Laihdutin vuosi sitten VLCD-dieetillä 20 kg
Nyt on 5 kiloa tullut takaisin ja aloitin uuden kuurin. Ei minusta paha silti, että 15 kiloa entisestäkin laihdutuksesta jäljellä. Tuo 5 kiloa tuli kokonaan kesän aikana, kesäherkuista ja -juomista.
Tällä kertaa aion pudottaa 10 kiloa, niin olen tosi hyvissä mitoissa. Viimeksi lopetin 5 kiloa "liian aikaisin" kuurin, enkä päässyt ihan siihen ihannetavoitteeseen.
Eka päivä takana ja meni tosi hyvin, ei nälkää, kevyt ihana olo:)
Muita nutranneita ja harkitsevia?
Ja osaan siis syödäkin ihan oikein, kuten tein useita kuukausia kuurin jälkeen, mutta kesällä annoin mennä ja sen seurauksena tuo 5 kg plussaa.
Kommentit (47)
vielä ei ole helpottanut, sitä odotellessa..
Esim. koen olevani ruokariippuvainen. Jos joku on joskus pulttanut tupakkaa vuosikausia reilun askin ja alkanut tupakkalakon, niin tietää kuinka kauheasti tupakkaa tekee koko ajan mieli (tosin tässäkin varmaan jonkinlaisia eroja mutta tuskin niin suuria). Tai kuinka vaikeaa on edes vähentää polttamista vaikka puoleen ja mikä sen onnistumisprosentti on. Silloin voi ehkä saada pienen aavistuksen millaista minun elämäni on kun tekee mieli koko ajan syödä. Tuntuu että halu on pohjaton eikä siihen vaikuta se onko vatsa tyhjä vai täysi. Lisäksi riippuvuudesta ei pääse eroon. Tupakan polton kun lopettaa niin tilanne helpottuu kuukausien myötä kun nikotiinia ei enää saa yhtään. Mutta syömistä ei voi lopettaa kokonaan vaan pitää elää koko ajan niin että yrittää ruuantuskissaan vain viivyttää seuraavaa suupalaa ja voin sanoa että se on kidutusta. Ja se on koko elämän kestävä kidutus, ellei jotain lääkettä keksitä.
Minusta on paljon parempi että nutraa aina kun tahdonvoima siihen riittää. Koska siinä ei varsinaisesti syödä kun ruuat menisi pillinkin läpi, niin siinä voi päästä vapauttavaan tunteeseen, että on vapaa ruuasta. Mutta niin ei voi jatkaa loputtomiin, kiinteää ruokaa on pakko alkaa jossain vaiheessa taas syömään jolloin sama riippuvuus todennäköisesti taas herää. Mutta herranjestas, eikö ole parempi että tiputtaa välillä kiloja reilustikin jos pystyy, kuin että senkin ajan vain lihoisi. Lihavuus olisi pian hengenvaarallista jos ei pystyisi tekemään itse mitään. Vai onko joku sitä mieltä että parmpi jättää kokonaan laihduttamatta jos ei painoa kuitenkaan pysty pitämään? Okei, ite olen sitä mieltä jos ei oikeasti ole ylipainoinen niin parempi välttää jojoilua, mutta joillekin sekin vaihtoehto voi tuoda elämään paljon lisävuosia.
ensin haukutaan ylipainoisia ja sit kun joku saa kilonsa karistettua niin huudetaan, että väärin laihdutettu ?
ensin haukutaan ylipainoisia ja sit kun joku saa kilonsa karistettua niin huudetaan, että väärin laihdutettu ?
Niin onko se 5 vuodessa tuo 20 kiloa hitaasti ja uudet ruokatottumukset oppimalla, vaiko sittenkin karppaus?
Tahtois tietää joo.
Eikös jokin aika sitten julkaistu tutkimus, jonka mukaan nopeasti laihduttaneet pystyivät pitämään jopa paremmin painonsa kuin hitaasti laihduttaneet?
yhteyksiä nutrin ja maksatautien välillä. Ja 21 euroa vajaalta viikolta, KAMOON! Voisi ostaa oikeata ruokaa.
Jos ei halua nähdä vaivaa ruaon laittoon, vaan kokee helpoksi ja sopivaksi juoda sen pirtelön tai lämipimän keiton tietäen, että saa kaiken, mitä elimistö tarvitsee?
vaan äkkirysäyksellä ylimääräinen pois ja sitten se tärkein homma alkaakin eli paininhallinta. Ja se on aina yhtä vaikeaa, laihdutti sitten miten hyvänsä.
Aina lihoo takaisin, jos palaa vanhoihin ruokatottumuksiin ja Suomessa tuskin edes asuu ihmistä joka EI tietäisi miten syödään terveellisesti ja lihomatta.
Laihduta oikein keinoin. Vähemmän kaloreita, lisää liikuntaa ja jätä noi kalliit jopa epäterveelliset mömmöt kauppaan!
Muista sitten se että painon kanssa jojoilu johtaa lopulta siihen että läskiä kertyy aina vaan lisää eikä elimistö luovu siitä hevilläkään,tuollaiset kitukuurit ja senjälkeiset syömisputket on just sitä
Miten sun paino laski Nutrailujen myötä?
Mun pitäisi saada 30 kg pois. Kärsin terveydellisistä ongelmista ja siksi lääkäri suositteli aloittamaan Nutrilla ja jatkamaan sitten ruokavaliolla. Itse olen ajatellut olla Nutrilla niin kauan kuin kestän noita pussiruokia, joista osa on kieltämättä aika kamalia. Mutta terveys painaa nyt enemmän kuin maku. Lisäksi mulla on ohjelmassa liikuntaa 4-6 kertaa viikossa.
Itse ajattelin käydä puntarilla kerran viikossa.
Viiden päivän paketti maksoi 21 euroa ja siinä on kaikki ruuat!
Laihduta oikein keinoin. Vähemmän kaloreita, lisää liikuntaa ja jätä noi kalliit jopa epäterveelliset mömmöt kauppaan!
Ei kai terveyskeskusten laihdutusryhmät muuten niitä käyttäisi.
Jos päivän nutrit halvimmillaan maksavat 6 euroa, en pidä sitä kalliina, koska ruokaan ei mene yhtään rahaa. Miten syöt 6 eurolla päivässä?
Nutraus sopii sitkeimmille, muille ei.
ap.
pysyvämmälle elintapojen muutokselle, ei kaikki kuvittele sen olevan vain oikotie onneen.
Itse nutrasin joitain vuosia sitten onnistuneesti, mutta nyt kun maistoin (muusta syystä, niin en saanut enää nieltyä sitä, kaikki tuli pikana ylös =(
Vielä mä löydän sen maun joka pysyy sisällä...
,vaan kesällä "nautin huoletta". Grammaakaan ei paino noussut ennen kesää.
Muista sitten se että painon kanssa jojoilu johtaa lopulta siihen että läskiä kertyy aina vaan lisää eikä elimistö luovu siitä hevilläkään,tuollaiset kitukuurit ja senjälkeiset syömisputket on just sitä
ja kuuri loppui viime vuoden marraskuussa, joten kyse ei ole siitä, että kilot tulivat heti takaisin. Oli vaan niin ihan lomailla kesällä ja nauttia herkuista kaloreista välittämättä. Olin suunnitellut sen jo alunperin, että kun niin käy, aloitan syksyllä uuden kuurin ja teholiikunnan myöskin.
ap.
yhteyksiä nutrin ja maksatautien välillä.
Ja 21 euroa vajaalta viikolta, KAMOON! Voisi ostaa oikeata ruokaa.
Ei ole mitään ihme tietä ylipainosta normaalipainoon.
Itse tein työtä ja sain vihdoin pois ylimääräiset 30 kg. Jätin vaan turhat hiilihydraatit pois ja rupesin syömään oikein.
Jos päivän nutrit halvimmillaan maksavat 6 euroa, en pidä sitä kalliina, koska ruokaan ei mene yhtään rahaa. Miten syöt 6 eurolla päivässä?
Nutraus sopii sitkeimmille, muille ei.
ap.
Miten sun paino laski Nutrailujen myötä? Mun pitäisi saada 30 kg pois. Kärsin terveydellisistä ongelmista ja siksi lääkäri suositteli aloittamaan Nutrilla ja jatkamaan sitten ruokavaliolla. Itse olen ajatellut olla Nutrilla niin kauan kuin kestän noita pussiruokia, joista osa on kieltämättä aika kamalia. Mutta terveys painaa nyt enemmän kuin maku. Lisäksi mulla on ohjelmassa liikuntaa 4-6 kertaa viikossa. Itse ajattelin käydä puntarilla kerran viikossa.
Kävin salilla ja tein kävelylenkkejä. Olo oli aivan ihana koko ajan.
Ihan hyvä tuo kerran viikossa punnitseminen, niin näkee kunnon pudotuksia joka viikko. Paino laskee alussa jopa yli 2 kiloa viikoittain.
pysyvämmälle elintapojen muutokselle, ei kaikki kuvittele sen olevan vain oikotie onneen.
Itse nutrasin joitain vuosia sitten onnistuneesti, mutta nyt kun maistoin (muusta syystä, niin en saanut enää nieltyä sitä, kaikki tuli pikana ylös =(
Vielä mä löydän sen maun joka pysyy sisällä...
taas nutrata? Hyviä te olette keksimään selityksiä omalle leväperäisyydelle
Kyynel.
Kun lopettaa kuurit ja muuttaa ruokailutottumuksensa pysyvästi, ei tarvitse miettiä kilojaan enää. Ei ne tule takaisin.
Mä luin tätä ketjua eilen ja koko illan ajattelin sitä. Musta tuntuu että mun on pakko kokeilla tätä diettiä ja nimenomaan siksi jos kokisin sen "olen vapaa ruuasta"-olon edes ne muutamat viikot. Saisin lomaa tältä taistelulta.