaako tosiaan heittää 17 vuoden liitto hukkaan hairahduksen takia"
Älä vähättele pettämistäsi.
Voi olla että saat vielä vaimosi takaisin, mutta se voi vaatia pitkää odotusta ja nöyrtymistä sinulta.
Mutta hienoa että tajusit virheesi ja haluat perheesi takaisin kokoon!
itse olen se petetty ja jäin. joskus kyllä tuntuu, että olis pitänyt lähteä niin kuin vaimosi teki. Rohkeaa. En ota kantaa, mitä sä voit tehdä - se sun täytyy nyt kyllä ihan itse keksiä. MUTTA se sun herttainen työkaveri ei kyllä puukottanut sua selkään, vaan kertoi totuuden. Kyllä sä olet ihan itse soppasi keittänyt ja tilanteesi ehkä astetta valoisampi, jos olisit itse virheesi myöntänyt. Ihan ensiksi sun täytyy itse mennä terapiaan ja todella ymmärtää virheesi ja kantaa niistä vastuu. Muuten millään mitä teet ei ole mitään vaikutusta.
kertonut totuutta vaimollesi? Saisit pitää kaikessa rauhassa kaksi naista ja kusettaa vaimoasi mennen tullen. Olisikosuhde edesloppunut ilman sen ilmituloa? LIsäksi sanot, että olette luvanneet rakastaa vastamäissä. Mikä vastamäki oli silloin kun vaimoasi petit? Miksi et silloin sinä rakastanut? Vaimosi pitäisi rakastaa aina vaan ja sinä voit tehdä mitä haluat kunhan vaimo ei tiedä.
nyt ei auta selittelyt. Sinä pilasit kaiken..
Aika auttaa, ehkä..