Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atoopikot! Nyt ilmojen viilentyessä meidän elämään tulee vihdoin jotain sisältöä!

Vierailija
14.09.2010 |

Ainainen suihkussa juoksu ja rasvaaminen, öiset heräämiset kutinan ja kuivuuden vuoksi,punaiset kädet ja kaula,ihmisten katseet..En jaksa odottaa!:D Itelläni on jo kaulaan tullut punaisia läiskiä sekä käsitaipeet ovat kuivat kuin korput. Jaetaan parhaat vinkkimme niin voimme yhdessä nauttia helpommasta tulevasta talvesta :)

Itse yllätyin, kun kävin yksityisellä atopiaan erikoistuneella lääkärillä. Essexiä ei saisi missään nimessä käyttää atopiaan, iho kuulemma alkaa muhimaan essexin takia eikä ihottuma häviä mihinkään,pahenee vain. Sen takia itse käytän Ceralania,se sisältää keramideja joita atoopikko tarvitsee. Ja kyllä ihottuma ceralanin myötä lähti viime talvena,melkein itku tuli :)

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainoa, mikä minulla auttaa kun luomet oikein hilseilevät. Kutisevaan ja rupiseen päänahkaan auttaa System4:n Climbazole Scalp Tonic. Ihanaa ainetta :)

Nyt onkin jo alkanut päänahka kutista ja otsa myös. Kun tulen suihkusta, on pakko hinkuttaa naamaa pyyhkeellä, niin hyvältä se tuntuu.

Vierailija
2/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kuolen. Neuvolalääkäri sen repetin mulle kirjoitti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heinixiin

Vierailija
4/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäisit Mini-Sunin omegakapseleita (niitä E-EPA) ja sitten vielä helokkiöljyä. Ja aina tilaisuuden tullen tietysti lorautat rypsiöljyä salaattiin. Ei tarvitse rasvailla.

Nimim. atoopikko jo 36 vuotta, joista 10 vuotta selvitty ilman ihon rasvaamista.

Vierailija
5/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heinixiä? Ei sitä saa raskausaikana käyttää!!

Vierailija
6/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa joka päivä. Hikoilu ja etenkin hien jättäminen iholle pahentaa kovasti ihottumaa. Jos liikkuu niin, että hikoilee, olisi parasta päästä heti sen jälkeen suihkuun.

Rasvaus PYYHEKUIVALLE iholle, siis jo ennen, kuin iho on kuivanut. Mieluummin märän ihon rasvaus kuin kuivan. Rasvaus on kokovartalorasvausta, joka kerta suihkun jälkeen. Aqualan L on hyvä rasva. Ihoni jotenkin kyllästyi Ceralaniin, vaihteluna se on hyvä rasva kyllä. Mutta Aqualan L on toiminut hyvin monta talvea.

Jos ihottumaa pukkaa, kortisonia heti kuurina ihottumapaikkoihin.

Mulle oli siis isoin oivallus se, että suihkussa kannattaa käydä usein, rasvaus on oltava ehdottoman säännöllistä ja rasvattava on nimenomaan HETI suihkun jälkeen.

Vierailija
7/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan kerran viikossa päänahkaan kookosöljyä ja menen saunaan. Saunassa en pysty olemaan kuin hetken,sitten alkaa iho kutista ja kirvellä vimmatusti. Mutta lämpö auttaa!Sen jälkeen suihkuun,pesen hiukset tervashamppoolla. Päänahan kutina helpottuu muutamaksi päiväksi ;)

ap

Vierailija
8/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla valmiina kylmempiä ilmoja. Vielä on liian tuhtia syksyllä, mutta talvella ihan paras voide! :)

Vierailija
9/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti paksuilla voiteilla alottamista! Minä menen rasvoissa järjestyksessä, nyt ihan sellaisella kosteuttavalla emulsiolla. Ihan sydäntalvella sitten paksumpaa rasvaa :)

Vierailija
10/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttivät herkkää ihoani, nyt rasvaan atoopikkolapsemmekin kylmäpuristetulla kookosöljyllä. Eipä enää hilseile, kutia ja kirvele.

Vierailija
11/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä helpottuu, vaikka on se kamalan kallista.

Vierailija
12/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää perusvoiteena ceralania ja ylläpitohoitona pari krt viikossa kortisonia, joka aloitettiin parin viikon päivittäisellä kuurilla.

Viime yönä ensimmäistä kertaa tänä syksynä heräili itkien ja raapi itseään joka puolelta. :(

Vierailija
13/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä Ceralaneja erilaisia? Olen aina käyttänyt vaan ihotautilääkärin "määrämää" Essexiä..

Mulla kävi muutama vuosi sitten niin, että sairastuin lievään psykoosiin, ja ihottuma hävisi liki yhdessä yössä melkein vuodeksi. Oli talvi ja ihottumaa oli ollut aina lapsuudesta asti, mutta kai sitten joku aineenvaihdunta ja hormonit meni sekaisin tuosta henkisestä sairastumisesta, ja iho oli tosiaan ihan sileä ja terve monta kuukautta. Olin tullut hyväksytyksi ilmastohoitomatkallekin ihon valokuvien perusteella, mutta sinne mennessäni ei ollut minkäänäköistä laikkua tai punoitusta missään ja rusketuinkin vaikka yleensä vain palan.

Vierailija
14/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää se vasta on ihan kauheeta. Viime yönäkin itkua väänsin kun kutitti, kirveli ja sattui, enkä saanut nuuttua. Saako mitään käyttää??? Hydrokortisoni on ihan vitsi. Eloconia kaipaan... Vielä ties kuinka monta talvikuukautta tätä...

Vierailija
15/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotan kirvelyä ja verta tirskahtelevia käsiä ja sitä paperi-ihoa- jee jee

Vierailija
16/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itseasiassa raskaana :D aivan kamalaa,suorastaa odotan pakkasia..

ap

Vierailija
17/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin mukavaa, kun silmänaluset kirvelee, lehottaa ja kutiaa :) Kun oikein pahaksi äityy, niin sitten hilseileekin. Ryppyjä tulee oikein silmissä. On tää vaan mukava tauti.

Vierailija
18/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä naamaan ihan ehdoton. Häviää ihottuma yhdessä yössä sillä.

Vierailija
19/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä sä olet helpottanut oloasi raskausaikana? Onko sulla tiedossa jotian, mitä sais käyttää? Muistelen vaan kun kävin viime raskausaikana ihotautilääkärillä, et se sanoi et laita hydrokortisonia, muuta ei saa käyttää. Niinku se jotain auttais... Viime yönä otin antihistaamiinia vaikka ei sais :( Huono omatunto.

T: Se toinen raskaana oleva

Vierailija
20/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen A-Derma Exomega Creamiä ja Ceralan Plussaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän