Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa nyt, kuinka väärässä olen, kun mun mielestä miehen lasten olisi parempi äidillään...

Vierailija
14.09.2010 |

Tunnen itseni niin hirveäksi äitipuoleksi...

Meillä siis lyhyesti tilanne tämä:

Miehen kaksi alle kouluikäistä lasta asuvat meillä. Tapaavat äitiään joka toinen viikonloppu + lomilla. Minulla ei ole aiemmista suhteista lapsia. Meillä on on yksi yhteinen lapsi, pieni vauva.

Miehellä on vakava peliriippuvuus. Pelaa kaikki rahansa alta aikayksikön. On ollut hoidoissa yms. aikoja sitten, nyt ei ole muutamaan vuoteen ollut. Tämän takia minä hoidan kaikki raha-asiat. Siirrän miehen palkan esim. aina suoraan omalle tililleni jne. Aamuisin annan miehelle rahaa, jotta pääsee töihin. Joskus lähetän hänet kauppaan hakemaan esim. maitoa, jos on loppu tms. Useimmiten tulee takaisin tyhjin käsin, on pelannut rahat. Mies pelaa siis enimmäkseen raha-automaattipelejä ja nettipokeria.

Mies on todennäköisesti myös peliriippuvuutensa vuoksi masentunut. Itse en juuri huomiota häneltä saa, eivätkä saa lapsetkaan. Hänen aieman suhteensa lapset ovat molemmat omalla tavallaan todella haastavia. (ja tätä mieltä on myös esim. pk, lasten psykologi jne.) Mies on sanonut moneen kertaan, ettei jaksa heitä, koska ei saa heihin oikein otetta. Hän ei myöskään jaksa/halua tehdä lasten kanssa mitään (esim.pelata, lukea jne.), joskus saattaa viedä viikonloppuna pihalle.

Välillä ajattelen, että mies on täysi sika ja kusipää, ja että minun olisi parasta lähteä vauvan kanssa ja pian. Mutta olen kuitenkin lopulta tullut siihen tulokseen, että mies on sairas ja voi parantua. Rakastan häntä ja haluan olla hänen kanssaan. Haluan, että lapset saavat hänestä vielä hyvän isän.

Mutta...parantumisessa kestää varmasti vuosia. Nyt on siis tilanne se, ettei mies todellankaan pysty huolehtimaan edes itsestään, saati lapsistaan. Minä olen itse aivan loppu, sillä mies on arkisin poissa kotoa n. 06-18(työ+pitkä työmatka), ja minä olen yksin kolmen pienen lapsen kanssa. Vauva on huono nukkuja ja kaksi isompaa todella vaativia lapsia.

Olen miettinyt, miten meidän kaikkien olisi parempi olla. Ja olen tullut siihen tulokseen, että miehen lasten olisi parempi olla äitinsä luona. Äidillä on lyhyet työpäivät, joten hänellä olisi päivisin aikaa heille. Meille eli isälleen he voisivat tulla esim. joka toinen viikonloppu ja aina kun isällä olisi lomaa. Uskon, että silloin isäkin jaksaisi heidän kanssa edes vähän touhuta.

Haluaisin myös (ja mies haluaa itsekin), että mieheni pääsisi johonkin katkaisuhoitoon. Sen jälkeen hän voisi yrittää aloittaa elämäänsä alusta. Minä yrittäisin tukea häntä niin paljon kuin mahdollista, hoitaisin vauvan, niin että mies pystyisi keskittymään omaan paranemiseensa. Toki lasten kanssa oleminen varmasti olisi apuna parantumiseen, mutta uskon, että liiallinen vastuu heistä voisi olla haitaksi.

Uskon ja toivon, että mies pystyisi parantumaan ja sen jälkeen hänen edellisen suhteensakin lapset voisivat viettää enemmän aikaa isänsä kanssa. Nyt kun se on vain sitä, että minä olen heidän kanssaan, he kaipaavat sekä isäänsä että äitiään eikä kukaan voi hyvin.

Toivottavasti joku jaksoi lukea tämän. Asiat vähän pomppivat, mutta kysyä saa ja ihmetellä. Toivoisin saavani jotain neuvoja...ehkä joku on kokenut jotain samaa? Mitä sinä tekisit minun tilanteessani?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja SINÄ et ole ehtinyt kiintyä HEIHIN. Nyt kun tuntuu rankalta ja lapset ovat vielä haastavia, niin he voisivat oikeastaan vaikka lähteä.

sitä ennen erilaisilla viikko-viikko-jutuilla.

ap

Vierailija
22/34 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua mikä ihmisiä riivaa kun on tarve heittää lokaa joka välissä. Kuten jo aiemmin totesin, vaikutat lämpimältä ja vastuuntuntoiselta äidiltä.

Lapsista ovat ensisijaisesti vastuussa heidän vanhempansa, eli kyllä isän ja äidin pitäisi nyt rakentavasti asiasta keskustella se lasten etu tärkeimpänä mielessä. Olisiko teidän mahdollista keskustella jokun perheneuvojan tai psykologin kanssa kaikki yhdessä?

Miehesi tarvitsee hoitoa, teidän pitäisi saada prosessi käyntiin nyt eikä ensi viikolla.

Tsemppiä teille kaikille! /13

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä nytkään ole heitä lähettämässä kuin korkeintaan omalle äidilleen. ei sille mitään voi, että omia lapsia rakastaa eri tavalla kuin toisen. ja yritän todella ajatella lasten parasta..

ap

mutta ei sen pitäisi jaksamiseen vaikuttaa. Siis kun sanoit, ettet mitenkään voi jaksaa kolmea pientä lasta, no jaksaisit jos ne olis omia, eli kyseessä on vain asennevamma. Mutta jos lapsilla on hyvä olla äitinsä luona, niin miksei ne voisi sinne mennä, mutta onko äidillä ja tämän miehellä jotain ongelmia vai mitä tarkoitit vapaalla kasvatuksella? Millä tavalla näkyy, että tämä uusi ei pidä lapsista?

Vierailija
24/34 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai voisitteko muuttaa lähemmäs hänen työpaikkaansa?

Vierailija
25/34 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestä ollenkaan?

Lasten äidin uusi mies ei tykkää lapsista.

Miehesi? Miksi? Jos teille tulisi ero, niin kuulostaa siltä, että lapset laitettaisiin saman tien äidilleen, eli isä ei ole kykenevä kokopäiväisesti heistä huolehtimaan.

Vierailija
26/34 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä nytkään ole heitä lähettämässä kuin korkeintaan omalle äidilleen. ei sille mitään voi, että omia lapsia rakastaa eri tavalla kuin toisen. ja yritän todella ajatella lasten parasta.. ap

mutta ei sen pitäisi jaksamiseen vaikuttaa. Siis kun sanoit, ettet mitenkään voi jaksaa kolmea pientä lasta, no jaksaisit jos ne olis omia, eli kyseessä on vain asennevamma. Mutta jos lapsilla on hyvä olla äitinsä luona, niin miksei ne voisi sinne mennä, mutta onko äidillä ja tämän miehellä jotain ongelmia vai mitä tarkoitit vapaalla kasvatuksella? Millä tavalla näkyy, että tämä uusi ei pidä lapsista?

mutta omaan lapseen kuitenkin tuntee eri tavalla vastuuta ja velvollisuuttakin jaksamaan. ja näillä lapsilla kun olisi se oma äitikin..äh, en osaa selittää mitä ajan takaa.

ap

Vierailija
27/34 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset aiiina rakastuvat renttuihin?

Vierailija
28/34 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset aiiina rakastuvat renttuihin?

AP

Vierailija
29/34 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitellään edes takaisin eri tavoin, isän perhe saakin uuden vauvan, isästä ei ole miksikään ja nyt äitipuolikin haluaa taas lapset jonnekin muualle pois. Ei kai se ihme ole että ovat hiukan haastavia.

Mun käy sua sääliksi ap mutta sä olet aikuinen ja vastuussa sekä omasta vauvasti ja osittain kyllä myös lapsipuolistasi koska ne olivat jo olemassa kun miehesi valitsit ja myös valitsit ottaa heidän teille asumaan. Mä ymmärrän hyvin että uhmaavat ja haastelliset lapset väsyttää mutta sähän varmasti tiesit miehesi lapsisita kun omaa aloitte tekemään? Ei se ole tarhaikäisten syy että isää masentaa ja äitipuoli on poikki tai että äidin uusi mies ei tykkää lapsista.

Nyt niinsanotusti makaat kuin petaat.

Nyt vaan neuvolan kautta apuja kehiin, lapset tarhaan päivisin ja äidille enemmän vaikka viikonloppuja tai viikolla lapsia luokseen. Ja se äijä heti hoitoon. Nyt.

Mua niin kylmää nämä vanhemmat joille uusi puoliso sanelee suhteen lapsiin ja ne syyttömät lapset joutuvat heittopusseiksi joita ei oikein kukaan todella halua.

Sä valitsit ap huonon miehen.

Vierailija
30/34 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä usko, että äitikään on kykenevä hoitamaan lapsia, koska on lähiaikoina antanut lapset isälle ja ilmeisesti uuden miehensä takia ja asettaa tämän uuden miehen lastensa edelle.

Lapset on hankalia, koska heiltä selkeesti rikottu perusturvallisuuden tunne.

Taitaapa lapsilla olla kaksi huonoa vanhempaa.

Vierailija
31/34 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa suurempaa vastuuta lasten elämästä kuin heidän äitinsäkään. En ymmärrä miksi pitäisi? Jos isä olisi kykenevä huolehtimaan lapsista, olisit loistava äitipuoli, aistin sen. Mutta jos ei isä kykene huolehtimaan, miksi sinun pitäisi jaksaa kantaa vastuu yksin? Tämä lähinnä niille, jotka alkavat sinua syyllistää. Lasten äidin ja isän tulee miettiä lasten huoltokuviot ja sinä hyvänä äitipuolena olet lapsille "äiti" silloin, kun hoitovastuu on miehelläsi. Älä ota itsellesi suurempaa vastuuta/roolia, kuin mihin voimasi riittävät. Kukaan ei mielestäni voi nyt verrata tätä tilannetta biologisten lasten sysäämiseen muualle, jos tulee raskasta. Hyvät ihmiset, tämä ap ei ole lasten varsinainen huoltaja, miksi hänen pitäisi kantaa suurin vastuu?

Vierailija
32/34 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ex-vaimo on vaan helpottunut että on päässyt tuollaisesta miehestä eroon.

Vierailija
33/34 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ihmiset, tämä ap ei ole lasten varsinainen huoltaja, miksi hänen pitäisi kantaa suurin vastuu?

ja on jo ottanut nämä lapset perheenjäsenikseen (ainakin lapset kokevat niin!) ja sillä tavoin sitoutunut heihin.

Ap, ei sinun tarvitse rakastaa miehesi lapsia. Ei se ole helppoa ja joskus se voi olla ihan mahdotonta. Ei toisen lapsia kohtaan vain tunne samoin.

Silti sinä OLET vastuussa noista pienistä ihmisistä. He kokevat sinut turvaksi tässä elämässä. Ja se sinun pitää pystyä olemaan: turvallinen, luotettava, vastuullinen aikuinen.

Sinulla on nyt mahdollisuus joko tehdä elämäsi paras teko tai väistyä siitä, koska se tuntuu haastavalta.

Kolme lasta on toki enemmän kuin yksi, mutta monet uusperheet ovat myös suurperheitä - ja silti vain jaksetaan.

Tiesit, mihin ryhdyit. Nyt olisi aika kestää leikki, jonka on aloittanut. Ei sinun takiasi, vaan niiden pienten. Eihän täällä maailmassa kukaan itseään varten ole.

Vierailija
34/34 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies erosi ja kuinka kauan siitä on? Ei ehkä kannattaisi tehdä heti uutta huollettavaa, jos on jo kaksi alle kouluikäistä ennestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi