Miten rintamaidosta mukin käyttöön??
Apua! Vinkkejä?
6,5 kk vanha vauvani on saanut tähän asti maitonsa pelkästä rinnasta. Nyt pitäisi alkaa harjoitella rinnaista vieroitusta ja mukin käyttöä, mutta eipä poika suostu! Neuvolan terkkari suositteli myös iltavellin antamista, mutta millä hitolla sitä annan?
Olen kokeillut maissivelliä, kauravellia, korviketta ja rintamaitoa tuttipullosta, nokkamukista ja tavallisesta mukista. Eipä onnistu mikään. Poika työntää käsillä mukin pois, kääntää päänsä sivuun ja nipistää suunsa tiukkaan kiinni. Pisaraakaan ei mene mahaan asti.
Mitä mä teen??? En voi loputtomiin imettää. Itku jo tulee.
Kommentit (11)
nokkamukista ja pullosta pikkuisen. Sitä on annettu kesästä asti, kun oli helteet. Maito vaan ei putoa.
Imetitkö tuohon 9,5 kk asti?
ap
hermo mennä kun töihinpaluu lähestyi ja miehen piti jäädä hoitovapaalle. Sitten kun oppi juomaan, suostui nopeasti, ehkä viikossa, juomaan myös korviketta ja imetyskerrat väheni muutamaan päivässä. Lopetin imetyksen kokonaan, kun oli vuoden vanha.
Mutta en tosiaan tiedä, miksi meilläkin sitten ihan yhtäkkiä juominen onnistui silloin 9,5kk iässä eikä aiemmin. Ihan samalla lailla oltiin päivittäin yritetty juottaa puolivuotiaasta, kokeiltiin kaikki eri nokkamukimallit jne. Ja tavallisesta mukista hörpyttäminen.
neljää eri mukimallia ja kahta eri mallista tuttipullon tuttia. Ei kun ei. No, eipä tuo syö tuttiakaan, niitäkin on kokeiltu kolmea eri mallista :S
Täytyy toivoa, että tulee samanlainen ihmeparantuminen, ja muki alkaa kelvata. Mä en kauheasti tahtoisi imettää, kun tota kiinteää ruokaakin menee aika nihkeästi. Taitaa ukko korvata suuren osan ruuasta maidolla, kun vaan odottaa tissille pääsyä.
ap
Tämä on meillä edessä, niin vinkkejä luen mielelläni.
Lusikka tuli mieleen myös vellien syötössä. Minä vielä tissittelen 2 kk
minkä mainitsitkin...eli lapsi haluaa vaan rinnalle eikä sen takia huoli mitään muuta, ainakaan sinulta! Onko joku muu kokeillut antaa maitoa esim.tuttipullosta? Jos joku toinen onnistuisi ensin niin sulla vois olla sen jälkeen helpompaa.
Nalle Puhmukin jossa on pehmeä nokka, ja annoin piruuttani pari viikkoa sitten 5 kuiselle. Lapsi ymmärsi yskän ja veteli koko mukillisen jo samana päivänä. En tiedä oliko mukin ansiota, vai kävikö meillä vain tsägä.
Meillä poika innostui kun näki minun usein juovan vettä lasista, alkoi hamuta itsekin sitä. Siitä lähtien annoin aina pienen vesihörpyn useamman kerran päivässä, pian oli jo taitava juoja lasista. Pulloa/nokkamukia ei ole koskaan ollut. Hörpytät vaan lasta, kyllä hän pian se hoksaa:)
Mä en kauheasti tahtoisi imettää, kun tota kiinteää ruokaakin menee aika nihkeästi. Taitaa ukko korvata suuren osan ruuasta maidolla, kun vaan odottaa tissille pääsyä.
ap
Miksei ihan puuroa?
Meillä poika oli kovasti tississä kiinni. Siirtyi tisuttelusta tavallisen lasin käyttöön. Ruuan yhteydessä annoin vettä heti ekoista kiinteistä ja se maistui. Meillä ei kelvannut tissimaito ollenkaan lasista ja korviketta ei saanut lainkaan (eikä velliä yms.). Eli kokeile syöttäesssä kiinteitä antaa lasista, näytä vaikka omalla lasilla esimerkkiä. Vesi maistuu erilaiselta ja se ei muistuta maitoa, joka ilmeisesti vauvasi mielestä kuuluu nauttia tissistä :) (näin meilläkin). Imettää voit vielä pitkään kiinteiden ohella, maidon tulee olla päasiallinen ravinto alle 1-vuotiaille, nyt teillä on opettelun aika, eikä kaikki lapset opi samalla aikataululla. Kärsivällisyyttä, unohda hetkeksi koko asia, stressaaminen ei auta, koita parin päivän tauon jälkeen lasista vaikka sitä vettä ruualla.
Apua! Vinkkejä? 6,5 kk vanha vauvani on saanut tähän asti maitonsa pelkästä rinnasta. Nyt pitäisi alkaa harjoitella rinnaista vieroitusta ja mukin käyttöä, mutta eipä poika suostu! Neuvolan terkkari suositteli myös iltavellin antamista, mutta millä hitolla sitä annan? Olen kokeillut maissivelliä, kauravellia, korviketta ja rintamaitoa tuttipullosta, nokkamukista ja tavallisesta mukista. Eipä onnistu mikään. Poika työntää käsillä mukin pois, kääntää päänsä sivuun ja nipistää suunsa tiukkaan kiinni. Pisaraakaan ei mene mahaan asti. Mitä mä teen??? En voi loputtomiin imettää. Itku jo tulee.
ei millään oppinut juomaan muusta kuin rinnasta. Puolivuotiaasta asti yritettiin opettaa. 9,5kk iässä oppi yhtäkkiä juomaan nokkamukista. Suostui aluksi juomaan siitä vain vettä, sillä voisit kokeilla. Korvike oli ehkä liian saman makuista kuin rintamaito.