Täällä palstailee lapseton, joka ei edes halua lapsia.
Kommentit (27)
Minunkaan tuttuni eivät ota uskoakseen, että käyn jossain vauvapalstalla, kun lapseni ovat jo aika isoja ja muutenkin heistä kai vaikutan melko täysjärkiseltä.
Itse olin tällainen vielä 36-vuotiaana. Olisin voinut liittyä tähän ketjuun.
Toisin kuitenkin kävi, eikä ollut edes vahinko.
t. Kahden lapsen äiti (entinen lapsivastainen täti)
Muuten ihan ok jos joku ei halua lapsia sehän on jokaisen oma asia. Ja eikähän täällä tietenkään kysytä onko lapsia vai ei. Tai laitanpas aloituksen..
klamydia kun et saa lapsia vai ootko vaan lihava???
Se on tään curling-vanhempien kasvattaman pullamössö-sukupolven kirous.
jokainen saa olla lapseton jos haluaa.
Mutta tuollaiset "mitä enemmän käyn täällä, sen tyytyväisempi olen päätökseeni" kertoo lähinnä silmittömästä tyhmyydestä.
Tätähän nämä lapsen/lapsia hankkineet aina toitottavat
ja mitä enemmän palstailee täällä sitä onnellisempi on, ettei ole lapsia tehty!
Oletkohan kuitenkin vielä kahden vaiheilla kun pyörit täällä ja takerrut lapsen tuomiin negatiivisiin tunteisiin kokeaksesi päätöksesi oikeaksi?;-)
Voin kertoa että vaikka on hetkiä että toivoisi olevansa lapseton, niin lapsen mukanaan tuoma rakkaus, ilo ja syvä kiintymys peittoavat nuo negatiiviset tuntemukset mennen tullen. Suhde lapseen on jotain niin ainutlaatuista että olen todella onnellinen etten jättänyt tätä kokemusta väliin! Ja eihän muissakaan ihmissuhteissa ole aina helppoa, silti harva jättäisi parisuhteen tai ystävyyssuhteen kokematta.Mutta todellisuus on, että tuo on (ainakin minulle itselleni ja veikkaisin, että myös suurelle osalle muita veloja) pelkästään turhanpäiväistä sanahelinää.
Ja ei, en ole kahden vaiheilla, ikää on ihan riittävästi ja sterilisaatiostakin jo vuosia aikaa.
Kuulostaa aika tunneköyhältä jos rakkaus, ilo ja syvä kiintymys on pelkkää turhanpäiväistä sanahelinää. Samapa tuo tietysti minulle on, ei lapsettoman elämää pysty kuvittelemaan enää siinä vaiheessa kun lapsia on, eikä lapsiperheen elämää jos niitä ei ole.
En lue lapsiin liittyviä ketjuja oikeastaan lainkaan, täällähän on paljon muitakin aiheita.
musta tuntuu että ne kaikista vittumaisimmat kommentit (lapsiin ja perheeseen liittyvissä ketjuissa, niitä on muuten yli 90%..) on näiltä veloilta ja muilta eloilta. Kiitos kun lisäsitte tietämystäni tästä palstasta, mun palstailu (täällä) loppui tähän. p.s. osaako kukaan vinkata paikkaa mikä olisi vain perheellisille?
Todellako halusit kommentoida minun viestiäni? Juurihan kerroin, etten lue, saati kirjoittele lapsiaiheisiin. Uunipeltien puhdistukseen liittyvän vinkkini kerroin, suokaa anteeksi, että valheellisesti jätin mainitsematta, etten ole äiti. :)
En ole mikään äitityyppi, enkä todellakaan pidä kaikista maailman lapsista. Aika suuri osa lapsista on itseasiassa edelleen mielestäni äärettömän ärsyttäviä, sori vaan. ; D Mutta omiani RAKASTAN. Siis aivan käsittämättömän paljon. Puistattaa, kun mietin, että olisin voinut jäädä tästä paitsi, kun luulin olevani liian itsekäs tai en tarpeeksi lapsirakas äidiksi.
Nyt äitiyden myötä siedän paremmin myös muiden kiukuttelevia mukeroita. Äitiys on kasvattanut minua valtavasti ihmisenä, eikä aina kovin kivuttomasti!
Ihmettelen muuten, että mitä vela oikeasti saa tältä palstalta? Etusivu on nytkin täynnä lapsipainotteisia juttuja plus pakollinen hihhulipäivänavaus. Jos tältä palstalta haette tukea päätöksellenne, on se aikamoinen vikatikki! : D Täällä puidaan vain ja ainoastaan perhe-elämän negatiiviset ja traagiset puolet. Ne lukemattomattomat positiiviset nautitaan oman perheen kesken, ei niistä täällä puhuta. : )
P.S. En yritä "käännyttää" ketään, kerron vain totuuden omasta perhe-elämästäni. Se sisältää 80 % rakkautta, iloa, harmoniaa ja haastetta ja 20 % raivoa, tuskaa, turhautumista, ärsyyntymistä ja väsymystä.
Tätähän nämä lapsen/lapsia hankkineet aina toitottavat
ja mitä enemmän palstailee täällä sitä onnellisempi on, ettei ole lapsia tehty![/i
Oletkohan kuitenkin vielä kahden vaiheilla kun pyörit täällä ja takerrut lapsen tuomiin negatiivisiin tunteisiin kokeaksesi päätöksesi oikeaksi?;-) Voin kertoa että vaikka on hetkiä että toivoisi olevansa lapseton, niin lapsen mukanaan tuoma rakkaus, ilo ja syvä kiintymys peittoavat nuo negatiiviset tuntemukset mennen tullen. Suhde lapseen on jotain niin ainutlaatuista että olen todella onnellinen etten jättänyt tätä kokemusta väliin! Ja eihän muissakaan ihmissuhteissa ole aina helppoa, silti harva jättäisi parisuhteen tai ystävyyssuhteen kokematta.
Mutta todellisuus on, että tuo on (ainakin minulle itselleni ja veikkaisin, että myös suurelle osalle muita veloja) pelkästään turhanpäiväistä sanahelinää. Ja ei, en ole kahden vaiheilla, ikää on ihan riittävästi ja sterilisaatiostakin jo vuosia aikaa.
Kuulostaa aika tunneköyhältä jos rakkaus, ilo ja syvä kiintymys on pelkkää turhanpäiväistä sanahelinää. Samapa tuo tietysti minulle on, ei lapsettoman elämää pysty kuvittelemaan enää siinä vaiheessa kun lapsia on, eikä lapsiperheen elämää jos niitä ei ole.
"Etusivu on nytkin täynnä lapsipainotteisia juttuja plus pakollinen hihhulipäivänavaus."
Etusivulla on tällä hetkellä 17 ketjua, jotka eivät liity lapsiin mitenkään. Paikka on kuitenkin yksi aktiivisimpia yleishöpöttelypaikkoja. Ellejä en kestä enää millään ja suoli24:lla en ole koskaan oppinut käymäänkään. Otan vinkkejä vastaan tämän tyylisistä palstoista, joissa ei ole lapsiaiheita lainkaan.
Mitäs haet täältä? Ihan uteliaisuuttani kysyn...
kun siellä kirjoitettiin pimppiketjusta.
ja tuli tänne vaan ilkkumaan äitien pimppejä.
Olen palstaillut 11 vuotta täällä
Miksi sinä sitten täällä vauvasivuilla roikut?
Täällä on pieni osa avauksista lapsiaiheisia, jos et ole huomannut. Ja puhutaanhan sitä lapsista muuallakin
Lapsiperheissä puhutaan paljonkin asioista, jotka ei liity lapsiin, mutta kun tarkemmin tarkastelee, niin lasi, jonka läpi asioita tarkastellaan, on varsinkin "kun meille on nuo lapsetkin tuossa".
Ja ihan vain aivot narikassa -tyylillä.
miksi pitäisi miettiä? Et sinä varmasti ole ainoa vela täällä.
Täällä av-palstalla nyt puhutaan paljon muustakin kuin lapsista, jos ei ne talvihaalarit, rokotukset ja muut lapsiaiheet kiinnosta, niin löytyy silti paljon huvia.
Palstaile missä lystäät, hittoako mulla kuuluu :D
Mutta todellisuus on, että tuo on (ainakin minulle itselleni ja veikkaisin, että myös suurelle osalle muita veloja) pelkästään turhanpäiväistä sanahelinää.
Ja ei, en ole kahden vaiheilla, ikää on ihan riittävästi ja sterilisaatiostakin jo vuosia aikaa.