Lämpö 37,3 voinko huomen viedä päivähoitoon?
Sunnuntain oli 38 ja eilisen 37,5. Tänään ihan terveen oloinen. Ei nuhaa tai yskää ja lämpö 37,3 eli voinhan huomenna viedä päiväkotiin?
Kommentit (15)
että paras olla yksi kuumeeton päivä aina kotona. Vaikka vaikuttaisi ihan terveeltä.
Ja siis sunnuntaina kuume alkanut.
En vie huomenna, ainakin omasta lapsestani nään että ei ole vielä ihan terve.
Touhuaa kyllä kotona (niinhän ne lapset monesti sairaanakin tekee), mutta väsyy helposti ja saa kiukkukohtauksia.
Mun mielestä ei edes lämpöä! Jos lapsi on vähääkään päivän aikaan liikkunu, lämpö nousee ja jos aamulämpö on 36.8 niin iltapäivästä/illasta tuo 37.3 on ihan normaali lämpö.
Ilman muuta voit viedä, jos lapsi on virkeä.
että näissä ketjuissa ei missään tapauksessa lasta voi viedä päiväkotiin, kun sillä on vielä kuumetta.
Sitten ketjuissa, joissa on kyse sairaan lapsen lääkitsemisestä, niin 38,6 astettakaan ei ole vielä kuumetta. Hyi olkoon, jos alat lääkitsemään tervettä lasta!
ota sitten selvää, mitä näiden mammojen päässä liikkuu?
Minä ainakin seuraisin tilannetta ja tekisin itse omat johtopäätökset lapsen voinnista. Tosin joku kommentoi ihan fiksusti, että on kantapään kautta oppinut, että se kuumeeton päivä on hyvä ajatus. Niin, ei se ole ongelma, että lapsesi tartuttaisi vielä muita. Se on ongelma, että sairauden jälkee vastustuskyky on heikoimmillaan ja lapsi saattaa helposti saada toisen viruksen tai jopa bakteeritulehduksen tuliaisiksi sieltä päiväkodin pöpöviidakosta. Saattaa mennä taas ensi viikko kotona sairastelun merkeissä...
AINA oltava yksi kuumeton päivä kotona. Mikä ihme siinä on, ettei se mene päähän..
Ja raja, milloin voi viedä hoitoon on alhaisempi kuin kuumelääkkeen antamiseen. Ihan vain siksi, että se kuume nousee syystä; tappamaan sen pöpön mikä eliomistössä jyllää. Niin kauan kuin on kuumetta, pöpö ei ole välttämättä vielä kuollut, joten ei voi viedä hoitoon tartuttamaan kaikkia muita lapsia.
Jos viet riehumaan liian aikaisin saat taas olla töistä pitkään pois. Eli ainakin huominen kotona
Pidän lapsilla aina sen yhden terveen päivän kotona ja nyt kun en ole varma onko tämä se kuumeeton päivä jo, kun edelleen uudelleen mitattuna 37,2 lämpö.
Meidän pojan peruslämpö on 36.8 mutta joskus jostain syystä on esim. 37.2, on vähän riehunut jne. Lääkärissä sanoivat, että lasten lämpötila voi vaihdella puolella asteella ilman, että on kuumetta. Pojan serkut jäävät taas pois päiväkodista, jos mittari näyttää 37.0 tasan...
Yksi kuumeeton päivä kotona. Jokainen kai tietää oman lapsensa normaalilämmön?!
eilen oli 37.8... kukaan ei edes huomaa vaikka tuolla olis 38.6 kuumetta kun ei se muutu mitenkään erikoisemmaks. kun edes minä huomaa vaik sil olis tuo lämpö. sit jos on 39-40 niin alkaa rauhoittua
Eikö täällä osata ajatella lasten parasta?
jos lämpö laskenut normaaliksi, veisin. Mutta jos vielä lämpöä, en veisi.
viedä!! lapsi tarvitsee kunnollisen toipumisajan jotta jaksaa eikä turhaan saa jälkitauteja! lapsen parhaaksi on asetettu säännöt, yksi terve päivä kotona. ja uskomatonta että tästä edes keskustellaan!