Joku hullu eläinsuojelija soitti minulle ja haukkui pystyyn
Kerron lyhyesti meidän kissan tarinan. Meillä on 8kk ikäinen tyttökissa,jolla ei ollut alkanut juoksut. Ystäväni kollikissa oli meillä hoidossa kaverin ollessa ulkomailla viikon. Ystävällä on norjalainen metsäkissa. Huomaamattani kissallani oli alkanut juoksut ja raskaaksihan se pamahti kun oli komea kolli kylässä :) kaikki pennut ovat sekarotuisia, melko hassunnäköisiä karvapalloja. Ystäväni otti pennuista yhden, minä pidän yhden ja myyn kaksi muuta 100€/kpl (pennut rokotettu ja madotettu). Tuolla rahalla olisi tarkoitus steriloida kissaemo.
No, olin jättänyt yhdelle sivustolle myynti-ilmoituksen. Tänään minulle soitti joku ihme eläinfriikki ja kysyi, onko pennut rekisteröity. sanoin, että ei ole kun ovat sekarotuisia. Kerroin hänelle tarinan kissoista, kun luulin hänen olevan kiinnostunut pennuista. Hän jankutti kissojen rekisteröimisestä ja kysyi olenko pentutehtailija. Sanoin, etten ole mikään tehtailija ja ettei pentuja edelleenkään ole rekisteröity. No, hän jatkoi jankuttamista rekisteröimisestä ja haukkui minut hulluksi eläinrääkkääjäksi "jotka pitäisi kaikki ampua". Rääkkään kuulemma kissojani ja olen hullu,idiootti etc. Sanoin hänelle vain, että jos ei ole muuta tekemistä kuin soittaa tuntemattomille ja haukkua pystyyn ilman mitään syytä, hankkikoot elämän. Haukkui vielä ja laitoin luurin korvaan. Mitä helvettiä, tämänkö siitä saa kun haluaa löytää kissoille hyvän kodin?Oletteko te koskaan saanut tällaista kohtelua?Ihme touhua mielestäni...
Kommentit (23)
viestisi oli minulle tarkoitettu 15,niin enpä edes tiennyt että kissalla voi alkaa niin nuorena juoksut. Kaikki pennut on rokotettu ja madotettu,ovat eläinlääkärin tarkistuksen mukaan terveitä. Ovat itseasiassa nyt 14-viikkoisia ihan sen vuoksi,että emo näyttäisi vieläkin imettävän pentuja. Sen vuoksu en ole niitä vielä antanut pois. ap
Kyllä ihmettyttää jos aikuinen ei kissoista ton vertaa tiedä.
Kissahan voi tulla sukukypsäksi vaikka 4kk iässä, ei se silti ole valmis emoksi niinkuin ei ole 8kk iässäkään.
Maalaisjärjelläkin voi miettiä mitä tapahtuu kun laittaa naaraan ja kollin yhteen..
se sanahan tulee veren tiputtelusta, jota on narttukoirilla.
Sivistyssanakirja:
Kiima on useimmilla nisäkäsnaarailla esiintyvä ilmiö, jolloin eläin on tilassa, jossa munasolun hedelmöittyminen on mahdollista. Kiima-aikana eläin on seksuaalisesti aktiivinen.
Narttukoiran kiimasta käytetään myös nimitystä juoksuaika. Esikiimaan (9 vrk) kuuluu ulkosynnyttimien turvotus ja verinen vuoto emättimestä. Vuoto vaalenee varsinaista kiimaa lähestyttäessä.
Naaraskissalla kiima kestää 14-21 päivää.
Älä välitä noista keuhkoajista. Olen itsekin nähnyt sen erään miehen ilmoituksia joka myy tavallisia maatiaisia rotukissoina hirveällä hinnalla. Kunpa saisivat sen pois ilmoituspalstoilta...
Meillä taas oli niin päin, että kun olimme hankkimassa kissaa, meille soitti ilmoituksemme perusteella eräs virolaisen korostuksen omaava naishenkilö jolla oli suorastaan käsittämättömät mielipiteet siitä kuka kissan saa omistaa ja kuka ei. Kysyi esim. onko meillä ennen ollut kissoja johon vastasimme että minulla ei mutta mieheni kotona oli kyllä lapsuudessa. Nainen jatkoi, "ovatko ne kissat yhä elossa?", no eivät olleet, olihan siitä jo aikaakin. Sitten piti tietää vielä mihin ne kuolivat, no vanhuuteen luultavasti... Silloin nainen tiuskaisi jotain ja läppäsi luurin korvaan. Kummallista?
Nyt omistamme ihanan yksityiseltä henkilöltä ostetun kissapojan josta on tullut osa perhettä. Tarkoitus olisi hankkia sille vielä kaveri jonain päivänä kun muutamme isompaan asuntoon.
Toivon että kisulit saavat hyvät omistajat ja pääsevät viettämään onnellisia kissanpäiviä! :)